Kova rahapula - pikavippi vai huoraaminen?
Siinäpä se. Olen opiskelija, en saanut kesätöitä. Toimeentulotukea saan, mutta se rittää elämiseen vain juuri ja juuri. Vanhemmat ei auta eikä ole muita keneltä voisi lainata. Mietin ensin pikavippiä, isompaa summaa jonka voisi jakaa useampaan kuukausierään. Saan syksyllä hyvin suurella todennäköisyydellä töitä opintojen oheen (lisäksi tulona siis opintotuki + opintolaina), joten pikavipin lyhentäminen onnistuisi luultavasti ihan hyvin, varsinkin kun suuremmalla lainalla voisin nyt maksaa pois muut pienemmät osamaksut jne ja maksaa vain yhtä lainaa pois.
Huoraaminenkin on vaihtoehto. Laitoin jo ilmoituksen ja sain paljon vastauksia joita muutamaa harkitsen tosissani. En kuitenkaan tiedä pystynkö siihen, mitä se tekee psyykkeelleni jne.
Mielipiteitä?
Kommentit (73)
Se maksullisen leima seuraa sinua sitten koko loppuelämäsi. Onko se joidenkin satojen eurojen arvoista?
Jos pikavippi on maksettu ajallaan, ja luottotiedot kunnossa, ongelmaa ei ole. Suosittelen ehdottomasti, olen kerran ottanut ja tarvittaessa otan uudelleen.
Huo.raa nyt ihmeessä, se on uusi normaali.
Hyi vittu tätä naisten moraalista alennustilaa.
Kummasti Suomessa nuoret miehet pärjää huoraamatta.
Mikä opintolainassa on vikana ettei sitä voi ottaa? Järkevämpi korko ja valtion takaus.
Vierailija kirjoitti:
Laita ilmoitustauluille tai nettiin ilmoituksia vaikka siivouskeikoista. Itellä sama tilanne kuin sulla, ja oon muutaman keikan tässä kevään aikana tehnyt. Eihän se nyt kaikkea ratkaise, mutta lisänä kuitenkin.
Lisään vielä, että netissä ja esim facen ryhmissä haetaan milloin mitäkin apua tai tekijää. Kannattaa ehottomasti seurata niitä ja pistää rohkeasti viestiä. Faceryhmiin voit laittaa ilmoituksen mihin olisit käytettävissä.
Ei ikinä pikavippejä. Jos pystyy huoraamaan niin ehdottomasti sitä, enemmin kuin pikavippejä tai mitään muitakaan onnettomien ja tyhmien riistämiseen suunniteltuja lainoja. Täysin moraalitonta toimintaa.
Huoramainen mieluummin ( minun kanssani ) 😃 vaikka se on syntiä , mutta saisit rahaakin + 6,5 tuumasta tappia saattaisit jopa pitää.
Rukoillaan sitten jälkikäteen synnit pois.
Toivottavasti asut lähellä Pirkanmaalla tai Satakunnassa.
Joo kyllä mäki oon välillä miettinyt et miten mun elämä on tullu tähän pisteeseen, että mietin itteni myymistä, jotta saisin rahaa. Sairasta. Pikavipinkin olen jo mennyt ottamaan ja sitä tässä makselen ilolla. Korothan siinä tietty on ihan mojovat mutta minkäs teet.
Onp kamalat vaihtoehdot.Itse valitsisin noista kahdesta pikavipin,koska ne korot ovat kuitenkin vain rahaa,huoraaminen voisi vaurioittaa psyykeä.
Miksi yrittää käännyttää sellaista pois huo.raamisesta joka harkitsee sitä vakavissaan. Henkisestihän se jo on.
Yonna Yonnanen jatkaa opiskelujaan?
Vierailija kirjoitti:
Mikä opintolainassa on vikana ettei sitä voi ottaa? Järkevämpi korko ja valtion takaus.
Ei varmaan kannata tulla neuvomaan ja pätemään jos ei ole tietoa asioista. AP:han sanoi että elää toimeentulotuella kesän, jota hän ei todennäköisesti olisi saanut jos lainoja olisi nostamatta.
Jaatka muutenkin? Mikäli et ole muutenkaan niin sanottua vaimomateriaalia, joka säästää itseään, niin sitten voisi samalla "vaivalla" ottaa myös rahat pois tämän harrastuksen kautta.
Työskentelin Vallilassa ja näin, millaiset miehet etsivät aikoinaan prostitutoituja.
Varatut ja rumat - tai molemmat yhdessä.
Ainiin, et muuten saa toimeentulotukea jos tililläsi näkyy pikavippi.
Joten provohan tämä.
Kirpparijobbaaminenkin parempi kuin huoraaminen tai pikavipit.
Kuinkas tää nykyaikainen ilnoitusten laitto menee?
Ap laittoi ilmon - mihin?
Tai minkä tyyppisillä saiteilla tätä harrastetaan ylipäätään.
Miten sossu voi muka olla maksamatta hammaslääkärikuluja?
Kokeile eka saatko pankista lainaa.