Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsekäs mies, mikä neuvoksi?

Vierailija
10.06.2016 |

Mieheni on viime aikoina alkanut näyttää merkkejä itsekeskeisyydestä ja olen aika neuvoton sen suhteen mitä tehdä.

Esimerkkejä:

Mies teki eilen lämpimiä voileipiä meille ja isälleen. Paistoi neljä kappaletta, otti itselleen kaksi koska "oli kokki" ja me saimme isänsä kanssa yhdet. Toissapäivänä tein lohta ja kastiketta ja olin pakkaamassa loppuja itselleni lounaaksi seuraavaa päivää varten kun mies, joka oli muutenkin rohmunnut puolet enemmän kuin minä, ilmaantui napsaisemaan vielä ison palan lohesta ja valtaosan kastikkeesta itselleen koska "kyllä nuo loput nyt sulle riittää". Voileipäepisodin yhteydessä kysyin miksi kokin oikeus enempään ruokaan ei koskenut minua edellisenä päivänä ja sain vastaukseksi vain olankohautuksen.

Autossa hän haluaa aina valita musiikin ja kun kerran pyysin saada valita ja laitoin suosikkiartistini suosikkibiisin soimaan, mies ilmoitti että HÄN haluaa kuulla artistin toisen biisin joka on hänen suosikkinsa ja laittoi sen soimaan.

Olen ulkomailla tämän miehen kanssa ja siksi hieman riippuvainen hänestä. En osaa täällä kauppaan eikä minulla ole autoa käytössä. Mies ei pyynnöstäni huolimatta järjestä minulle lounasta päiviksi kun hän on töissä. Maksan siis puolet ostoksista mutta siitä huolimatta hän ostaa ruokaa vain itselleen. Hän syö viisi kertaa päivässä, minä saan ruokaa kerran tai kaksi. Tähän voi vaikuttaa myös se että miehestä olen lihava ja hän koittaa kontrolloida syömisiäni siksi.

En tiedä mitä tehdä. Miten tämän voi ottaa puheeksi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämän voi ottaa puheeksi?

Avaat suun ja liikuttelet äänihuuliasi. Tai sitten viittomakieltä alat sohimaan. Luulisi teillä jonkinlainen kommunikointimenetelmä olevan nytkin käytössä.

Vierailija
2/11 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et osaa kauppaan? Julkisia kulkuneuvoja, taksi?

Onhan sulla nettiyhteys, kun tännekin kirjoittelet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on siis kuspää ja sinä sallit sen. Eipä siinä, normi kuvio.

Jos tämä stoorisi on totta, sinun on aika aikuistua. Lakkaa olemasta riippuvainen ja ala elää normaalia aikuisen elämää. Sulla on nyt jokin kehitysvaihe jäänyt välistä. 

Vierailija
4/11 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen USAssa isommassa kaupungissa, jossa julkiset ovat lähinnä moniongelmaisille ja kaupassa käyminen jalan voi olla vaarallista jos lähtee väärälle alueelle. Ap

Vierailija
5/11 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen USAssa isommassa kaupungissa, jossa julkiset ovat lähinnä moniongelmaisille ja kaupassa käyminen jalan voi olla vaarallista jos lähtee väärälle alueelle. Ap

Taksi?

Vierailija
6/11 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä isä. Mitä teet tuollaisen kusipään matkassa? Eikö sulla ole omaa työtä tai mitään? Muuta äkkiä takaisin Suomeen ja itsenäisty. Mies ei tule tuosta muuttumaan ja tuhlaat todella pahasti aikaasi. Kuvittelet että yksi päivä hän on huomioonottavainen, ei tule olemaan. Ja älä nyt ainakaan hanki lapsia.

Vierailija
7/11 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on taas narsistisen persoonallisuushäiriön piirteitä kun mies on syönyt yhen leivän ja palan lohta enemmän

Vierailija
8/11 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä isä. Mitä teet tuollaisen kusipään matkassa? Eikö sulla ole omaa työtä tai mitään? Muuta äkkiä takaisin Suomeen ja itsenäisty. Mies ei tule tuosta muuttumaan ja tuhlaat todella pahasti aikaasi. Kuvittelet että yksi päivä hän on huomioonottavainen, ei tule olemaan. Ja älä nyt ainakaan hanki lapsia.

Olen täällä kesän, lähden kyllä takaisin Suomeen parin kuukauden päästä, olen vielä opiskelija. Minulla on hormonikierukka, lapsia ei ole tulossa. Ap

Vierailija
9/11 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksi?

Yritän etsiä kaupan ja ottaa taksin sinne. Ap

Vierailija
10/11 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se ja tule takaisin Suomeen.

Vierailija
11/11 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies ei vain ole huomannut. Jenkeissä on tietty itsekeskeisyyden kulttuuri joka on suomalaisille vieras. Puhukaa asiasta.