Miksi saan itkemisestä päänsäryn?
Aina kun olen pillittänyt vähänkin enemmän (siis esim tunti menee itkiessä ja nyyhkyttäessä, syystä tai toisesta) seuraa tunteja kestävä kaamea päänsärky? Outoa!
Kommentit (15)
Kans. Voisiko liittyä myös joku lihasjännitys? Että hartioissa se jännitys korostuu, kun jännittää hartioita itkiessä ja menee pahemmin jumiin.
Pelkkä arvaus: jotkut lihakset kramppaa jännityksestä pää/niska alueella.
Yli tunnin itkut??
En ole moista kokenut, mutta varttikin riittää päänsärkyyn.
Mulla sama, jo oon ite aatellu tota nestevajausta kyyneleiden ja rään takia.
Vierailija kirjoitti:
Yli tunnin itkut??
Oon muutenkin aika herkkis, ja itku usein ruokkii itseään. Nyt vielä pahempi tilanne, kun vielä raskaana 😂 Tänään tuli itkeskeltyä urakalla ja nyt ei ees panadol auta. Auts! -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli tunnin itkut??
Oon muutenkin aika herkkis, ja itku usein ruokkii itseään. Nyt vielä pahempi tilanne, kun vielä raskaana 😂 Tänään tuli itkeskeltyä urakalla ja nyt ei ees panadol auta. Auts! -ap
Juu en tarkoittanut pahalla, mulla vain ei riitä kyyneliä niin pitkäksi aikaa :). Toivottavasti pian helpottaa.
Itselläkin tulee kaamea päänsärky, kun itken tunnin tai enemmän. Varmaan lihasjännitys ja nestevajaus/hapen puute syynä.
Tunnetilat ylipäätään voivat aiheuttaa kipua. Heräsin taannoin painajaisuneen, tunsin rintakipua kun pelkäsin. Paljon kuunneltu vihaista huutoa, sama juttu.
Mullakin tuttu juttu. Olen kuvitellut, että itkeminen tuo painetta pään alueelle, jonka vuoksi se alkaa särkeä.
Samoja kokemuksia. Äskettäin perheessä sattuneen kuolemantapauksen vuoksi itkin itselleni viikkojen mittaisen päänsäryn. Kamalaa. Mutta jotkut itkut on vain itkettävä, ei sille mitään voi. :-(
Hapenpuute