Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet toitottavat, että oma hiusväri sopii aina parhaiten?

Vierailija
10.06.2016 |

Itse kasvatin omaa hiusväriä puolisen vuotta ja se väri oli aivan liian tumma ja teki mut väsyneen ja sairaan näköiseksi.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun hiusteni luonnollinen väri olisi ankea maantienväri, mutta se ei sovi persoonaani lainkaan..

Tämä minullakin. Persoonani ja luonnollisen väritykseni ristiriita. Luonnonväritys on hillityn maantienharmaa. Persoonana koen kuitenkin olevan kulmikas, särmikäs ja dramaattinen tyyppi, joka rakastan pukeutua mustaan ja valkoiseen. Samalla laitan hiukset mustaksi, ilmentääkseni persoonaani. En vaan koe olevani oma itseni lestadiolaisäiti-tyylisessä maantienharmaassa tukassa.

Vierailija
22/35 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohuet hiukset ja maantienharmaa omaväri saavat minut (25v naisen) näyttämään siltä että ole puoliksi kalju eli ei hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ainakaan sovi. Oma väri ikävän värinen haalea ruskea. Yhdellä kesälomalla värjäytin oman värin hiuksiini kun ajattelin että jos se sitten sopisi. Kun menin töihin niin useampi kysyi että olenko kunnossa. Eli näytin harmaalta ja väsyneeltä eli vaalea selkeä väri takaisin ja loppui vointi kyselyt. Näytän paljon pirteämmältä eikä väri ole läheskään vaalein mitä löytyy.

Vierailija
24/35 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajillehän tämä on bisnestä, joten kaitpa juuri he korostavavat asiakkailleen kuinka vaisu ja ruma oma väri on.

Itselläni on vaaleat kulmakarvat ja ripset, kuten isälläni, mutta oma hiusväri on lähes musta, kuten äidilläni. Meikkaan harvoin ja tummat hiukset saivat piirteeni häviämään täysin ja saivat silmänaluseni näyttämään tummilta ja näytin todella kalpealta.

Ap

Vierailija
25/35 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tummilla naisilla näin usein onkin, mutta Suomessa ja muutenkin Pohjoismaissa monilla on luonnostaan ns. maantienväriset hiukset. Tämä harmaaseen taittuva, likaisen ruskea sävy pukee harvaa. Se, että värjää hiuksia, ei tarkoita, että räikeä punainen, vetyperoksidiblondi tai luonnottoman musta olisivat ainoat vaihtoehdot. Oman värin kirkastaminen tai syventäminen on usein toimivin vaihtoehto. Sama koskee ihoa. Geenilotossa voittajia ovat ruskeaan ja keltaiseen taittuvan sävyn saaneet, suomalaisille tyypillinen kalpea punaiseen taittuva sävy ei yleensä näytä imartelevalta mutta paranee ruskettuessa tai meikkivoiteen avulla.

Itse olen tuollaisen kalpean, punertavan ihon omistaja, ja olen huomannut että se sopii täydellisesti kylmän mustanruskean tai mustan tukan kanssa. Ensi kertaa huomasin tämän vappuperuukkeja huvikseni kokeillessani - myyjäkin ihan tuli kommentoimaan että sopiipa sinulle tosi hyvin ihan musta, että harvalle sopii. Oma hiustenväri on tummahko maantiensävy, enemmän maantienruskea kuin maantienvaalea. Innostuin värjäämään tukan ensin tummanruskeaksi, sittemmin tuhkansävyisellä mustanruskealla, ja siinä värissä on pysytty, koska se vaan toimii. Iho näyttää ruusuiselta, ei possunpunakalta kuten oman hiusten värin rinnalla.

Vierailija
26/35 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hiusvärini on vähän perus suomalaista maantienruskeaa tummempi, mutta olen värjännyt sitä eri sävyillä mielen mukaan, yleensä luonnollisen tummanruskeaksi. Kulmakarvat ja ripset ovat luonnostaan sen värisiä mitä hiukseni värjään. Nyt halusin kesäksi vaaleampaa ja aloin keväällä raidoittamaan kun tuota tyvikasvuakin näkyi jo aika lailla. Nyt hiukset keskiruskeat raidoitetut, kuitenkin selvästi vaaleammat kuin mihin olen tottunut. Jo nyt olen kyllästynyt kiillottomaan, sekaväriseen, helposti likaantuvaan ja takkuuntuvaan tukkaan. Näytänkin ihan elottomalta. Vaikka sinnikkäästi olen puolisen vuotta ollut värjäämättä tummiksi, niin kyllä tekisi mieli kun ne vaan istuu kuin nakutettu. Aina tummaksi värjäämisen jälkeen saa semmoisen tunteen että ai kun näyttää taas omalta itseltään.

Vierailija
27/35 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle ei ainakaan sovi oma hiusväri ! joka on siis tämä surullisen kuuluisa maantie..

se vei kaiken hehkun kasvoistani ja sai minut näyttämään väsyneeltä!  vain puoli vuotta siitä, kun olin suurella vaivalla kasvattanut oman värini kokonaan esiin  värjäsin kuparinpunaiseksi ja ihoni alkoi taas hehkua.

uskon, että minun pitäisi olla oikeastikin punapää...olen kalpea ja tietyssä valossa harmaat silmäni näyttävät vihreiltä !

Vierailija
28/35 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on maantienharmaat tai likaisenvaaleat hiukset. Nuorena olivat kauniin puhtaanvaaleat, mutta tummuneet iän myötä. Jossain vaiheessa aloin sitten värjätä, koska olen aina mieltänyt itseni blondiksi. Värjääminen kuitenkin alkoi ajan myötä kypsyttää, elämä tuntui olevan jatkuvaa juurikasvun kanssa taistelua. Sitten kylmästi lopetin värjäämisen. Jonkin verran olen raidoittanut häivyttääkseni juurikasvua. Ihan ensin yritin värjätä ns. oman väriseksi, mutta eihän sellainen tummempi väri kauaa pysy vaalean päällä.

Nyt kun monen vuoden jälkeen olen saanut oman värini lähes kokonaan kasvatettua pitkään tukkaani, yllätyksekseni se näyttääkin tosi nätiltä ja kivan luonnolliselta, vaikka juurikasvua vasten se näytti nimenomaan hiirenharmaalta ja tylsältä. Hiukset tuntuvat ihanan sileiltä ja pehmeiltä. Luulen, etten enää koskaan värjää. Ongelmana on silti kulmakarvat, jotka ovat tosi paljon vaaleammat kuin hiukseni. Että vaikka ei värjää, niin ei ne silti kaikki soinnu yhteen.

Vierailija
29/35 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

omien hiusteni väri on juurikin sellainen tylsä maantienharmaa, eikä se sovi persoonaani tai tyylini yhtään.

vuosia minulla oli mustat hiukset ja vaikka sanotaan, että se ei sovi suomalaisille niin minulle sopi.  näytin lumikkimaiselta,  eksoottiselta . 

sitten vaihdoin punaiseen ja hyvältä näyttää tämäkin.

minulla on hyvin kalpea iho, joka selvästi  vaatii vahvan värin alkaakseen hehkua!  omassa hiusvärissäni näytän karmealta, vaikka miten meikkaisi...

Vierailija
30/35 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei sovi oma hiustenväri lainkaan.

Koko pää on ihan samaa sävyä jos en värjää hiuksia. Kulmakarvat ja ripset vaan erottuu siitä haaleansävyisestä päästä. Yök.

Kasvonpiirteet ja silmien värin saa esiin jos värjään hiukset joko omaa väriä vaaleammiksi tai tummemmiksi.

Vierailija
31/35 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon riippuu siitä mikä se oma väri on. Mun hiukset esimerkiksi on luonnostaan tummanharmaat, tummemmat kuin keskimäärin suomalaisilla, ja saa myös naaman näyttämään harmaalta. Luonnollinen, lämmin ruskea on paljon parempi.

Vierailija
32/35 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt iän myötä niin että luonnollinen väri käy parhaiten ihooni. Nuorempana vaaleampi sopi paremmin. Silloin oma väri sai näyttämään väsyneeltä. Muutos tapahtui joskus 30 vuoden jälkeen, kun ihoni sävy tummui hieman.

Vierailija
33/35 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatin omaa väriä takaisin ja kun projekti alkaa olla loppusuoralla niin ei tämä nyt näytäkään hyvältä. Iho on punertava ja oma hius onkin lämpimän sävyinen tummanvaalea ja tuo lämmin sävy saa kasvot näyttämään punaiselta ja silmät katoamaan lähes kokonaan. Meikillä saa tietysti punaisuuden piiloon mutta kesä ja peittävä meikkivoide ei houkuttele.

Aiemmin vaalensin lähes platinanvaaleaksi ja se sopi hyvin kasvoihin ja silmiin ilman meikkiäkin.

Nyt harmittaa kun pitkä kasvatusprojekti takana eikä lopputulos ollutkaan parempi.

Vierailija
34/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska yleensä, huom. yleensä, se on niin. Koska luonnollinen on kaunista. Liian moni värjää hiuksensa ottamatta ollenkaan huomioon muuta väritystään, esim. kulmakarvat, iho, silmät jne.

Mitäs jos on sekalainen väritys. Esim. Minulla on tummat isot silmät (ei ruskeat kuitenkaan, vaan sinivihreät), joissa isot pupillit. Usein silmäni näyttävät lähes mustilta. Kulmakarvani ovat vaaleat eivätkä erotu. Lapsuuteni ja nuoruuteni olon platina blondi, valkoiset ja vaaleat hiukset. Nykyään tummanvaaleat tai joku vaalea maantie. En osaa sanoa sopiiko minulle nykyään blondi vai ruskea paremmin, koska silmät ovat niin tummat.

Vierailija
35/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun saa harmaita hiuksia, pitää taas alkaa värjäämään. Joten ei se luonnollisuus aina kauniimpaa ole, jos haluaa näyttää nuorelta ja terveeltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän