Kova rahapula - pikavippi vai huoraaminen?
Siinäpä se. Olen opiskelija, en saanut kesätöitä. Toimeentulotukea saan, mutta se rittää elämiseen vain juuri ja juuri. Vanhemmat ei auta eikä ole muita keneltä voisi lainata. Mietin ensin pikavippiä, isompaa summaa jonka voisi jakaa useampaan kuukausierään. Saan syksyllä hyvin suurella todennäköisyydellä töitä opintojen oheen (lisäksi tulona siis opintotuki + opintolaina), joten pikavipin lyhentäminen onnistuisi luultavasti ihan hyvin, varsinkin kun suuremmalla lainalla voisin nyt maksaa pois muut pienemmät osamaksut jne ja maksaa vain yhtä lainaa pois.
Huoraaminenkin on vaihtoehto. Laitoin jo ilmoituksen ja sain paljon vastauksia joita muutamaa harkitsen tosissani. En kuitenkaan tiedä pystynkö siihen, mitä se tekee psyykkeelleni jne.
Mielipiteitä?
Kommentit (73)
Miten ois se, että etsit töitä, kunnes löytyy. Mieluumminko myyt itteäs kuin siivoat? Nyt elelet toimeentulotuella kunnes paremmin menee.
Huoraaminen. 2 kertaa riittää ja valitset mukavat tyypit. Pikavipeis hirveät korot ja joudut erittäin helposti velkakierteeseen :(
Pidätkö oikeasti noita kahta vaihtoehtoa tasaveroisena?
Laina on rahaa.
Prostituoituna myyt itseäsi likaisille, haiseville, vanhoille, kaljuille ja mahdollisesti väkivaltaisille miehille.
Tai mites se, että elät vain "juuri ja juuri"?
Ruokaa saa myös dyykkaamalla ja leipäjonossakin voi käydä. Säästä jostakin, mitkä ovat suurimmat menoeräsi vuokran jälkeen?
Minne voi laittaa ilmoituksen? Munkin varmaan kohta pitäis, kun olen itsekin köyhä opiskelija
Avaatko hieman väitettä, että toimeentulotuki riittää elämiseen juuri ja juuri? Miksi se ei riitä sinulle mikä riittää kymmenille tuhansille suomalaisille perheille paljon pidempäänkin kuin kesän ajan?
Te jotka ehdotatte töihin "menemistä"; oletteko sokeita vai muuten vain tyhmiä? Juuri kirjoitin että en ole saanut kesätöitä, en edes sitä siivousduunia jota tekisin, kiitos vain kysymästä, mielummin kuin huoraisin.
"Tai mites se, että elät vain "juuri ja juuri"?
Ruokaa saa myös dyykkaamalla ja leipäjonossakin voi käydä. Säästä jostakin, mitkä ovat suurimmat menoeräsi vuokran jälkeen?"
Lääkkeiden, laskujen ja ruuan jälkeen käteen ei jää mitään. Hammaslääkäriin tarvisi päästä (sossu ei maksa, kysytty on), kahdella kaverilla olisi kesällä häät johon pitäisi löytää vaate, lahjat, matkat jne. Pakolliseen rahat riittää juuri ja juuri, mutta kesällä haluan elää. Turha tulla vikisemään että joo ei jää mullakaan rahaa mihinkään kivaan, ei mua kiinnosta. Mä olen valmis huoraamaan tai ottamaan sen pikavipin ja "kärsimään" seurauksia myöhemmin koska en suostu köyhäilemäään koko kesää. Ei tarvi alkaa moralisoimaan koska mun elämää elän minä ettekä te.
- AP
Ei jestas että joku vielä kuvittelee että maksullisten käyttäjät tänä päivänä ovat aina haisevia, vanhoja ja yleisesti epämiellyttäviä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Avaatko hieman väitettä, että toimeentulotuki riittää elämiseen juuri ja juuri? Miksi se ei riitä sinulle mikä riittää kymmenille tuhansille suomalaisille perheille paljon pidempäänkin kuin kesän ajan?
Ei minulle ainakaan riittänyt toimeentulotuki viime kesänä.
Huoraisin mielummin... Pikavippi on niiin paska idea
Laita ilmoitustauluille tai nettiin ilmoituksia vaikka siivouskeikoista. Itellä sama tilanne kuin sulla, ja oon muutaman keikan tässä kevään aikana tehnyt. Eihän se nyt kaikkea ratkaise, mutta lisänä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei jestas että joku vielä kuvittelee että maksullisten käyttäjät tänä päivänä ovat aina haisevia, vanhoja ja yleisesti epämiellyttäviä miehiä.
Se koira älähtää jne...
Harvoinpa sitä peilikuvaansa näkemään kovin objektiivisessa valossa, joten tuskin sinäkään olet poikkeus.
Tarkista eka eikö tosiaan yhtään kukaan voi lainata sinulle. Entä ne kaverit joiden juhliin haluat mennä? Jos ei, sitten punnitset kumpi on juuri sinulle pienempi paha, pikavippi vai seksin myyminen.
Itse valitsisin hätätilanteessa ehkä jälkimmäisen. Sitten vain etsit ok asiakkaan, ja hoidat homman kiinnittäen huomiota turvallisuuteesi. Riippuu kuitenkin henkilöstä kannattaako siihen lähteä, juurikin sen psyyken kannalta vai valitseeko mieluummin pikavipin.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ehdotatte töihin "menemistä"; oletteko sokeita vai muuten vain tyhmiä? Juuri kirjoitin että en ole saanut kesätöitä, en edes sitä siivousduunia jota tekisin, kiitos vain kysymästä, mielummin kuin huoraisin.
Ruokaa saa myös dyykkaamalla ja leipäjonossakin voi käydä. Säästä jostakin, mitkä ovat suurimmat menoeräsi vuokran jälkeen?"Lääkkeiden, laskujen ja ruuan jälkeen käteen ei jää mitään. Hammaslääkäriin tarvisi päästä (sossu ei maksa, kysytty on), kahdella kaverilla olisi kesällä häät johon pitäisi löytää vaate, lahjat, matkat jne. Pakolliseen rahat riittää juuri ja juuri, mutta kesällä haluan elää. Turha tulla vikisemään että joo ei jää mullakaan rahaa mihinkään kivaan, ei mua kiinnosta. Mä olen valmis huoraamaan tai ottamaan sen pikavipin ja "kärsimään" seurauksia myöhemmin koska en suostu köyhäilemäään koko kesää. Ei tarvi alkaa moralisoimaan koska mun elämää elän minä ettekä te.
- AP
No jos olet kerran jo päättänyt mitkä arvosi ja prioriteettisi elämässä ovat, niin mitä tulet tänne enää kyselemään. Kai itsekin osaat laskea, mitä pikavippifirmojen todellinen korko lainatulle rahalle on? Prostituution riskeistä et ilmeisesti ole lainkaan kiinnostunut - siinä nimittäin voi helposti menettää paljon muutakin kuin vain rahaa/luottotiedot kuten vipeissä - joten turha sinulle niistä on puhua.
Pikavippi, ei ne ole saatanasta. Otat vaikka vuoden maksuajalla, esim. 1000€, kaikki eivät joudu vaikeuksiin. Täällä kirjoittelee moni, joka ei kykene maksamaan lainaa takaisin. Opiskelija pystyy maksamaan, ellei pistä kaikkia tuloja menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa saa myös dyykkaamalla ja leipäjonossakin voi käydä. Säästä jostakin, mitkä ovat suurimmat menoeräsi vuokran jälkeen?"Lääkkeiden, laskujen ja ruuan jälkeen käteen ei jää mitään. Hammaslääkäriin tarvisi päästä (sossu ei maksa, kysytty on), kahdella kaverilla olisi kesällä häät johon pitäisi löytää vaate, lahjat, matkat jne. Pakolliseen rahat riittää juuri ja juuri, mutta kesällä haluan elää. Turha tulla vikisemään että joo ei jää mullakaan rahaa mihinkään kivaan, ei mua kiinnosta. Mä olen valmis huoraamaan tai ottamaan sen pikavipin ja "kärsimään" seurauksia myöhemmin koska en suostu köyhäilemäään koko kesää. Ei tarvi alkaa moralisoimaan koska mun elämää elän minä ettekä te.
- AP
No jos olet kerran jo päättänyt mitkä arvosi ja prioriteettisi elämässä ovat, niin mitä tulet tänne enää kyselemään. Kai itsekin osaat laskea, mitä pikavippifirmojen todellinen korko lainatulle rahalle on? Prostituution riskeistä et ilmeisesti ole lainkaan kiinnostunut - siinä nimittäin voi helposti menettää paljon muutakin kuin vain rahaa/luottotiedot kuten vipeissä - joten turha sinulle niistä on puhua.
Enhän mä kysynyt apua missään korkojen laskemisessa? En myöskään kaivannut vinkkejä mihinkään oman elämäni prioriteettien miettimiseen. Kysyin että kumpi on teidän mielestä vähemmän paha vaihtoehto jos mietitte vaikka omalle kohdalle. Vittu täällä on lukutaidotonta porukkaa.
Minä en osaisi valita noista vaihtoehdoista. Jos myisin seksiä, tuntuisi että luopuisin jonkinlaisesta "puhtaudestani", mutta sitten taas pikavippi pitää maksella pois ja se vituttaa sitten aikanaan. Tietty jos varma olet että sulla on varaa maksaa pikavippi pois. Muistelen lukeneeni, että myöhemmin pankista lainaa hakiessa saattaa tulla ongelmia jos on pikavippihistoriaa. Varma en ole, mutta netistä luin tällaisesta tapauksesta että pikavipit esti jonkun miehen lainansaannin. Tällaisia kannattaa ehkä miettiä, jos joskus aikoo asuntolainaa tms pankista hakea. On niin paljon persoonakysymys kenelle seksin myyminen mitäkin merkitsee ja jääkö sitä sitten liikaa miettimään. Jos sinulla ei asian kanssa suurta ongelmaa ole, niin harkitse sitten mieluummin seksihommaa.
Vippi on siistiä, *uoraaminen... ?