Lapsiperheen loma meni pilalle hotellin uima-altaan remontin takia
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016060921700806_uu.shtml
Siis kuka menee KROATIAAN LOMALLE UIMA-ALTAAN TAKIA. Halooo! Perus suomalaiset taas ottavat kalliin valmismatkan ja ovat kaikki päivät hotellin uima-altaalla.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Esim. täältä käy ilmi, että reklamaatiovelvollisuus ei täyty, jos ilmoitetaan vain hotellin henkilökunnalle, pitäö tehdö matkatoimistolle:http://kuluttajariita.fi/fi/index/kuluttajariitalautakuntaratkaisut/kul…
Ja jutussa oli selkeästi, että oppaaseen oltiin oltu yhteydessä, mutta mitään vastausta sieltä ei tullut. Eli asiaa ei hoidettu pelkästään hotellin kanssa.
Perheen lapsi on vajaan puolentoista vuoden ikäinen, kuten jutussa mainittiin. Ei tuon ikäinen osaa vaatia uima-allasta." Raukkaparka meni hampaat kalisten kylmään veteen uimaan" kertoi perheen äiti. Äly hoi älä jätä.
Ymmärrän tuota perhettä täysin. Kyllä minä olisin raivoissani, jos hotellillani uima-allas ei olisi käytössä. Tosin olisin ollut yhteydessä matkatoimistoon niin monta kertaa, että jotain olisi tapahtunut.
Alle kuukauden päästä olen lähdössä rentoutumaan ulkomaille, ja todellakin suunnitelmissa on löhötä altaalla.
Vierailija kirjoitti:
Kiehuisin raivosta kirjoitti:
Siis Kroatia tai mikä tahansa mutta jos lomalle menee pienten lasten kanssa monelle tärkeintä on vain se aurinko ja uima-allas eli hotelli. Tuleehan siellä jonkin verran käytyä katsomassa paikkoja, mutta harva varmaan todella pienten lasten kanssa jaksaa mitään nähtävyysreissuja tehdä varsinaisesti.
Mutta jos se hotelli on käytännössä meren rannalla, niin kyllä se on ihan omaa avuttomuutta, jos koko viikko menee pilalle.
Ja koska tuokin juttu on heti pitänyt kertoa lööppilehteen, niin melkoisia juntteja on siis ollut reissussa. Syypää löytyy peilistä.
Kroatiassa ne rannat on etupäässä kallio- tai kivirantoja. Ei sellaiselle oikein pikkulasten kanssa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroatiassa monet rannat on kivirantoja, ja merisiilejä saa ihan oikeasti varoa. Suolainen merivesi on ihanaa ja meressä on ihana uida, mutta se suolavettä ja on lisäksi kylmää tähän aikaan vuodesta, joten ymmärrän oikein hyvin harmin uima-altaasta.
Iltapäivälehtiin asti en olisi mennyt urputtamaan, mutta hotellinvaihtoa olisin vaatinut kyllä.
Ei kaikki ole kivirantoja sekä merisiileihin itse en kertaakaan törmännyt reissullani (monet rannat tuli koluttua).
Hiekkarantaa saa mahdollisesti lähteä etsimään monen tunnin matkan päästä. Merisiilejä siellä näkyy kyllä kaikilla kivi- ja kalliorannoilla.
Selvähän se, että pettymys on suuri jos on varannut hotellin uima-altaalla ja allas onkin remontissa. Hotellin vaihto olisi ollut paikallaan.
Etelä-Euroopan hotelleissa uima-altaat avataan yleisesti toukokuun puolenvälin jälkeen, eli tuolloin ei ole ollut edes uima-allaskelit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saakeli :) Taas ovat persaukiset juntit lähteneet reissulle ja matka meni pilalle oman saamattomuuden vuoksi. Tuosta hotellista on rannalle 50 metriä matkaa. Mutta ei kelpaa, kun pitää liikkua noin paljon :D Ja oliko heillä suunnitelmissa istua altaan reunalla seitsemän päivää?
Ei saakeli, kun minä esim. en HALUA ikinä uida muualla kun uima-altaalla ja jos olen valinnut hotellin jossa pitäisi olla uima-allas niin siinä pitää olla se uima-allas. Jos käy niin huonosti että matkatoimisto ei voi tälle tehdä mitään tai ei ole tiennyt tästä mitään ja hyvitystä ei ole voitu tehdä siirtämällä esim. toiseen hotelliin niin sitten minulle kuuluu rahat takasin ja piste! Jos uima-altaalla ei ole väliä valitsisin ehkä jonkun hotellin jossa sitä ei edes ole. Monesti tarjouksessa on joihinkin kohteisiin juuri näitä, mutta vaikka olisi puoli-ilmaista en halua maksaa hotellista, jossa ei ole uima-allasta. Onko se vaikea ymmärtää?
Rahat takaisin kokonaisuudessaan jos uima-allas rempassa? Just.
Mun mielestä perheen saama korvaus on kokonaisuutta ajatellen riittävä. Kumminkin hintaan kuuluu paljon muutakin kuin se allas.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse omatoimi matkailija jota ei pahemmin uima-altaat kiinnosta mutta ihmettelen näitä kommentteja.
Kaikilla ihmisillä on oikeus rentoutumiseen haluamallaan tavalla. Jotkut ihmiset eivät kykene rentoutumaan kotona koska aina olisi jotain tekemistä. Sitten kun raskaanaoleva nainen haluaa mennä lämpimään niin on varmasti iso asia että ei tarvitse 9h päivässä stressata. Ihan eriasia mennä rannalle lapsen kanssa kun uima-altaalle. ei pientä lasta voi päästää mereen uimaan yksin (aallot, virta) mutta lapsen voi heittää uima-altaaseen ja katsoa vierestä altaan reunalla ja nauttia pirtelöä siinä samalla.
Toi kersahan oli 1,5 v, semmosta ei todellakaan heitetä uima-altaaseen ja itse imeskellä pirtelöä! Ton ikästä ei voi jättää edes kylpyammeeseen yksin!
Vierailija kirjoitti:
Totta kai tuollainen harmittaa, mutta onhan siellä Kroatiassa ihan oikeintakin rantoja ja paljon muutakin tekemistä. Kai tuo perhe on vinkunut viisi päivää siinä tyhjän altaan reunalla :)
Melkoista avuttomuutta taas tuoltakin perheeltä. Kyllä se loma meni pilalle ihan omien asenteiden vuoksi.
No kyllä olet väärässä. Yleensä se uima-allas kuuluu lomaan ja pienten lasten kanssa helppompi kuin kivinen uimaranta.
Sinäkö tykkäisit jos allas ei olisi käytössä.
Mulla lapset jo teinejä mutta en menisi hotelliin jossa allas on poissa käytöstä.
Hyvä että perhe tuli julkisuuteen. Olen aina itse luullut että Aurinkomatkat ja muut isot tahot ovat turvallisia ja isoja pettymyksiä ei voi tulla samalla tavalla kun omatoimimatkoilla, mutta nähtävästi heidän vastuunsakin on surkea sen suhteen, että saako sitä mistä on maksanut![/quote]
Omatoimimatkallahan näitä pettymyksiä ei tule, koska hotelli varataan suoraan hotellista. Tässäkin tapauksessa hotellin sivuilla olisi lukenut altaan remontista, joten omatoimisesti varaamalla asia olisi ollut tiedossa. Välikäsien eli matkatoimistoiden käyttö lisää aina riskiä, ettei palvelu ole halutunlaista.
Mulle uima-allas on tärkeä ja en halua hotelliin missä on pieni allas tai ei allasta ollenkaan. Onko vaikea käsittää?
Mun nuorIn lapsikin on jo 12v.
Harmillista kyllä ja oikeutetusti valittivat asiasta. Perhe on kuitenkin saanut hyvitystä n. 10% matkan hinnasta. Se on mielestäni riittävästi.
Matkustamiseen liittyy aina muuttuvia tekijöitä, ja asenne kannattaa olla rento. Jos lomalle on tiukat kriteerit ja kaikki on pielessä jos ne eivät toteudu, niin todennäköisesti loma menee usein mönkään.
En ollenkaan ymmärtänyt, miten se uima-allas olisi pienen lapsen kanssa helpompi kuin ranta. Oma kokemus on toinen, mutta enpä minä olekaan raskaana eli ehkä liittyi jotenkin siihen.
Mukavia matkoja palstalaisille :)
Jos tällaista on joskus sattunut, niin hotellissa ovat kertoneet että heille on luvattu naapurihotellista että asiakkaat voivat käyttää näiden allasta sen aikaa! Ei henkilökunta nyt sitä kaikille tietenkään huutele koska heillä on parempaakin tekemistä, mutta ainahan voi kysyä ja ainahan he voivat sen altaan myös muualta järjestää. Sen verran kannattaa opetella edes turistienglantia että tuollaiset asiat saisi selvitettyä kohteessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saakeli :) Taas ovat persaukiset juntit lähteneet reissulle ja matka meni pilalle oman saamattomuuden vuoksi. Tuosta hotellista on rannalle 50 metriä matkaa. Mutta ei kelpaa, kun pitää liikkua noin paljon :D Ja oliko heillä suunnitelmissa istua altaan reunalla seitsemän päivää?
Ei saakeli, kun minä esim. en HALUA ikinä uida muualla kun uima-altaalla ja jos olen valinnut hotellin jossa pitäisi olla uima-allas niin siinä pitää olla se uima-allas. Jos käy niin huonosti että matkatoimisto ei voi tälle tehdä mitään tai ei ole tiennyt tästä mitään ja hyvitystä ei ole voitu tehdä siirtämällä esim. toiseen hotelliin niin sitten minulle kuuluu rahat takasin ja piste! Jos uima-altaalla ei ole väliä valitsisin ehkä jonkun hotellin jossa sitä ei edes ole. Monesti tarjouksessa on joihinkin kohteisiin juuri näitä, mutta vaikka olisi puoli-ilmaista en halua maksaa hotellista, jossa ei ole uima-allasta. Onko se vaikea ymmärtää?
Kuinka voi ihmisen elämä olla näin köyhää?
Jos ollaan otettu lento+hotellimatkaa Aurinkomatkojen kautta, niin aina ja ehdottomasti sellainen oma sviitti hotellien lisäsiivestä joissa omat huoneistokohtaiset uima-altaat. Ei ole ollut tällaista yleisen uima-altaan remppaongelmaa koskaan ja ne privaattialtaat ovat lopulta myös osoittautuneet paljon isommiksi kuin miltä ovat kuvissa näyttäneet ja ovat olleet paljon puhtaammassa kunnossa kuin yleisten tilojen altaat.
Eniten olen järkyttynyt siitä että Suomen parhaimalla ja kalleimmalla matkatoimistolla eli Aurinkomatkoilla voi olla noin rupuisen näköisiä hotelleja listoillaan kuin missä nuo ovat käyneet!
Jos asia on ollut noin tärkeä perheelle, niin minkä ihmeen takia asiaa ei ole varmistettu? Tai edes käyty hotellin sivulla katsomassa tarkempia tietoja kohteesta? Itse olen useasti laittanut hotelleille sähköpostia, jos olen halunnut varmistaa jotain tiettyjä asioita tai muuten vaan varmistaa, että kohde on juuri halutunlainen.
Mua säälitti se lapsi joka pitkän odotuksen jälkeen pääsi/joutui altaaseen jääkylmään veteen :(
Me oltiin reissussa pari vuotta sitten etelässä lasten kanssa ja valitaan aina sellainen hotelli jossa on tarpeeksi uima-altaita ja vesiliukumäkiä ym. Altaissa oli kyllä vettä mutta se oli niin tanan kylmää ettei siellä me aikuiset tarjettu olla lainkaan ja lapset yritti loppulomasta palelusta sinisenä siellä vähän pulikoida kun kerran niiden altaiden vuoksi muun muassa lähdettiin lomaileen. Jäi niin paska maku reissusta että olikin parin vuoden tauko ettei käyty missään. Jääkylmä vesi ei varsinaisesti ollut kenenkään syy mutta en tiedä onko sinne pakko jäistä vettä laittaa, että jos aurinko sattuisi sen joskus lämmittämään loppukesän lomailijoita varten. Kun oikein miettii miksi reissusta jäi niin negatiiviset fiilikset, oli suurin syy se että altaita ei voinut käyttää..
Että on se iso osa lapsiperheen matkaa se hotelli ja altaat.
Jos hotelli mainostaa uima-allasta, niin silloin altaan puuttuminen on virhe. Itse valitsen hotellin uima-altaan perusteella, jopa Barcelonasta. Mielestäni uima-altaan puuttuminen lomalla kuin lomalla on iso asia. Joo pakko lisätä, että olen kiertänyt reppureissulla pitkin maailmaa, jopa maissa joihin tänä päivänä ei ole kuin rauhanturvaajilla asiaa. Turha inistä, että ilman matkustuskokemusta valitaan hotelli uima-altaalla.