Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan hoitolapsen leikkimään?

Vierailija
11.06.2016 |

Olen 16-vuotias ja alkanut hoitaa 4-vuotiasta poikaa aina lauantaisin ja sunnuntaisin että vanhemmat saavat omaa aikaa. Menen aamulla 8 aikaan ja vanhemmat tulevat kotiin klo 17.

Minulla on oman lapsuuteni lelut tallella ja niillä olen yrittänyt leikittää. Hevosia, pehmoeläimiä, autoja, legoja, rakennuspalikoita ja muovisia eläinhahmoja. Poika ei kiinnostu niistä juuri ollenkaan. Hän haluaisi katsoa vain televisiota tai aina jos otan puhelimeni esiin (en käytä sitä työaikana muuten jos äiti/isä soittaa) niin hän vaatii saada sen käteensä.

En ole antanut. Jos on ihan pakkotilanne niin saan hänet rauhoittumaan kun laitan muumit pyörimään. Kirjaan ei jaksa keskittyä yhtään. Täällä on varmasti jollakin enemmän kokemusta tuon ikäisistä joten mitä tehdä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku

Vierailija kirjoitti:

18, ei edelleenkään minun puhelimellani vaan omallaan silloin kun sen käsiinsä saa. Mutta kun minä en saa antaa puhelinta/tablettia hänelle. Vanhempien läsnäollessa olen nähnyt mitä hän pelaa. Kirjoitanko jotenkin epäselvästi?

ap

Jos lapsi viikosta toiseen pyytää asioita jotka on kiellettyjä eikä ymmärrä kun kiellän ja kerron että minulla ei ole lupa puhelinta ja tablettia antaa, lopettaisin työn muutamassa viikossa.

Vierailija
22/31 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, en haluaisi lopettaa. En saa kuukausirahaa ja haluaisin edes vähän rahaa säästöön. Uutta työtä on tässä kohtaa mahdotonta saada.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21, en haluaisi lopettaa. En saa kuukausirahaa ja haluaisin edes vähän rahaa säästöön. Uutta työtä on tässä kohtaa mahdotonta saada.

ap

Jota et saisi potkuja ehkä paras kuitenkin olisi että olisit alunperin toteuttanut kieltoja ja et olisi antanut tablettia tai puhelinta lapselle alunperinkään sitä ekaakaa kertaa.

Miksi lapsen pitäisi leikkiä?

Vierailija
24/31 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko kirjoitustaidoissani jotain vikaa kun kukaan ei tajua, mutta edelleenkään EN ole antanut pojalle tablettia/puhelinta. olen AINOASTAAN nähnyt mitä hän vanhempiensa seurassa pelaa. Silloin saa käyttää puhelinta ja tablettia (en tiedä onko joku aikarajoite)

ap

Vierailija
25/31 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää noin sata kertaa sanoa että et anna puhelinta. Oppii kyllä että ei saa. Mutta ikinä et anna puhelinta.

Ja älä anna ollenkaan tietokonetta/tavblettia käyttöön. Kiellä aina. Oppii kyllä. Vaatii johdonmukaisuutta ja jämptiyttä.

Sitten sujuu.

Vierailija
26/31 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro että ei saa. Ja jos ruinaa edelleen, sano että päätös ei muutu ja asiasta ei jankata.

Vierailija
27/31 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

18, ei edelleenkään minun puhelimellani vaan omallaan silloin kun sen käsiinsä saa. Mutta kun minä en saa antaa puhelinta/tablettia hänelle. Vanhempien läsnäollessa olen nähnyt mitä hän pelaa. Kirjoitanko jotenkin epäselvästi?

ap

Et lainkaan kirjoita epäselvästi, vaan monella on luetun ymmärtämisessä vaikeuksia tai eivät edes vaivaudu lukemaan, kun jo ovat jo kommentoimassa asiaa. Tosi ärsyttävää, kun keskustelu lähtee väärälle raiteille.

Vierailija
28/31 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuturiippuvainen 4-vuotias. Ei helvetti.

Vierailija
29/31 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ainakaan anna sille mitään puhelinta. Sanot vaikka että se on rikki.

Vierailija
30/31 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästi sinä kirjoitat - täällä on vain on paljon ihmisiä, jotka lukevat asiat sillä tavalla että he haluavat väkisin löytää vian kysyjästä tai lukevat pelkän otsikon ja puolet aloitusviestistä. Leikkikää yhdessä. Unohtakaa ne lelut ja tehkää tosiaan vaikka maja (kysy lupa saako käyttää tyynyjä tai peittoja), kuten joku ehdotti. Entä lautapelit, jaksaako niitä ja onko hänellä ikätasolle sopivia? Onko lähellä jotain turvallista rantaa, missä voisitte käydä heittämässä voileipiä? Entä uimassa käynti? 

Vierailija
31/31 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimaan en saa häntä viedä mutta kun kysyin niin rannalla leikkiminen on ok. Ja nyt kesällä siivoavat leikkimökin niin sitten voimme olla sielläkin. Huonompia tyynyjä ja peittoja saamme käyttää vaikka ulkona.

Ap