Lattianpesu kun vauva konttailee
Eli kysymys kuuluu millä pesette lattiat?
Minä olen pessyt Ajaxilla ja huuhdellut tämän jälkeen vielä vedellä mutta varmasti jotain myrkkyjä jää. Joten nyt mietin kannattaisiko jotain muuta käyttää? :( En ainenkaan hetimmiten päästä pientä lattialle möyrimään.
Kommentit (9)
Osta höyrypesuri. Desinfioi, mutta ei jätä myrkkyjäämiä. Samalla laitteella voi pestä ikkunatkin.
Etikka olisi aika luonnollinen aine mutta en nyt oikeasti usko että Ajaxista (tai mistään muustakaan pesuaineLIUOKSESTA huuhdottuna ) jäisi mitään vaarallisia pitoisuuksia mihinkään pintoihin. Ei niillä olisi myyntilupaa jos vaara olisi noin suuri. Fairykin varmaan käy
Hajusteeton mieto astianpesuaine on hyvä yleispuhdistusaine. Sitä tosin tarvitaan ihan vaan tippa, muuten se alkaa vaahdota ja tekee lattioista epäsiistin näköiset. Itse tein siitä laimean liuoksen sumutinpulloon, sumutin sillä kostean pyyhkeenpalan ja pyyhin sillä lattiat.
Ihan normaaleilla lattianpesuaineilla olen pessyt ilman huuhteluja. Välillä muinaisen Ajaxin tuotteilla, välillä Tolulla. Lapset ovat konttailleet samoilla lattioilla joko vaatteet päällä tai paljain kintuin.
Mitä ap pelkää lattioiden aiheuttavan? Meillä ei ainakaan yhdellekään ole tullut esimerkiksi allergioita tai ihottumaa mistään. Ovat nyt aikuisia tai kouluikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Hajusteeton mieto astianpesuaine on hyvä yleispuhdistusaine. Sitä tosin tarvitaan ihan vaan tippa, muuten se alkaa vaahdota ja tekee lattioista epäsiistin näköiset. Itse tein siitä laimean liuoksen sumutinpulloon, sumutin sillä kostean pyyhkeenpalan ja pyyhin sillä lattiat.
Pesuaineiden sumuttaminen on kardinaalivirhe. Pienet hiukkaset jäävät ilmaan leijumaan ja ne hengitetään keuhkoihin.
Jos oottenoin avuttomia jaa hyateerisiä niin mitä jos ette lisääntyisi?
Ei kyllä pesuaineen myrkyt käynyt kertaakaan mielessä kun lapset oli pieniä. ..
Kysytkö kylässä millä lattiat pesty, ennenkuin annat kontata lattialla??
enpä oo ikinä aatellu tuota asiaa :O illalla pesen lattiat sillon ku pesen, konttaaja (tai entiset sellaiset) pääsi lattian kimppuun vasta seuraavana aamuna, onko siinä nyt sitten ollut jotain myrkkyjä? tavallisilla lattianpesuaineilla aina pessy.
Pelkkä vesi riittää.