Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvatan lapseni siihen, että MITÄÄN tukia ei haeta

Vierailija
09.06.2016 |

Omalla työllään on menestyttävä. Suomen talous ei kestä nykyistä tukijärjestelmää, jossa ensin paapotaan opiskelijat pilalle, kesälomat lorvaillaan sossun piikkiin ja valmistumisen jälkeen suoraan työttömyyskorvausta nostamaan ilman mitään vastinetta takaisin valtiolla. Se on häpeällistä ja laiskistavaa, kansakunnan työmoraali on rapistunut lähes olemattomiin. Lapset nyt 16 ja 14, kummallakin kesätyö, eli oikealla tiellä ollaan. Olen ylpeä äiti! <3

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu! Minä kannattaisin sitä, että jokaiselle määrätään tietty perustulo. Myös työssäkäyville ja opiskelijoille. Näin lorvimisen houkutus laskee, kun ei voi saada enää tukia yhtä paljoa kuin pienituloiset palkkaa (koska pienituloiset saisivat perustulon + pienen palkan). Loiseläjille pelkkä perustulo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä oletko itse hakenut esim. lapsilisiä?

Vierailija
4/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Muistathan, että opetat heidät myös olemaan käyttämättä valtion ylläpitämiä palveluita ja infrastruktuuria, kuten teitä, kouluja, sähköverkostoa ym. Tsemppiä jatkoon, oikealla tiellä olette! Suomen talous ei tosiaankaan kestä tällaista ilmaisilla teillä ja hengitysilmalla hyysäämistä.

P.S. Ethän ole nostanut lapsilisää lapsistasi? Synnyttänyt heitä julkisessa sairaalassa? Käyttänyt ilmaista neuvolapalvelua rokotteineen?

Vierailija
5/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti pärjäävät hyvin ilman opintotukea.

Vierailija
6/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsesi ajattelevat siitä, että sinulle maksetaan heistä lapsilisää?

Vierailija
7/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että lapset ei kovin läheisissä väleissä ole aikuisina sinun kanssasi...

Vierailija
8/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla työllään on menestyttävä. Suomen talous ei kestä nykyistä tukijärjestelmää, jossa ensin paapotaan opiskelijat pilalle, kesälomat lorvaillaan sossun piikkiin ja valmistumisen jälkeen suoraan työttömyyskorvausta nostamaan ilman mitään vastinetta takaisin valtiolla. Se on häpeällistä ja laiskistavaa, kansakunnan työmoraali on rapistunut lähes olemattomiin. Lapset nyt 16 ja 14, kummallakin kesätyö, eli oikealla tiellä ollaan. Olen ylpeä äiti! <3

Sun tarvii pitää sormet yms ristissä että lapsesi pysyvät terveinä...

Pitkäaikainen sairaus kun saattaa viedä talouden miinukselle ja sillloin kyllä tarvitaan yhteiskunnan apua, vai aattelitko itse avustaa lapsiasi?

Vierailija
9/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen yhteiskunta on suunniteltu niin, että tukia haetaan ja saadaan erilaisiin asioihin. Täällä ei tosiasiassa tule kovin hyvin toimeen pidemmän päälle ilman niitä. Verotus on sellainen, että siihen on hinnoiteltu ihmisten tuet. Opiskelu etenkin muodostuu todella hankalaksi ilman tukia. Elleivät lapset sitten asu kotona kolmikymppisiksi ja värkkää graduaan siellä.

Vierailija
10/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kasvattaa nyt pikkulapsia tähän, koska kun ovat siinä tukienhakemisiässä, ei ole välttämättä mitään haettavaa, kuin maajusseilla.

Vierailija
11/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lapsesi ajattelevat siitä, että sinulle maksetaan heistä lapsilisää?

Senhän voi jättää hakematta, kuten tämä mamma on loogisesti varmaan tehnytkin.

Vierailija
12/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten höllätä kukkaron nyöriä ja antaa heille rahaa jos elämäntilanteensa syystä tai toisesta meneekin siihen, että yhteiskunnan apua tarvitsisi. Sivusta seuranneena erään sukulaisperheen tilannetta aikoinaan, perhe oli tiukka siitä että sossut sun muut kelat on ihan mieletön häpeä ja tukia ei saa käyttää. No kummatkin perheen lapsista ovat aikuisiällään olleet tilanteessa, että niitäkin tukia olisi tarvittu. Mutta eihän niitä ilennyt hakea. Isukin kukkarolle sitten vaan loisimaan, toki hyvä, että sillä isillä oli rahaa millä maksaa lastensa elämää.

Vierailija
13/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo allekirjoittanut adressin matujen poistamisesta

Vierailija
14/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi aikovat opiskella niin varmasti hakevat opintotukea niinkuin muutkin opiskelijat.

Itse saan lapsilisän yhdestä lapsesta ja aikuinen tytär joka asuu vielä kotona saa opintotukea.

Vierailija
15/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten ilman yhteiskunnan tukia ja etuuksia todellisuudessa elämä onnistuisi, koska jo Suomen verojärjestelmä olettaa niiden käyttöä.

Esim. terveydenhoito, sillä niin yksityinen kuin työterveys hoidetaan pitkälle verovaroin ja vain pieni osa jää itsensä maksettavaksi.

Ja elinkeinon elämän kilpailukyvyn säilyttämiseksi, ehdoton edellytys on hyvä koulutus, joka edellyttää vähävaraisille ja lahjakkaille yhteiskunnan tukia, jotta opiskelu onnistuu.

Ihanko tosissasi väität, että n.400.000 työttömän on ihan oma valinta? Ei, se ei koskaan ole oma valinta, vaan siitä päättävät muut.

Työllisyys on täysin sidottu suhdanteihin ja maailman tilanteeseen, eikä yksi ihminen voi niihin paljon vaikuttaa. Alhaisen suhdanteiden aikana, työttlmyys ravistelee koko maailmaa, kun vienti ei vedä ja kansalaisilta puuttuu ostovoima.

Ja oletko varma, ettei yhteiskunta tue lapsesi työllistymustä esim. meillä päin tuetaan, jos työllistää jonkun opiskelijan.

Vierailija
16/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty olisi ihanteellista ettei tarvitsisi tukia.  Ihan oikein kasvattaa näin, että työ tuottaa tyydytystä.  Muista sekin että he osaavat pitää puoliaan työelämässä, kaikkea ei tarvitse uhrata työn takia, perhe etusijalle.

Vierailija
17/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mukava kuulla, että olen pilalle hemmoteltu opintotuilla. Opintotuet kun eivät riitä edes vuokraan...

T. Opiskelija kesätöissä

Vierailija
18/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Muistathan, että opetat heidät myös olemaan käyttämättä valtion ylläpitämiä palveluita ja infrastruktuuria, kuten teitä, kouluja, sähköverkostoa ym. Tsemppiä jatkoon, oikealla tiellä olette! Suomen talous ei tosiaankaan kestä tällaista ilmaisilla teillä ja hengitysilmalla hyysäämistä.

P.S. Ethän ole nostanut lapsilisää lapsistasi? Synnyttänyt heitä julkisessa sairaalassa? Käyttänyt ilmaista neuvolapalvelua rokotteineen?

Sekoitat ymmärtämättömyyttäsi kaksi ihan eri asiaa. Infrastruktuuri on meidän yhteistä omaisuutta, vaikkei siitäkään tukipummit ole osaansa maksaneet. Sitä kustantaa veronmaksaja joka kuukausi veroissaan. Se taas, että luuserit saavat suoraan tileilleen rahaa elämistä varten koska eivät suoriudu itsensä elatuksesta omin avuin, on kokonaan eri juttu. Suomessa on paljon ihmisiä, jotka hyötyvät infrastruktuurista joka päivä, mutta eivät koko pitkän elämänsä aikana nosta penniäkään sosiaalitukia. Valitettavasti tämä ihmisryhmä supistuu koko ajan, kun taas tukipummit lisääntyvät täysillä.

Vierailija
19/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Open ap:n kanssa hitusen samoilla linjoilla, mutta:

Olin itse yh, isä ei pystynyt maksamaan kuin minimielarit.

Toisella lapsella on vakava mt-sairaus, ei kykene oikein opiskelemaan yliopistossa, eikä täysipäiväiseen työhönkään kykene.

Molemmat ovat aikuisia, en pysty millään elättämään heitä, maksamaan vuokriaan yms.

No, toinen sai puolipäivätyötä alaltaan, ei se palkka riitä vuokraan ja elämiseen. Osittaista työttömyyspäivärahaa joutuu hakemaan.

Jos ei asuttaisi hyvinvointivaltiossa, asuttais varmaan jossain luukussa, vedettäis ranskalaisia, ei pystyttäis ostsmaan lääkkeitä, oltaisiin kunmon wt-porukkaa, rumennuttaisiin ja vieraannuttaisiin työelämästä lopullisesti.

Vierailija
20/36 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kasvattanut tuolla tavalla jo 3/4 lasta. Yksi vasta teini mutta samalla kaavalla mennään.

Äitiyspäivärahan ja kotihoidontuen sekä lapsilisän hyväksyn, samoin opiskelijoiden tuet koska töissä ei saa opiskeluaikana olla kuin rajallisesti - tai sitten nuo palkkarajat on poistettava (omat lapset työskentelivät myös opiskeluajan). Ja jos sairastuu ja joutuu työelämästä pois tai jää ilman omaa syytään työttömäksi.

Omalla työllään on menestyttävä ja elämä mitoitettava niin että sillä rahalla pärjää. Sossutukien varassa eläminen ei ole vaihtoehto meidän perheessä