Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet ei tule töihin koska vauva valvottanut äitiä yöllä?

Vierailija
10.06.2016 |

Meillä on töissä muutama mies, jotka jättävät tulematta töihin jos heitä väsyttää kun vauva on valvonut yöllä. Tekevät sitten etänä töitä = nukkuvat.

Mä en oikein ymmärrä, miksei se riitä että se vaimo (joka on äitiyslomalla) valvoo sen vauvan kanssa? Pitääkö sille miehelle maksaa palkkaa siitä että se nukkuu kotona? JA ENNEN KAIKKEA: saanko mäkin jäädä kotiin, koska väsyttää kun nukuin huonosti?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi helladuudelis näitä nykyajan äitejä.. Ilmeisesti siis äiti vaatinut isää jäämään kotiin, koska vauva on valvottanut yöllä äitiä. Kuinkahan monta aikuista seuraava sukupolvi tarvitsee hoitamaan yhtä vauvaa?

Vinkki: äitiyslomalla kannattaa nukkua ja levätä sen vauvan tahtiin, alkuun se oma rytmi menee vauvan mukaan. Se on vain kestettävä.

Läheskään kaikki vauva eivät ole esikoisia, joten kotona on niitä sisaruksia hoidettavana. Kun puolisen vuotta on herännyt 20 kertaa yössä ilman mahdollisuutta päiväuniin (kun on ne vanhemmat sisarukset) niin kieltämättä nykyajan pullamössöäitiä hieman väsyttää.

No tottakai väsyttää. Ei kai kukaan kuvittele, että äitiysloma = rento loma, jolloin laikkaillaan kynsiä ja luetaan naistenlehtiä?

Jos ei jaksa hoitaa useampaa lasta, niin kannattaa tehdä vain yksi. Vauva-ajan valvomiset ovat niin lyhyt ajanjakso elämässä, että ne kestää vaikka päällään seisten. Toisekseen valvottuja öitäkin kestää, kun ei tarvitse lähteä aamulla töihin ja käyttää aivojaan koko päivää. 

Taas joku pullamössö, hyväunisen yhden lapsen äiti kirjoittelee. Sitä yöheräilyä oli meillä 2,5 vuotta lasta kohden, joten ei ollut ihan hetken ongelma vaan todella rankkaa.

Vierailija
22/26 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Mistä tiedän että vauva on valvottanut ja äiti vain väsynyt? me ollaan pieni työyhteisö ja meillä kyllä puhutaan asioista. mies itse sanoi jääneensä taas kotiin 'koska he eivät saaneet vauvaa nukkumaan yöllä'. Olen tavannut vaimon useita kertoja, ei ole mikään baby blues-tapaus. 

Mies itse sanoi että menee nukkumaan keskellä päivää. 

Meillä on näitä miehiä 3, kaikilla esikoinen, kaikilla vaimo äitiyslomalla. Kaikille muille etätöistä on sovittu, että pitää sopia etukäteen, esim edellisenä päivänä ei enää saa sopia koko päivän poissaoloa, vaan ainoastaan jos tulee joku odottamaton, esim aamulla tiskikone räjähtää, saa olla aamun poissa. Ei niin, että hei mä nukuin huonosti, en tuu töihin, teen minkä jaksan. Saikulle saa tietenkin jäädä. 

Ja minä työaikana vauvalla? Niin, meillä saa pitää taukoja ja kunhan tekee työnsä, ei kukaan kyttää sun netin käyttöä.  Eikö kaikkialla olekaan niin? 

Kun meidän lapsi oli pieni, mä olin hoitovapaalla ja mies kävi töissä. Mä valvoin yöt jotta mies jaksoi työt. Nykyään mies on osittaisella hoitovapaalla ja mä isompi palkkasena teen pitkää päivää. En siis ole niitä joiden mielestä isä ei saa olla vanhempi - en vaan tajua miksi tarvitaan kaksi aikuista hoitamaan normaalin vauvan normaalit yöheräämiset. Ja joo, tiedän että on normaali vauva, kaikilla näillä kolmella.

Kyllä muakin väsyttää kun kissa oksensi yöllä! Mihin se raja vedetään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi helladuudelis näitä nykyajan äitejä.. Ilmeisesti siis äiti vaatinut isää jäämään kotiin, koska vauva on valvottanut yöllä äitiä. Kuinkahan monta aikuista seuraava sukupolvi tarvitsee hoitamaan yhtä vauvaa?

Vinkki: äitiyslomalla kannattaa nukkua ja levätä sen vauvan tahtiin, alkuun se oma rytmi menee vauvan mukaan. Se on vain kestettävä.

Onnistuu hyvin jos lapsia on vain se yksi. Mutta jos taloudessa on useampi lapsi, ei se niin vain käykään.

En näe mitään outoa jos mies pitää etäpäivän (kun se kerran on mahdollista)  jos vauva on valvottanut. Saa äiti nukkua eikä pala loppuun tai saa jopa fyysisiä oireita unettomuudesta. Fiksuja miehiä kun ajattelevat muutakin kuin omaa napaansa.

Vierailija
24/26 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olennaisinta ole nyt se, hoitiko se mies työnsä? Jos hoiti, on ihan sama, kuka on nukkunut ja milloin.

Vierailija
25/26 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haiskahtaa kateuden kyydittämältä yleistykseltä :D

Mun mielestä on fiksu veto säästää matkaan kuluvat ajat jos on univelkaa. Lisäksi tauoilla voi auttaa äitiä, ja esim lounastauolla ottaa torkut - aika winwin minusta! Jos mies hoitaa työnsä, on sun varmaan turha kyräillä mistään päiväunista.

Vierailija
26/26 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on sitä samaa porukkaa joka seurusteluvaiheessa jäi töistä pois kun tyttöystävän marsu sairastui tai kani kuoli.