Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haistaako muut asiakkaat likaisuuden kauppareissulla?

Vierailija
11.06.2016 |

Jos menee kauppaan tuntien itsensä rasvaiseksi ja likaiseksi, kun ei ole käynyt 2–3 päivään suihkussa, niin huomaakohan muut asiakkaat / kassaihminen sen hajun? Itse kun omaa hajuaan ei haista kuin välillä pieninä levahduksina tietyissä asennoissa.

Mitenköhän kaukana muista sitä kannattaisi vähintään pysyä...

Joskus olen itse haistanut jotain pahaa kaupassa, en ole varma onko se tullut ihmisestä vai jostain muusta, mutta mietinpähän vaan, että mahdanko itsekin haista joskus tosi pahalta, vai pitäisikö olla jo pahasti likainen, tyyliin likaiset ulkovaatteet, viikko peseytymättä, pahasti sairas, tosi epäterveelliset elämäntavat (alkoholi, huumeet, tupakka) ja niin edelleen, että haju olisi huomattava?

Mitä te luulette?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sun huolestua itsestäsi, eikö hygienian hoito kuulu perusasioihin, jotka tehdään päivittäin.

Monesti sellaiset keski-ikäiset ukot haisee paskalle ja vaatteiden pesemätön haju saattaa leijua pitkälle, sellainen inha rasvainen käry. Hyi.

Aikoja sitten olen vähän huolestunutkin, en tiedä olenko vain laiska vai mikä siinä on, että jokapäiväinen suihkuttelu ei onnistu. Ehkä seuraavana päivänä suihkusta koen olevani vielä liian puhdas, jotta se vaivannäkö olisi tarpeen. eikä sitä seuraavana päivänä tilanne ole yhdessä yössä juuri muuttunut... ja joskus en viitsi mennä "vielä" suihkuun, vaan "säästelen" sitä myöhemmäksi, esim. oletan käyväni lenkillä tai muuten hikeentyväni, joten en viitsi mennä "vielä", koska sitten joutuu käymään joka tapauksessa uudestaan... Ajattelen, että hiukset ja iho kuluu, jos käyn suihkussa liikaa. Ehkä koen uusien puhtaiden vaatteiden laittamisen "tuhlaamisena", jos ei ole mitään tärkeää tai en ole menossa minnekään.

(Tämä keskustelu ja näiden järjettömien ajatusteni kirjoittaminen toivottavasti auttaa tajuamaan typeryyteni tässä asiassa ja muistamaan käydä suihkussa useammin, edes joka toinen päivä.)

ap.

Hiukset eivät vahingoitu kun käytät mietoa kampaamoshampoota.  Joka päivä ei tarvitsekaan pestä saippualla muuta kuin strategiset paikat, koko suihkussa vaikka kävisikin.  Puhtaat vaatteet ihoa vasten.

Vierailija
22/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nenään peseytymättömät ihmiset, jotka mainostaa, ettei heidän tarvitse käydä suihkussa joka päivä, koska eivät hikoile yms. haisevat tunkkaiselle. Sen hajun tuntee ehkä puolen metrin säteellä. Sitten on niitä, joilla tukkakin on jo selkeän rasvainen yms. ja heidän haju voi tuntua nenään esim. kaupassa, vaikka heitä ei näkisikään (sitten kun näkee, tajuaa mistä haju lähtöisin). Haisulit eivät välttämättä näytä haisuleilta, likaisilta, hikisiltä jne. ja yleensä haisuli on ihan joku muu kuin deeku. Esim. viimeksi sellainen tuli vastaan salilla. Haju oli tyrmäävä sekoitus likaisia vaatteita, k*sta, pa*kaa ja hikeä. Oikeasti mietin jo kotiin lähtemistä kesken treenin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi lähteä aamulla mihinkään pesemättä kainaloita. Olen aina luullut, että muutkin pesevät..?

Vierailija
24/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on yliherkkä hajuaisti ja todellakin haistan likaisen ihmisen. Ja en siis tarkoita dekuja tms. laitapuolen tyyppejä, joiden haju onkin sitten jo kotakin megalomaanista :(

Valitettavasti pystyn herkimpinä aikoinani haistamaan vaikkapa juuri kaupan kassajonossa, jopa ihan puhtaankin ihmisen kohdalla, että hänellä on esim. kuukautiset. Ei ole ollenkaan kiva ominaisuus tämä.

Teen itse töitä hevisten kanssa ja itsellä on kotona eläimiä, ja menen kauppaan itse monesti suoraan töistä ja uskon todellakin haisevani jonkun nenään kammottavalle. Kuitenkin käyn saunasa ja suihkussa jokanikinen päivä, joten haisen vain sen päivän töille ja sotkuille, en pinttyneen likaiselle. Tämänkin erotan kanssaihmisistä. Jopa pidän esim. kaupssa töistä tulleen metsurin tuoksusta, se on sellainen ihana, miehekäs, puhtaan hien, metsän, puun ja moottorisahan tuoksu. Mutta jos ne metsurin vaatteet olisi päiväkausia käytetyt niin YÖK! Elinlianen haju on kamala. Puhdas, asiaankuuluva haju tai tuoksu taas on tervetä, normaalia. Ja sitä normaalia ei ole likaiselle haiseminen.

Vierailija
25/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menee kauppaan tuntien itsensä rasvaiseksi ja likaiseksi, kun ei ole käynyt 2–3 päivään suihkussa, niin huomaakohan muut asiakkaat / kassaihminen sen hajun? Itse kun omaa hajuaan ei haista kuin välillä pieninä levahduksina tietyissä asennoissa.

Mitenköhän kaukana muista sitä kannattaisi vähintään pysyä...

Joskus olen itse haistanut jotain pahaa kaupassa, en ole varma onko se tullut ihmisestä vai jostain muusta, mutta mietinpähän vaan, että mahdanko itsekin haista joskus tosi pahalta, vai pitäisikö olla jo pahasti likainen, tyyliin likaiset ulkovaatteet, viikko peseytymättä, pahasti sairas, tosi epäterveelliset elämäntavat (alkoholi, huumeet, tupakka) ja niin edelleen, että haju olisi huomattava?

Mitä te luulette?

Hyi helvetti just sunlaisia asiakkaita mullakin käy asiakkaana joka päivä. Mikä siinä suihkussa käymisessä ja peseytymisessä on niin vaikeaa??! Mielenterveysongelmaisten on nyt sit turha alkaa nyyhkiä mitään, sinne suihkuun perkele ensin ennen kuin lääkäriin lähdetään.

Vierailija
26/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja joku kun sanoi että hajun tuntee puolen metrin päähän niin ei, kyllä hajun tuntee parin metrin päähän ja lisäksi haju jää huoneeseen kyseisen ihmisen lähdettyä huoneesta. Ei ole kiva jäädä tekemään työtä siihen samaan huoneeseen.

Vierailija
27/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin, että ne "puhtaimmatkin" tyypit, jotka mainostaa, ettei tarvitse suihkua päivittäin, haisevat tunkkaiselle puolen metrin päähän.

Vierailija
28/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkakaa polttaa tupakkaa, niin ei tarvitse kärsiä yliherkästä hajuaistista.

Vierailija
29/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Varkaudessa eräs asiakas haisee monen metrin päähän todella tunkkaiselta  , pitää samoja vaatteita päällä vuoden jokaisena päivänä ja ostaa joka päivä samat tuotteet eli 1 banaani, pepsi- cola ja joku einesruoka 

Vierailija
30/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja yleensä ovat miehiä 

Vierailija
31/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammin olen haistanut pesemättä jätettyjä hiuksia kuin kainaloita tai kusta. Kesällä jotkut haisee niin pistävälle hielle että se on vielä pahempi.

Vierailija
32/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haistaa potentiaalisen ostajan joka tulee ahkerana töistä kauppaan.

Vierailija
33/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta on täynnä hygieniahysteerikkoja, tai sitten kyse on vain parista tyypistä. Jos normaalit tuoksut ahdistaa niin ei kannata poistua neljän seinän sisältä. En stressaisi asiasta :)

Pesemätön ihminen ei tuoksu, vaan haisee.

Vierailija
34/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne haistaa potentiaalisen ostajan joka tulee ahkerana töistä kauppaan.

Tää on sellainen vitsi mitä mun ei tarvitse edes keksiä. Kokemuksesta tiedän. 

Vierailija
35/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suihkussa tarvitse eikä kannatakaan käydä joka päivä, jos ei urheile hikoillen. Jalat ja muut haisulipaikat toki tulee pestä tarvittaessa päivittäin. Ja useimpien on hyvä käyttää deodoranttia, muuten kainalohiki haisee. Ja joillain tuntuu jalkahiki haisevan helposti ja kengät sen myötä, joten sellaisen olisi kai hyvä käyttää jalkadeoa. Kauppajonossa tuskin muut haistavat pientä jalkahikeä. Mutta toki on kivempi pitää kengät raikkaina. En usko että hieman rasvoittuneet hiukset haisevat. Ennemminkin näyttävät vähän huonolta. 

Jotkut pitävät tunkkaisia vaatteita: se on yleisin haju mikä lähtee ihmisistä. Usein he ovat vanhoja miehiä. Jos pesee vaatteet liian harvoin, ja vielä säilyttää niitä huonosti, ne alkavat haista. Sitä hajua on vaikea saada pois vaatteista, kaapeista ja kotoa - ja ihmiseenkin se tuntuu tarttuvan ajanmittaa. 

Toisaalta hikikin on ihan luonnollinen haju, joten ei se nyt niin kauhea juttu ole, tai ei saisi olla. 

Epävarmat ihmiset pelkäävä että haisevat. Siitä voi kehittyä mielenterveysongelmakin, jos oikein kovasti alkaa vahtimaan ettei haise.

Vierailija
36/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama.

Vierailija
37/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliherkkä hajuaisti on katoava luonnonvara, ei se vaivaa kuin tietyn aikaa ennen vaihdevuosia, sen jälkeen hyvä jos vaniljan pystyy. 

Vierailija
38/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on vielä se kaupalle tyypillinen haju, joka kertoo lähestyvästä konkurssista.  Olen tuntenut sen monta kertaa.

Vierailija
39/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kuiva ihminen, että en todellakaan rupea mitään suihku- ja puunaussessioita kauppaa varten tekemään.  Siinä sitten pitäisi rasvata ja kuivatta ihokin. Elämä on liian lyhyt viettää turhaan suihkussa.

Oikeastaan joku lemu voisi olla hyväkin ajatus, niin ei kukaan iholle tuppaisi yskineen ja muine vaivoineen.

Eri asia oli silloin vaihdevuosissa, kun mikään peseminen ei meinannut riittää, ja vaatteisiinkin tarttui hien haju, ja se ei lähde pyykkäämäällä esim villasta. Ainakin alkaa sitten heti lämmössä lemuta.

Vierailija
40/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppiashan voisi palkata vainukoiran ovelle  nuuhkimaan, että ovatko asiakkaat varmasti hajuttomia ja dödöttömiä ja puhtaita.

Vähän niin kuin poliisi- ja tullikoirat. Ne kyllä haistavat kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme