Lapsiperheen loma meni pilalle hotellin uima-altaan remontin takia
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016060921700806_uu.shtml
Siis kuka menee KROATIAAN LOMALLE UIMA-ALTAAN TAKIA. Halooo! Perus suomalaiset taas ottavat kalliin valmismatkan ja ovat kaikki päivät hotellin uima-altaalla.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Pikaisesti luin jutun, ja ymmärrän hyvin että pienten lasten kanssa on toivottu helppoa oleilua allasalueella, ei vaarallisempia merenrantoja. Äiti oli vielä raskaanakin, joten selvä juttu että yksinkertaista ja helppoa on toivottu ja maksettu. Tottakai jurppii ja syystä!
Juuri näin. Ja käsittääkseni tuossa matkakohteessa rannat eivät oikein sovellu pienille (kivisiä, syviä). Ja äitihän oli pyytänyt paikanpäällä sekä hotellin vaihtamista että toisen hotellin altaalle käyttöoikeutta. Ei ollut onnistunut. Eli reklamoi heti.
Ihmiset ovat outoja. Nämä kommentit ovat tasoa: Perheenäiti tilasi punaisen mekon. Sai sinisen, joka on väärää kokoa. Sitten kommentoija kirjoittaa, että onpa älytöntä valittaa sinisestä mekosta, koska kommentoija itse ainakin pitää sinisestä jakun hänelle mekko olisi oikeaa kokoa.
Minä ainakin varaan hotellin usein juuri allasalueen perusteella (tai rannalta, jonka tiedän olevan lapsilleni hyvä). Ihan vaikka joku muu ei siitä altaasta välitäkään.
Nyt te täällä sanotte, että ei haittais, mutta oottakaa vaan jos joskus sattuu omalle kohalle joku hotellikämmi :D mitäs jos baari olisi rempassa?! Mitä te lapsettomat sinkut sitten tekisitte?!
Mä itse välillä kaipaan ainakin vaan sellasta aivot narikkaan lomaa ja tosiaan aion maata viikon altaalla ja rannalla. Itse matkani maksan, niin eiköhän sillon saa tehdä mitä lystää! Se tuskin muitten persettä kaivaa. Mä voin lähteä vaikka halvalla Alanyaan makaamaan altaalle viikoks, ei haittas yhtään :D
Ton perheen loman tarkotus ei ollut mikään reppureissaus, niin ihan ymmärrettävää, että harmitti altaan remppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muakin harmittaisi. Joskus sitä vaan kaipaa sellaista lomaa että haluaa loikoilla altaalla. Ja oli siitä kuka mitä mieltä tahansa, se ei edes ole jutun pointti vaan se että asiakasta kyllä harhautettiin. Jos luvataan allas, se pitää olla. Mikä tässäkin on niin vaikea käsittää?
No sitä korvaustahan voi pyytää siltä hotellilta. En usko, että jokainen hotelli ilmoittaa erikseen jokaiselle matkatoimistolle altaansa remontista.
Ei voi, sopimusta ei tehdä hotellin kanssa, jos valmismatka, matkatoimisto myy matkan tietyillä palveluilla ja jos tieto ei vastaa totuutta, matkatoimisto vastaa silti, vaikka ei tietäisi remontista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saakeli :) Taas ovat persaukiset juntit lähteneet reissulle ja matka meni pilalle oman saamattomuuden vuoksi. Tuosta hotellista on rannalle 50 metriä matkaa. Mutta ei kelpaa, kun pitää liikkua noin paljon :D Ja oliko heillä suunnitelmissa istua altaan reunalla seitsemän päivää?
Ei saakeli, kun minä esim. en HALUA ikinä uida muualla kun uima-altaalla ja jos olen valinnut hotellin jossa pitäisi olla uima-allas niin siinä pitää olla se uima-allas. Jos käy niin huonosti että matkatoimisto ei voi tälle tehdä mitään tai ei ole tiennyt tästä mitään ja hyvitystä ei ole voitu tehdä siirtämällä esim. toiseen hotelliin niin sitten minulle kuuluu rahat takasin ja piste! Jos uima-altaalla ei ole väliä valitsisin ehkä jonkun hotellin jossa sitä ei edes ole. Monesti tarjouksessa on joihinkin kohteisiin juuri näitä, mutta vaikka olisi puoli-ilmaista en halua maksaa hotellista, jossa ei ole uima-allasta. Onko se vaikea ymmärtää?
Näin juuri!! Jos maksetaan helvetinmoinen lisä matkatoimistolle niin silloin matkatoimiston pitää toteuttaa luvattu asia vaikka siinä olis Disneyland 10 metrin päässä!
Merenranta ei todellakaan ole sama kuin uima-allas varsinkin kun on pieniä lapsia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olidin itse mennyt rannalle tai selvittänyt, voiko toisen hotellin allasta käyttää. Mut eeei, uusavuttomuus kunniaan!
Perussuomalainen asenne, maksat helvetisti matkasta ja sitten mukisematta joudut itse selvitän asiat. Katsos siitä noissa matkatoimistojen markoissa maksetaan että hommat on hoidettu valmiiksi/ hoidetaan jos jokin on vialla
:D No hyvin näkyis tämänkin perheen kohdalla toimivan tuo valmiiksi maksettu palvelu. En tiedä mikä asenne, mutta itse otan onneni omiin käsiin enkä istuskele rutikuivan altaan reunalla suu mutrussa että perkele kun meni tämäkin loma taas pilalle. Kotona soitan Iltalehteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiehuisin raivosta kirjoitti:
Siis Kroatia tai mikä tahansa mutta jos lomalle menee pienten lasten kanssa monelle tärkeintä on vain se aurinko ja uima-allas eli hotelli. Tuleehan siellä jonkin verran käytyä katsomassa paikkoja, mutta harva varmaan todella pienten lasten kanssa jaksaa mitään nähtävyysreissuja tehdä varsinaisesti.
Mutta jos se hotelli on käytännössä meren rannalla, niin kyllä se on ihan omaa avuttomuutta, jos koko viikko menee pilalle.
Ja koska tuokin juttu on heti pitänyt kertoa lööppilehteen, niin melkoisia juntteja on siis ollut reissussa. Syypää löytyy peilistä.
Tottakai tällaisessa tilanteessa kannattaa läht näkyvimpiin kanaviin, jos saa naurettavaa palvelua. Hoitaisivat asiakkaat tyytyväisiksi niin eivät menisi lehtiin.
Kyllä on tietenkin tapauksia missä aivan naurettavista asioistaa pahoitetaan mieltä ja mennään SUORAAN itkemään lehdille ennen kuin edes yritetään hoitaa asioita suoraan firman kanssa..
Tässä on ihan syy valittaa. Jos haluaa allasloman ja sellaisen ostaa niin silloin ostaa allasloman. Piste. Toisin kun heillä, jotka soittavat lehtiin kun kaalista löytyi mato (kas ihme, kaali kasvaa maassa ja maassa on matoja) tai kun Otto-Irmelille 6v ei myyty k12 leffaa ja Otto-Irmelille tuli paha mieli. Tms.
Vierailija kirjoitti:
Nyt te täällä sanotte, että ei haittais, mutta oottakaa vaan jos joskus sattuu omalle kohalle joku hotellikämmi :D mitäs jos baari olisi rempassa?! Mitä te lapsettomat sinkut sitten tekisitte?!
Mä itse välillä kaipaan ainakin vaan sellasta aivot narikkaan lomaa ja tosiaan aion maata viikon altaalla ja rannalla. Itse matkani maksan, niin eiköhän sillon saa tehdä mitä lystää! Se tuskin muitten persettä kaivaa. Mä voin lähteä vaikka halvalla Alanyaan makaamaan altaalle viikoks, ei haittas yhtään :D
Ton perheen loman tarkotus ei ollut mikään reppureissaus, niin ihan ymmärrettävää, että harmitti altaan remppa.
Menisin toiseen baariin. Ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olidin itse mennyt rannalle tai selvittänyt, voiko toisen hotellin allasta käyttää. Mut eeei, uusavuttomuus kunniaan!
Perussuomalainen asenne, maksat helvetisti matkasta ja sitten mukisematta joudut itse selvitän asiat. Katsos siitä noissa matkatoimistojen markoissa maksetaan että hommat on hoidettu valmiiksi/ hoidetaan jos jokin on vialla
:D No hyvin näkyis tämänkin perheen kohdalla toimivan tuo valmiiksi maksettu palvelu. En tiedä mikä asenne, mutta itse otan onneni omiin käsiin enkä istuskele rutikuivan altaan reunalla suu mutrussa että perkele kun meni tämäkin loma taas pilalle. Kotona soitan Iltalehteen.
Mikäs vammainen se sinä olet? Allasremppa ei oikeasti haittakkaan, paitsi jälkikäteen sitten soittaa lehteen ihan huvin vuoksi?
Alapeukuttajat miksi nysväätte av:lla??? Miksette ole patikoimassa? Onpa teillä epäaktiivinen elämä!
Kroatiassa monet rannat on kivirantoja, ja merisiilejä saa ihan oikeasti varoa. Suolainen merivesi on ihanaa ja meressä on ihana uida, mutta se suolavettä ja on lisäksi kylmää tähän aikaan vuodesta, joten ymmärrän oikein hyvin harmin uima-altaasta.
Iltapäivälehtiin asti en olisi mennyt urputtamaan, mutta hotellinvaihtoa olisin vaatinut kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kroatiassa monet rannat on kivirantoja, ja merisiilejä saa ihan oikeasti varoa. Suolainen merivesi on ihanaa ja meressä on ihana uida, mutta se suolavettä ja on lisäksi kylmää tähän aikaan vuodesta, joten ymmärrän oikein hyvin harmin uima-altaasta.
Iltapäivälehtiin asti en olisi mennyt urputtamaan, mutta hotellinvaihtoa olisin vaatinut kyllä.
Ei kaikki ole kivirantoja sekä merisiileihin itse en kertaakaan törmännyt reissullani (monet rannat tuli koluttua).
Esim. täältä käy ilmi, että reklamaatiovelvollisuus ei täyty, jos ilmoitetaan vain hotellin henkilökunnalle, pitäö tehdö matkatoimistolle:http://kuluttajariita.fi/fi/index/kuluttajariitalautakuntaratkaisut/kul…
Meillä on käynyt omatoimimatkalla sama homma, yhdessä hotellissamme mikä valittiin ihanan ison uima-altaan perusteella, oli allas remontissa koko lomamme ajan. Koska oltiin pitkällä reissulla ja useammassa hotellissa tämä ei maata kaatanut, mutta kyllä se silti harmitti. Mielestäni aamulla on kiva uiskennella ja viettää aikaa altaalla, siitä jatkaa sitten eteenpäin. Emme pyytäneet, emmekä saaneet mitään korvausta asiasta.
Kuitenkin tämä on vähän erilainen tapaus; valmismatka, pieni lapsi, äiti raskaana. Varmaan raskaana olevallekin kiva vilvoitella viileässä altaassa? Kyllä tuo korvaus oli todella surkea harmiin nähden, olisin minäkin ollut tosi harmissani tuossa tilanteessa ja vaatinut parempaa korvausta tai jopa toista hotellia tilalle. Erittäin moni valitsee hotellinsa uima-altaan mukaan, itsekin aina haluan lämpimissä maissa hotelliin missä on uima-allas, vaikka olenkin ns "reppureissaaja".
Lisäksi perheenäiti on ottanut yhteyttä väärään viranomaiseen, kuluttaja- ja kilpailuvirasto ei käsittele yksittäisiä valituksia tai neuvo vaan oikea paikka olisi kuluttajaneuvonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vittu, tuskin nuokaan koko lomaa altaan reunalla istuivat.. Lapsiperheellisenä sanon itsekkin että hotelli ja sen altaat ja viihtyvyys ovat iso osa valintaamme..
Vietämme altaalla aamupäivät ja iltapäivät/illat kuluvat nähtävyyksiä yms katsellen..
Onko sun vaikea käsittää että tuossa valitetaan ihan aiheesta? Vai mikä jurppii?
Olen itse omatoimi matkailija jota ei pahemmin uima-altaat kiinnosta mutta ihmettelen näitä kommentteja.
Kaikilla ihmisillä on oikeus rentoutumiseen haluamallaan tavalla. Jotkut ihmiset eivät kykene rentoutumaan kotona koska aina olisi jotain tekemistä. Sitten kun raskaanaoleva nainen haluaa mennä lämpimään niin on varmasti iso asia että ei tarvitse 9h päivässä stressata. Ihan eriasia mennä rannalle lapsen kanssa kun uima-altaalle. ei pientä lasta voi päästää mereen uimaan yksin (aallot, virta) mutta lapsen voi heittää uima-altaaseen ja katsoa vierestä altaan reunalla ja nauttia pirtelöä siinä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vittu, tuskin nuokaan koko lomaa altaan reunalla istuivat.. Lapsiperheellisenä sanon itsekkin että hotelli ja sen altaat ja viihtyvyys ovat iso osa valintaamme..
Vietämme altaalla aamupäivät ja iltapäivät/illat kuluvat nähtävyyksiä yms katsellen..
Onko sun vaikea käsittää että tuossa valitetaan ihan aiheesta? Vai mikä jurppii?
Heh :) Ei minua mikään jurpi, koska kuten sanoin että otan sen onneni omiiin käsiini. Tätä perhettä sen sijaan näkyy jurppivan kn ei muu maailma pyörinytkään heidän mielensa mukaan. Altaan rempasta oli muuten tiedotettu hotellin sivuilla, mutta eivät ilmeisesti vaivautuneet edes tarkistamaan että millaiseen hotelliin ovat menossa.
Naurettava korvaus: ei pieni lapsi vielä pysty meressä pulikoimaan samaan tapaan kuin altaassa (aallokko, rannan syvyys). Joten matkatoimiston olisi kuulunut järjestää pääsy lähistölle vastaavan tasoiselle allasalueelle, vaihtaa hotellia tai tuntuva alennus matkasta=satoja euroja. Itse olen toiminut matkailualalla: jos uima-allas yllättäen pois käytöstä, kuskattu hotellivieraat läheiseen uimahalliin ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei saakeli :) Taas ovat persaukiset juntit lähteneet reissulle ja matka meni pilalle oman saamattomuuden vuoksi. Tuosta hotellista on rannalle 50 metriä matkaa. Mutta ei kelpaa, kun pitää liikkua noin paljon :D Ja oliko heillä suunnitelmissa istua altaan reunalla seitsemän päivää?
Oletko miten paljon uinut 1,5-vuotiaan kanssa meressä? Niin, sitä minäkin...