MITÄ?!? Eikö bataattiranskalaisia saa kaupan pakastealtaasta?
Eikö sellaista tuotetta kuin bataattiranskalaiset tosiaan saa ostettua Suomen kaupoista pakasteena?
Miksei? Miksei kukaan valmistaja tee tai vaihtoehtoisesti edes tuo maahan? Varmasti olisi paljon kiinnostuneita kuluttajia!
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bataattiranskalaiset on helppo tehdä itse. Tietää ainakin mitä rasvaa/öljyä niihin laittaa. Yleensä laitan bataatin lisäksi myös "porkkanaranskalaisia".
Porkkanaranskalaiset eivät vaan toimi. Porkkanassa ei ole tarpeeksi tärkkelystä, että siihen saisi rapean pinnan. Paistorasvana kannattaa käyttää ihan vaikka rypsiöljyä. Tärkeintä on, ettei kattila savuta.
Rypsiöljy ei käy mihinkään ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Bataattilohko"perunoita" saa ainakin.
Mistä? :o
Itse en ole niihin(KÄÄN) missään törmännyt vaikka etsitty on melkein kissojen ja koirien kanssa.
Ne Finduksen porkkana-palsternakkatikut on ainoat "vähän jo sinnepäin" olevat tuotteet jotka minä olen normiperunaranskalaisten lisäksi onnistunut löytämään. Ja eihän niitäkään voi rapeisiin bataattiranuihin verrata.
Vierailija kirjoitti:
Mä nimenomaan haluaisin niitä rapsakoita bataattiranskalaisia. En mitään lopputulokseltaan löysiä ja lerppuja bataattisuiruja, joita voi tietysti itsekin uunissa tehdä kunhan ensin on vaan onnistunut kivikovan bataatin pilkkomaan.
Sehän on vaan asteista ja paistoajasta kiinni kuinka löysiä tai rapeita niistä tulee.
Kukin tyylillään jos ei viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä nimenomaan haluaisin niitä rapsakoita bataattiranskalaisia. En mitään lopputulokseltaan löysiä ja lerppuja bataattisuiruja, joita voi tietysti itsekin uunissa tehdä kunhan ensin on vaan onnistunut kivikovan bataatin pilkkomaan.
Sehän on vaan asteista ja paistoajasta kiinni kuinka löysiä tai rapeita niistä tulee.
Kukin tyylillään jos ei viitsi.
No ei todellakaan ole kiinni. Ilman uppopaistamista/rasvakeitintä ei batattiranskalaisista saa kotioloissa rapeita ja maistuvia esim. Chicosin tyyliin.
Kyllä niitä mössöisiä, pehmoisia ja taipuisia juurestikkuja tietysti saa tehtyä, mutta ei kai niitä kukaan oikeustoimikelpoinen kutsukaan ranskalaisiksi?
Mutta joillekin kulinaristeille tietysti riittää aina vähempi ja sekin maistuu.
Kukin tyylillään jos tyytyy.
Hei kaikki kauppiaat tai kaupassa töissäolevat! Laittakaahan tämä ilmainen tuotevinkki korvan taakse: bataattiranskalaiset pakastealtaaseen! Varma menestystuote!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bataattiranskalaiset on helppo tehdä itse. Tietää ainakin mitä rasvaa/öljyä niihin laittaa. Yleensä laitan bataatin lisäksi myös "porkkanaranskalaisia".
Porkkanaranskalaiset eivät vaan toimi. Porkkanassa ei ole tarpeeksi tärkkelystä, että siihen saisi rapean pinnan. Paistorasvana kannattaa käyttää ihan vaikka rypsiöljyä. Tärkeintä on, ettei kattila savuta.
Rypsiöljy ei käy mihinkään ruokaan.
Voihan nuo tehdä vaikka kookosrasvassa tai ihan missä tykkää, mutta ehdotin rypsiöljyä siitä syystä, että se on halpaa. Uppopaistamiseen ei kannata tuhlata mitään extra virgin -oliiviöljyä tai muita erikoisempia öljyjä.
No mitä jos heittääs vinkkiä jollekin Findukselle tms pakastevalmistajalle. Aika jännä että bataatti-peruna-kermaperunoitakin löytyy muttei ranskalaisia:D https://verkkokauppa.emetro.fi/wihurib2bstorefront/fi/EUR//Pakasteet/Pe…;
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin tyylillään jos ei viitsi.No ei todellakaan ole kiinni. Ilman uppopaistamista/rasvakeitintä ei batattiranskalaisista saa kotioloissa rapeita ja maistuvia esim. Chicosin tyyliin.
Kyllä niitä mössöisiä, pehmoisia ja taipuisia juurestikkuja tietysti saa tehtyä, mutta ei kai niitä kukaan oikeustoimikelpoinen kutsukaan ranskalaisiksi?
Sen jälkeen kun ne ranut on pilkkonut niistä tarvitsee huuhdella tärkkelys pois vedellä, sitten kuivata hyvin ja öljyt ja mausteet pintaan. Aika työlästä, ja yhelle pellilliselle saa max 2 hlö annoksen kerralla paistumaan. Näin tulee ihan hyvän rapsakoitakin, ei nyt kuitenkaan aivan sama kuin rasvakeitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin tyylillään jos ei viitsi.No ei todellakaan ole kiinni. Ilman uppopaistamista/rasvakeitintä ei batattiranskalaisista saa kotioloissa rapeita ja maistuvia esim. Chicosin tyyliin.
Chicosin sun muiden vastaavien ketjujenkin bataattiranskalaisista voi olla montaa mieltä.
Ruoka kun ruoka. Niin enpä tuhlaa rahojani enää mihinkään ravintolaan. Itse tehdään paljon parempaa ruokaa kotona. Eikä todella tarvitse koko päivää käyttää sen tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset osta bataatteja ja tee itse? Vai oletko kenties WT?
Mikä wt? Itse en uppopaista kotona mitään. Uunissa bataatista tulee uunijuures eikä ranskalainen.
t.ohis
Miksei voi uppopaistaa kotona? Mikä siinä on niin vaikeaa?
TV:n Sinkkuillallisessa britti teki niin, että keitti bataatit ensin, sitten leikkasi ne pitkittäislohkoiksi, chiliöljyä päälle ja uuniin. Siinä ohjelmassa ranskikset ovat aina itsetehtyjä ja bataatista, jos niitä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että Chicosin tyyliin! Siinäpä meillä kulinaristi, mutta kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on taas kädetöntä porukkaa. Voiko helpompaa ruokaa olla.
Peset tai kuorit ja pilkot. Kippoon ne, loraus esim oliiviöljyä johon sekoitettu haluamansa mausteet. Se bataattien päälle ja sekoitus. Pellille ja uuniin.Nuo eivät ole ranskalaisia, vaan uunissa paistettuja bataattitikkuja.
Ja ero oli?? Kutsukoon jokainen niitä miksi haluaa.
Ero on se, että ranskalaiset paistetaan rasvassa ja uunijuurekset valmistetaan uunissa. Mikä tuossa on vaikeaa tajuta?
Ne bataattiranskalaiset jotka on käyneet voissa tai öljyssä ja laitetaan uuniin on enemmän ranskalaisia kuin teollisesti vastaavalla tavalla valmistetut pakasteet, jotka laitetaan uuniin paistumaan. Tuoreesta bataatista valmistetut voittavat mennen tullen pakasteet.
Missä pakaste ranskalaisissa olette nähneet valmiin paistopinnan? Vasta uunissa se rapea paistopinta syntyy niihin pakasteisiinkin. Ei se teollisuuden induktiokuumennuskaan esipaistona ole upporasvassa paistoa.
Vierailija kirjoitti:
TV:n Sinkkuillallisessa britti teki niin, että keitti bataatit ensin, sitten leikkasi ne pitkittäislohkoiksi, chiliöljyä päälle ja uuniin. Siinä ohjelmassa ranskikset ovat aina itsetehtyjä ja bataatista, jos niitä tehdään.
Jos ei halua niistä superpehmeää muusia, ei niitä kannata keittää ensin. Bataatit menevät pehmeiksi paljon perunoita nopeammin, samassa ajassa kuin pinta rapeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä wt? Itse en uppopaista kotona mitään. Uunissa bataatista tulee uunijuures eikä ranskalainen.
t.ohis
Menee todella paljon enemmän öljyä, joka on kerättävä erikseen jätteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.ohis
Menee todella paljon enemmän öljyä, joka on kerättävä erikseen jätteeksi.
Siinä samassa öljyssä voi paistaa moneen kertaan vaikka mitä.
Hyviä bataattiranskalaisia ei ole helppo tehdä itse - tai ehkä helppo, mutta hidasta. Voiko helpompaa ruoka olla joku kysyi? No voi, kuten mitä tahansa tavallisesta perunasta. Tulee liian pehmeitä. Jos tekee kunnollisia, ne on hitaita tehdä.
Vaan eipä saakkaan, kun pitöisi ostaa koko laatikko.. ja kuka kotioloissa haluaa laatikollisen bataattiranskiksia ...ja on sitä paitsi ihan sika kallis
Siis tukustakaan (äskeiseen kommenttiin liittyen) ei saa batatti ranskiksia pussissa vaan laatikossa jossa monta kiloa