Kova rahapula - pikavippi vai huoraaminen?
Siinäpä se. Olen opiskelija, en saanut kesätöitä. Toimeentulotukea saan, mutta se rittää elämiseen vain juuri ja juuri. Vanhemmat ei auta eikä ole muita keneltä voisi lainata. Mietin ensin pikavippiä, isompaa summaa jonka voisi jakaa useampaan kuukausierään. Saan syksyllä hyvin suurella todennäköisyydellä töitä opintojen oheen (lisäksi tulona siis opintotuki + opintolaina), joten pikavipin lyhentäminen onnistuisi luultavasti ihan hyvin, varsinkin kun suuremmalla lainalla voisin nyt maksaa pois muut pienemmät osamaksut jne ja maksaa vain yhtä lainaa pois.
Huoraaminenkin on vaihtoehto. Laitoin jo ilmoituksen ja sain paljon vastauksia joita muutamaa harkitsen tosissani. En kuitenkaan tiedä pystynkö siihen, mitä se tekee psyykkeelleni jne.
Mielipiteitä?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö oikeasti noita kahta vaihtoehtoa tasaveroisena?
Laina on rahaa.
Prostituoituna myyt itseäsi likaisille, haiseville, vanhoille, kaljuille ja mahdollisesti väkivaltaisille miehille.
Nyt sen verran kommentoitava. Teen tätä itse sivu hommana. Valitsen itse asiakkaat. Suurin osa asiakkaista on niitä hyvin toimeentulevia insinööri perheen isä statuksella olevia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laina on rahaa.
Prostituoituna myyt itseäsi likaisille, haiseville, vanhoille, kaljuille ja mahdollisesti väkivaltaisille miehille.
Nyt sen verran kommentoitava. Teen tätä itse sivu hommana. Valitsen itse asiakkaat. Suurin osa asiakkaista on niitä hyvin toimeentulevia insinööri perheen isä statuksella olevia miehiä.
Kyllä seksin myymisellä saa rahaa paljon helpommin eikä tarvitse joutua pikavippikierteeseen. Puutteessa olevia perheellisiä miehiä kyllä löytyy.
Kannattaa tarjota kotisiivousta alasti tai yläosattomissa. Asiakas pitää vain valita tarkasti siinäkin.
Hammaslääkärilaskut menevät toimeentulotukeen. Enpä usko että opiskelijana käytät yksityistä hammaslääkäriä kuitenkaan. Mutta ai niin, nythän on jo marraskuu etkä enää saa toimeemtulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laina on rahaa.
Kyllä seksin myymisellä saa rahaa paljon helpommin eikä tarvitse joutua pikavippikierteeseen. Puutteessa olevia perheellisiä miehiä kyllä löytyy.
Tuo stereotypia siitä että asiakkaat olis jotain laitapuolen kulkija pummeja jotka ei saa kuin rahalla on huvittava..
Seksi palvelut maksaa vähintään 2* enemmän kuin hieronta. Seksipalveluista ei saa Kela korvauksia.
Hyvin toimeentulevien varattujen harrastushan tuo porttojen luona käynti on.
Dubaissa saa 50000€ kun tekee kakka ja eläinjuttuja, eturahaa saa ja matkat loistohotelleineen maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkärilaskut menevät toimeentulotukeen. Enpä usko että opiskelijana käytät yksityistä hammaslääkäriä kuitenkaan. Mutta ai niin, nythän on jo marraskuu etkä enää saa toimeemtulotukea.
YTHS:n hammaslääkäripalvelut ovat ilmaisia jos ja kun on maksanut Kelalle terveydenhoitomaksun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ehdotatte töihin "menemistä"; oletteko sokeita vai muuten vain tyhmiä? Juuri kirjoitin että en ole saanut kesätöitä, en edes sitä siivousduunia jota tekisin, kiitos vain kysymästä, mielummin kuin huoraisin.
"Tai mites se, että elät vain "juuri ja juuri"?
Ruokaa saa myös dyykkaamalla ja leipäjonossakin voi käydä. Säästä jostakin, mitkä ovat suurimmat menoeräsi vuokran jälkeen?"Lääkkeiden, laskujen ja ruuan jälkeen käteen ei jää mitään. Hammaslääkäriin tarvisi päästä (sossu ei maksa, kysytty on), kahdella kaverilla olisi kesällä häät johon pitäisi löytää vaate, lahjat, matkat jne. Pakolliseen rahat riittää juuri ja juuri, mutta kesällä haluan elää. Turha tulla vikisemään että joo ei jää mullakaan rahaa mihinkään kivaan, ei mua kiinnosta. Mä olen valmis huoraamaan tai ottamaan sen pikavipi
Itse olen ollut monta kertaa elämässäni rahattomassa tilanteessa. Ei ole ollut ruokaankaan varaa, mutta tässä taas mennään. Tee köyhyydestä taidetta ja käytä luovia keinoja. Oletan että olet tyyppi, joka ei poimi palautustölkkejä tai -pulloja talteen? Et myöskään hyödynnä luonnon antimia tai arvosta jokaista kymmensenttistä. Omassa historiassa on pienimmän mahdollisen kananmunakennon tai halvimman ja huonoimman vessapaperin ostaminen säästöpossun viisisenttisillä, yksi tuote per kauppareissu. Sinä vuonna jouduin nöyrtymään ja hakemaan seurakunnalta apua. Ohimeneviä asioita.
Entä jos hankkisit kämppiksen lukukaudeksi tai kahdeksi, tai muuttaisit toviksi vanhempiesi hoteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä ihmettelin juuri tuota. Opiskelijoilla on ilmainen terveydenhoito.
Perseen myyminen on vanha tapa sosialistimaissa naisten saada elantonsa. Nyt se Suomessakin.
Siitä vaan kokeilemaan markkinataloutta.
Setämies täällä hei, voisin maksella kulujasi pieniä palveluksia vastaan.. tiedät kyllä.. .. räyh ... voisit vaikka .. haravoida lehdet pihalta ja viedä ne kaatopaikalle (voin jopa lainata autoa ja peräkärryä), pestä terassin sekä siistiä orapihjalapensaat.... mut vaatteet pysyy kyllä päällä tai lennät he:ttiin tältä tontilta.
Sä ymmärrät intuitiivisesti, että sä maksat itses myymisestä hinnan. Oikea kysymys on, johon sinä tiedät vastauksen eikä täällä olevat ihmiset, onko se vähiten huono vaihtoehto. Pikavippi on todella paska vaihtoehto. Jos sulla on järkeviä asiakkaita se voi olla mahdollista, että maksettu yhden illan juttu on vähemmän huono vaihtoehto. Sun läheisyys on sitte sen 200-300 arvoinen, ja sun alitajunta muistaa sen.
Iainaa netistä ilman vakuuksia - https://go.leadgid.eu/4g Palvelu oli nopea ja sujuva. Rahan sain tililleni puolessa tunnissa.