MITÄ?!? Eikö bataattiranskalaisia saa kaupan pakastealtaasta?
Eikö sellaista tuotetta kuin bataattiranskalaiset tosiaan saa ostettua Suomen kaupoista pakasteena?
Miksei? Miksei kukaan valmistaja tee tai vaihtoehtoisesti edes tuo maahan? Varmasti olisi paljon kiinnostuneita kuluttajia!
Kommentit (57)
On se kumma kun ihmiset ei osaa vastata kysymyksiin! Aloittaja kysyi, että eikö bataattiranskalaisia saa pakastealtaasta. Siihen vastataan kyllä tai ei. Jos ei vastausta tiedä, ei kannata vastata ollenkaan.
Ravintolatukusta löytyy 2.5kg pusseja.
Perunoita on kiinteää ja jauhoista laatua. Bataatteja on vain jauhoista laatua. Siinäpä se syy jo tulikin.
No siinä ei kauaa mennyt, että joku keskon tuotekehitysvastaava tms. bongasi tämän ketjun ja laittoi Pirkka bataattiranskalaiset myyntiin. :D
K-ruokakaupoista saa Pirkka bataattiranskalaisia. Hyviä ovat
http://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/pirkka-bataattiranskalaiset-500g/
Kyllähän niitä saa. Just vähän aikaa sitten sitten, olisi myös ollut muista juureksista tehtyjä ranskiksia.
Tänään juuri ostin Citymarketista Pirkan baataattiranskalaisia :)
S-marketista ostin kuorrutettuja bataattiranuja. Oli hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän niitä saa. Just vähän aikaa sitten sitten, olisi myös ollut muista juureksista tehtyjä ranskiksia.
Nuo on ihan vasta tullut kauppoihin, tämä on vanha ketju :) Onneksi joku nosti tämän, empä olisi noistakaan kuullut ilman AV:ta. Kiitos! Pakko maistaa kun käyn seuraavan kerran jossain k-ketjun kaupassa.
Minä en saanut bataattiranskalaisia onnistumaan, joten en sanoisi, että on helppo tehdä itse. Ihan tuli perusjuureksia mullakin. Ne ovat kyllä ihan ohjeenkin mukaan kohtalaisen työläitä tehdä, kun ne pitäisi ensin huudella ja saada tärkkelys irti. Te, jotka sanotte, että ne on helppo tehdä, ette ole tehneet mitään bataattiranskalaisia, vaan juurestikkuja. Niitä kyllä osaa tehdä kuka tahansa. Juurestikkujen ja bataattiranskalaisen ero on siinä, että ensimmäinen on helppo tehdä, mutta se ei tule rapea. Bataattiranskalainen on rapea.
Oikea ohje: https://reseptitaivas.fi/reseptit/bataattiranskalaiset-ja-auradippi/
Väärä ohje, jolla tulee vain uunijuureksia: https://anna.fi/ruoka/reseptit/bataattiranskalaiset
Noi Pirkan bataattiranskalaiset on ihan sairaaaaan hyviä aiolin kanssa ja kaveriksi vaikka wienerleike. Harmittavasti ne ovat tosi usein meidän K-Supermarketissa loppu, olen sitten joutunut tekemään itse bataatista josta ei tule yhtä rapeaa.
Henkku kirjoitti:
K-ruokakaupoista saa Pirkka bataattiranskalaisia. Hyviä ovat
http://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/pirkka-bataattiranskalaiset-500g/
Just meinasin tulla kertomaan samaa mutta ehdit ensin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset osta bataatteja ja tee itse? Vai oletko kenties WT?
Mikä wt? Itse en uppopaista kotona mitään. Uunissa bataatista tulee uunijuures eikä ranskalainen.
t.ohis
Saa niistä ranskalaisia, mutta siihen menee aika paljon aikaa. Kunnon ranskalaiset tuoreesta perunasta tai bataatista on aika hidas tehdä rasvakeittimelläkin. Aika harvoin viitsin nähdä vaivaa kun pakasteranskalaisista tulee uunissakin hyviä. Jos laan rasvakeitintä virittelemään, niin sitten teen samalla nugetit ja sipulirenkaat itse.
Jos niistä haluaa rapeita, niin niitä joutuu pitämään uunissa pitkään miedolla lämmöllä, jotta niistä haihtuu paljon kosteutta. Sitten kovemmalla lämmöllä rapea kuori. Tuossa menee todellakin aikaa, mutta tietenkin sitä nopeampaa mitä pienemmäksi nuo paloittelee. Silloin kuitenkin määrä vähenee, koska niitä ei saa laittaa toistensa päälle.
Joillakin taisi mennä bataatti ranskikset tunteisiin
Sä saat kutsua noita "bataattiranskalaisia" vaikka led zeppeliniksi, ei se silti tee niistä bataattiranskalaisia. Eikä perunoistakaan tehdä noin ranskalaisia. Kaupankin ranut on esivalmistettu, eikä niistäkään saa sellaisia "oikeanlaisia" öljylirauksella ja uunilla. Toki teen itse myös noin, mutta ei se ole sama asia.
Jos haluaa ite tehdä oikeasti hyviä ranuja, niin se vaatii aikaa. Kuorinta, pilkkominen, esikypsennys ja sitten uppopaisto. Mielellään vielä kaksinkertainen uppopaisto, namskis!
Joten ymmärrän hyvin, miksi joku haluaa valmiita bataattiranskalaisia pakastealtaasyäta. Minäkin ostaisin niitä.