Miksi naisen kauneus on miehille niin tärkeä?
Voisiko miehet selittää, että miksi näin? Eikö luonteella pitäisi olla enemmän merkitystä? Mutta kaikki tietää, että miehet on hulluina kauniisin naisiin, ja haluavat sellaisen vaimokseen.
Kommentit (62)
Miksi kauneus ja luonne sulkisivat toisensa pois? Eikö kaunis voi olla hyvä luonteeltaan, onko hyvä luonteinen aina ruma? Ja ylipäätään, mitä helvetin väliä sillä on, että valitseeko kumppanin ulkonäön vai luonteen perusteella. Miten se todellisuudessa sinun elämääsi vaikuttaa? Ei mitenkään. Jokainen kiihottuu ja pitää viehättävänä sen näköistä ihmistä kuin itse haluaa, ei se ole niiltä jotka siihen muottiin eivät istu mitenkään pois. Jos minä pidän laihoista naisista, en valitse lihavaa naista itselleni, joten miten se on joltain lihavalta pois?
T: Mies 28
Kyse on evoluution tuottamasta taipumuksesta. Tietynlaisia naisia suosineet miehet ovat saaneet keskimääräistä enemmän jälkeläisiä ja periyttäneet tätä taipumusta jälkeläisilleen.
Ilmeisen tärkeä syy sille, miksi miehille on kehittynyt voimakas mieltymys kauneuteen, on naisten hedelmällisyyden voimakas riippuvuus iästä. Nainen on hedelmällisimmillään n. 25 vuoden iässä, mutta yli 50-vuotiaan naisen kanssa on lähes toivotonta yrittää saada lasta.
Piirteet, jotka näemme naisissa kauneutena, ovat usein nuoruuteen yhdistyviä. Esimerkiksi naisten vyötäröllä on taipumus paksuuntua, hampailla kellastua, iholla rypistyä, rinnoilla veltostua ja hiuksilla harventua iän myötä, minkä takia näitä piirteitä pidetään puutteina kauneudessa.
Ihastuminen ei perustu järkeilyyn vaan tiedostamattomaan mielen toimintaan, minkä takia miessukupuoli ei tee ihmisestä asiantuntijaa vastaamaan kysymykseen, miksi miehet pitävät kauniista naisista. Tietenkin jonkinlaisen näennäisen selityksen voi saada, koska ihmiset ovat taipuvaisia rationalisoimaan toimintaansa, joka on syntynyt tiedostamattoman mielen vaikutuksesta.
Kauniit naiset on yleensä myös hyviä vaimoja. Miksi miehen pitäisi tyytyä rumaan ja rutisevaan jos tarjolla on kaunis ja mukava nainen. Kauniilla on itsetunto kohdillaan, mustasukkaisuus, kateus ja katkeruus rumentaa naisen kun naisen.
Määritelkää kaunis nainen? Minusta jokainen on kaunis omalla tavallaan ja itselle naisen kauneus on siksi tärkeä että en voisi kuvitellakaan rakastavani sellaista naista kuka ei ole minusta kaunis koska jos en pidä sitä naista kauniina niin en silloin häntä myös rakasta ainakaan tosissaan enkä voi tehdä hänen kanssaan mitään koska pidän häntä rumana ja silleen. Mutta kyllä sitä luonnettakin pitää olla eli ei pelkkä kauneus riitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on evoluution tuottamasta taipumuksesta. Tietynlaisia naisia suosineet miehet ovat saaneet keskimääräistä enemmän jälkeläisiä ja periyttäneet tätä taipumusta jälkeläisilleen.
Ilmeisen tärkeä syy sille, miksi miehille on kehittynyt voimakas mieltymys kauneuteen, on naisten hedelmällisyyden voimakas riippuvuus iästä. Nainen on hedelmällisimmillään n. 25 vuoden iässä, mutta yli 50-vuotiaan naisen kanssa on lähes toivotonta yrittää saada lasta.
Piirteet, jotka näemme naisissa kauneutena, ovat usein nuoruuteen yhdistyviä. Esimerkiksi naisten vyötäröllä on taipumus paksuuntua, hampailla kellastua, iholla rypistyä, rinnoilla veltostua ja hiuksilla harventua iän myötä, minkä takia näitä piirteitä pidetään puutteina kauneudessa.
Ihastuminen ei perustu järkeilyyn vaan tiedostamattomaan mielen toimintaan, minkä takia miessukupuoli ei tee ihmisestä asiantuntijaa vastaamaan kysymykseen, miksi miehet pitävät kauniista naisista. Tietenkin jonkinlaisen näennäisen selityksen voi saada, koska ihmiset ovat taipuvaisia rationalisoimaan toimintaansa, joka on syntynyt tiedostamattoman mielen vaikutuksesta.
Eikös se ole ennen 25 ikävuotta
Kokenut aikuinen nainen on kaunis koska sinut itsensä kanssa ja luottaa itseensä ja valintoihinsa.
Miehen kirjoittama huono provo, evvk
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen status ja varallisuus on naisille niin tärkeää?
Ja sen takia turvapaikanhakijat ovat uhka suomalaisille sinkkumiehille?
Vierailija kirjoitti:
Kauniit naiset on yleensä myös hyviä vaimoja. Miksi miehen pitäisi tyytyä rumaan ja rutisevaan jos tarjolla on kaunis ja mukava nainen. Kauniilla on itsetunto kohdillaan, mustasukkaisuus, kateus ja katkeruus rumentaa naisen kun naisen.
Näinhän se on ja samoin naisenkaan ei kannata tyytyä työttömään ja epävarmaan mieheen. Ei siitä ole kuin harmia, että pariutuu jämäpalan kanssa. Itse olen juuri työtön ja epävarma mies, mutta menossa parempaan suuntaan. En kestä enää yhtäkään vuotta ilman pillua, joten olen aloittanut itsenikehittämisprojektin.
Minulla on yksi hyvä ystävä, joka on todella kaunis ja seksikäs, hoikka luonnostaan, isot rinnat. Kasvoissa kaikki on juuri kohdillaan. Todellinen geneettinen lottovoitto. Kyseisellä kaverilla on myös vakava mielenterveysongelma, mutta yhdenkään miehen saantia tuo ei ole haitannut tippaakaan vaikka ystävälläni on välillä arkikin sairauden vuoksi todella haasteellista. Luulen että rumempi nainen samoilla ongelmilla ei todellakaan kelpaisi. Itse en voisi seurustella ikinä miehen kanssa jolla olisi yhtä paha ongelma kuin ystävälläni. Toki toivon ystävälleni vilpittömästi hyvää ja olen onnellinen hänen puolestaan. Mutta eniten toivon että hän voisi parantua. No nyt lähti jo sivuraiteille keskustelu...
Onko luonnon tarkoitus että mies tulee pettämään vaimoaan myöhemmin elämässä kun vaimo menettää kauneutensa?
Koska kaikki perustuu lopulta suvunjatkamiseen ja ne sote-uudistukset sun muut ovat vain sivujuoni. Se käärme pitää kuitenkin lumota ja se onnistuu niin paljon paremmin seksikkäältä naiselta.
Mies tuikkaa naisen paksuksi ja nainen hoitaa jälkikasvua kotona kun mies metsästää perheelle elantoa. Siksi nainen taas arvostaa miehessä elatuskykyä. Hyvin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on ja samoin naisenkaan ei kannata tyytyä työttömään ja epävarmaan mieheen. Ei siitä ole kuin harmia, että pariutuu jämäpalan kanssa. Itse olen juuri työtön ja epävarma mies, mutta menossa parempaan suuntaan. En kestä enää yhtäkään vuotta ilman pillua, joten olen aloittanut itsenikehittämisprojektin.
Hienoa! Katkeruus tekee miehestä kuin miehestä epäkiinnostavan. Mielenkiintoiset harrastukset, aktiivisuus, uteliaisuus yms taas herättävät kiinnostuksen. Tsemppiä valitsemallesi tielle, vaikket löytäisikään elämäsi naista niin varmasti kuitenkin elo kaikin puolin mielekkäämpää.
Vierailija kirjoitti:
Onko luonnon tarkoitus että mies tulee pettämään vaimoaan myöhemmin elämässä kun vaimo menettää kauneutensa?
Jos kaikki kerta halutaan perustella biologialla, niin miksei joka nainen ole ovulaation aikana lettu levällään geneettisesti parasta urosta etsimässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki kerta halutaan perustella biologialla, niin miksei joka nainen ole ovulaation aikana lettu levällään geneettisesti parasta urosta etsimässä?
Kyllä moni onkin mutta naiselle on tärkeää, että saa siltä mieheltä hyvän elatuksen eli siksi mies pitää valita aika tarkasti.
Yleensä kauneus ja mukava luonne kulkevat käsi kädessä. Lähes kaikissa asioissa elämässä hyvä-/huono-osaisuus kasautuu. Kauniilla ihmisillä elämä alusta lähtien niin vitusti paljon helpompaa että helppohan siinä on olla mukava kaikille.
Kumman kanssa toivoisit seurustelevasi, jos luonteet olisi yhtä hyvät kummallakin:
1) http://media.datemypet.com/wp-content/uploads/2013/10/younger-woman1-62…
2) http://www.weirdexistence.com/img/weird/there-are-no-ugly-women-just-po…
Kauneuden käsite onneksi vaihtelee niin miehillä kuin naisillakin.
Kauniit ystäväni ovat esitelleet minulle todella upeita ja hyvännäköisiä miehiään ja olen miettinyt, onko miehen sijainen mahdollisesti paikalla, kun edessäni on huonoryhtinen ja näppyläinen lyllerö.
Ei, en tietenkään sanonut asiasta mitään, koska näemme ihmiset eri tavalla.
Tärkeintä on rakkaus!
Vierailija kirjoitti:
Voisiko miehet selittää, että miksi näin? Eikö luonteella pitäisi olla enemmän merkitystä? Mutta kaikki tietää, että miehet on hulluina kauniisin naisiin, ja haluavat sellaisen vaimokseen.
Miksi?
Olisko se toi evoluutio.