Millä mopata vessan lattia?
Lattia on kivilaattoja ja niiden välissä betonia. Lattiassa on lattialämmitys joka ei toimi. Voiko sen mopata laminaattilattian puhdistusaineella?
Kommentit (32)
Vaikee sanoo oikein millainen betoni kivilattia. Onko siis kohokiviä? Ihan kiviä kiviä?
Vierailija kirjoitti:
Onko vessassa kaivoa?
Kaivo on ulkona.
Jos tosi likainen, niin kastele lattia pesuvedellä ja harjaa lika irti. Sitten kuivaat pyyhkeellä, jota huuhtelet puhtaassa vedessä ja väännät siitä pyyhkeistä vedet veks käsin.
Pyyhe on sitten aina lattiapyyhe. Sellainen käsipyyhkeen kokoinen.
Mopilla ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vessassa kaivoa?
Kaivo on ulkona.
No daa sellanen suihkukaivo juu nou.
Ei vessan lattiaa tarvitse erikseen pestä
Lukeeko laminaattipesuaineen ohjeissa, että myös kivipinnoille? Jos ei lue, pilaat vain sillä aineella lattiasi. Mikäpä on aivotoimintasi rajoitus, jos et älyä lukea pesuaineiden käyttöohjeita?
No eipä oikein tiedä millainen betoni lattia. Varmaan imee virtsaroiskeet hyvin itteensä ja ei lämmitystä. Onnea jynssäämiseen.
Naapurin persua olen itse käyttänyt, muista viedä ongelmajätteisiin käytön jälkeen. Imee tunnetusti kuin sieni, omituinen tuoksu toki jää, mutta siitä selviää raikastimilla.
Itse pesen Kiillon saunanpesuaineella. Se on niin ihanan tuoksuista. Levitän pesuaineellisen veden lattialle harjan avulla ja sitten harjaan sen lattian. Lopuksi huuhtelen ja kuivaan. Kuivaus siis lastalla, ei pyyhkeillä.
Jos vaan pyyhin, niin mulla on tasomoppi ja pesuaineena kyllä sama, jolla pesen muutkin lattiat, eli omassa tapauksessa laminaatinpesuaineella.
Kivilattioille on ihan oma aineensa, jonka idea on tehdän pinnasta vähemmän huokoinen ja ns scheissea imevä. Epäilen kuitenkin, että lattiasi on klinkkerilaattaa. Unohda kaikki Domestokset ja vastaavat, jos olet pesemässä kivilatiaa. Pinnat saa kyllä pilalle tai vähintään huonommiksi (=paremmin likaa kerääviksi) pesemällä niitä väärillä aineilla, annostuksilla ja menetelmillä. Mopilla ei tosiaan tee mitään.
Mä pesen muijan hammasharjalla kostoksi, kun se pakottaa mut joka päivä jynssäämään vessan ja pesuhuoneen.
Onko siinä lattiakaivo. Jos on on lattia vedeneristetty. Jos ei ole niin vedä laminaatinpuhdistuksella.
Jos kämpässä kodin kansio siinä ohjeet. Jos ei. Kysy vuokranantajalta. Jos omistus, eikä tietoja löydy. Kysy. On siellä vastuunjakotaulukot ja tiedot ostaessa.
Meillä klinkkerit ja lattiakaivo. Joten tänäänkin harjasin lattian fairylla. Seinien roiskeet heti kuivasin.
Siis tarkoitako, että lattiassa on laatat ja niillä normaalit saumat? Ei ne ole kyllä betonia. Tavallinen yleispuhdistusaine käy. Välillä joku kertakäyttöinen kostea lattialiinakin käy. Olerllista on putsata säännöllisesti, niin ei tarvitse myrkkyjä eikä tetäaseita.
Vierailija kirjoitti:
Onko vessassa kaivoa?
En tiedä. Kerrostalon vessa.
Konstit on monet sano mummo kun kissalla vessaa kuurasi
Vierailija kirjoitti:
Vaikee sanoo oikein millainen betoni kivilattia. Onko siis kohokiviä? Ihan kiviä kiviä?
No siis ei se nyt puuta tai muovia ole eikä täysbetonia. Jotain kiveä? Eikö noissa lattialämmitys lattioissa ole yleensä sitä samaa materiaalia. Ehkä mietin vain sitä ettei betoni murenisi jollain aineella.
No minä pesen pikkupyyhkeellä joka kietaistaan lattialastaan. Pesuaineeksi saniteettitilojen puhdistusaine.