Heräsin aivan järkyttäviin vatsanväänteisiin yöllä, onko normaalia?
Joskus neljän aikaan heräsin siihen että vatsaa väänsi todella tuskallisesti. Mulla on ibs mutta en muista että ainakaan yöllä olis ollut mitään tällaista. Vessakäynti auttoi ja sain uudestaan nukuttua, mutta jäin miettimään tilannetta. Onko normaalia vai pitääkö huolestua? Olen yrittänyt miettiä olisiko joku syömäni ruoka voinut olla pilaantunutta, mutta en tiedä. Söin eilen jotain pullaa ja kakkua joita työkaveri oli tuonut töihin, ja söin myös kurkkua joka oli ollut jääkaapissa yli viikon. Toissapäivänä grillasin makkaraa jonka koostumus oli jotenkin tiiviimpi tai muuten vaan erilainen kuin normaalisti. Tuskin se kuitenkaan pilalla oli. Mulla on hirveä sairauspelko ja kuumottaa heti että kyse on jostain vakavasta.
Kommentit (14)
Mun ibs tekee tuollaista. Ja sehän on tyypillisesti riesa joka vaihtelee oireita.
Tuskin mitään vakavaa, kun yhdellä wc-käynnillä pääsit. Mietin vain ruokavaliotasi, jos sinulla on IBS - syöt työkaverin tuomia leivonnaisia ja makkaraa. Minulla on vatsa ok, mutta en söisi työkaverin tuomaa pullaa tai kakkua, jolleivat ole kaupasta/leipomosta. Ja makkaraa syön todella harvoin makkaraa, närästää minulla.
Tätä se on kun perussuomalaiset on vallassa.
Vahingossa söin pähkinöitä ison pussin ajattelematta seurauksia ja jessus ,että alkoi vatsa käymään yöllä.
en tiedä onko se normaalia sinulle
Pulla, kakku, makkara= sokeria, rasvaa, kermaa- ibs katastrofiruokia.
Älä syö koskaan mitään työkavereittesi tarjottavia.
Minä kävin kerran kutsuilla ja sain järkyttävän mahataudin. Sen jälkeen en ole koskaan syönyt mitään koti kokkaajien tarjottavia.
Telkassa näkee kuinka jotkut tekevät ruokaa sormukset sormissa ja järkyttävän pitkillä kynsillä eikä niiden alustoja pidetä täydellisen puhtaana mitenkään levittämättä pöpöjä ruokiin.
Minä en söisi sellaisen tekemää ruokaa ollenkaan jolla on pitkät kynnet ja sormuksia.
Mulla kävi samanlaisesti edellisyönä. Tiesin heti herätessäni vatsanvääntöihin mistä johtuu. Söin edellispäivänä nimittäin ihan tarkoituksella hapankaalia, että suolisto puhdistuu. Niin puhdistui kun yöllä kävin pari kolme kertaa veskissä. Nyt on kevyt olo ja suolisto puhdistunut. Näin keväällä tärkeää puhdistautua. Mitään ibs mulla ei ole. Kyllä syön toisten ja itse tekemiäni leivonnaisia ja kaikkea mitä tarjotaan, jos olen vieraisille kutsuttu. Ei ole mitään vatsatauteja tullut.
Työkaverin pääsiäispöperöt varmaan aiheuttaneet sen että pakki menee sekaisin. Nythän on vatsatautia liikkeellä joten ihan hyvin voinut päästä pöpöt leviämään sitä kautta.
No jos se lähti pois vessareissulla niin tuskin on mitään vakavaa.