Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MITÄ?!? Eikö bataattiranskalaisia saa kaupan pakastealtaasta?

Vierailija
09.06.2016 |

Eikö sellaista tuotetta kuin bataattiranskalaiset tosiaan saa ostettua Suomen kaupoista pakasteena?
Miksei? Miksei kukaan valmistaja tee tai vaihtoehtoisesti edes tuo maahan? Varmasti olisi paljon kiinnostuneita kuluttajia!

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset osta bataatteja ja tee itse? Vai oletko kenties WT?

Vierailija
2/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri. Mutta valmisruokien idea on säästää aikaa. Nuo ovat aikaa vieviä tehdä, kun pitää huuhtoa kuivattaa ennen uuniin laittoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä wt? Itse en uppopaista kotona mitään. Uunissa bataatista tulee uunijuures eikä ranskalainen. 

t.ohis

Vierailija
4/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bataattiranskalaiset on helppo tehdä itse. Tietää ainakin mitä rasvaa/öljyä niihin laittaa. Yleensä laitan bataatin lisäksi myös "porkkanaranskalaisia".

Vierailija
5/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Olisi satavarmasti hittituote. Kaipauksella muistelen ulkomaanvuosia ja monipuolista valikoimaa kaupassa kuin kaupassa...

https://www.alexiafoods.com/products/sweet-potato-fries/sweet-potato-ju…

Vierailija
6/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse. Ovat helppoja tehdä

Vierailija
7/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä wt? Itse en uppopaista kotona mitään. Uunissa bataatista tulee uunijuures eikä ranskalainen. 

t.ohis

Mitä luulet bataatille käyvän pakastimessa? Jos rasvaat sen uunijuureksen voilla ja maustat ennen paistoa, se uunijuures on enemmän ranskalainen kuin se pakastepussi.

Vierailija
8/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei taida vähittäismyynnissä olla, tukusta saa 1kgn pakkauksessa pakasteena....

Eli jos omaat ystävän tai sukulaisen jolla on tukkukortti niin pyydä häntä ostamaan tukusta....

Vierailija
9/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on taas kädetöntä porukkaa. Voiko helpompaa ruokaa olla.

Peset tai kuorit ja pilkot. Kippoon ne, loraus esim oliiviöljyä johon sekoitettu haluamansa mausteet. Se bataattien päälle ja sekoitus. Pellille ja uuniin.

Vierailija
10/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bataattiranskalaiset on helppo tehdä itse. Tietää ainakin mitä rasvaa/öljyä niihin laittaa. Yleensä laitan bataatin lisäksi myös "porkkanaranskalaisia".

Porkkanaranskalaiset eivät vaan toimi. Porkkanassa ei ole tarpeeksi tärkkelystä, että siihen saisi rapean pinnan. Paistorasvana kannattaa käyttää ihan vaikka rypsiöljyä. Tärkeintä on, ettei kattila savuta.

Vierailija
11/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peset tai kuorit ja pilkot. Kippoon ne, loraus esim oliiviöljyä johon sekoitettu haluamansa mausteet. Se bataattien päälle ja sekoitus. Pellille ja uuniin.

Nuo eivät ole ranskalaisia, vaan uunissa paistettuja bataattitikkuja.

Vierailija
12/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ero oli?? Kutsukoon jokainen niitä miksi haluaa.

Vierailija
13/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis hohhoijaa taas tätä keskustelun tasoa. Ei todellakaan saa esim. Chicosin vastaavia olevia bataattiranskuja tehtyä itse kotiuunissa. Se ei vaan toimi ilman kunnon rasvakeitintä!

Vierailija
14/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta bataatti. Kuori bataatti. Pilko bataatti tikuiksi. Laita tikut uuniin.

Ja näin sait bataattiranskalaisia ihan ilman pakasteallasta!

Vierailija
15/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ero oli?? Kutsukoon jokainen niitä miksi haluaa.

Ero on se, että ranskalaiset paistetaan rasvassa ja uunijuurekset valmistetaan uunissa. Mikä tuossa on vaikeaa tajuta?

Vierailija
16/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla helpompaa: nappaa pussi pakastimesta, avaa se, kippaa pellille ja iske uuniin.

Ei sinänsä: ei tuo itse tekeminenkään mahdotonta ole, mutta kyllä siinä menee kauemmin aikaa, vaivaa ja tulee enemmän tiskiäkin kuin pakasteranskisten kanssa.

Vierailija
17/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä mahdan tehdä väärin, kun mun mielestä perunan ja bataatin pilkkomista ei voi verrata mitenkään? Perunan saa leikattua helposti, mutta bataatti on niin hemmetin kova että siinä saa aikaa kulumaan todellakin puhumattakaan siitä, kun nostelee lattialta niitä veitsestä singonneita bataatin palasia.

Ostaisin heti kaupasta valmiita bataattiranuja, jos niitä siellä olisi.

Vierailija
18/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä mahdan tehdä väärin, kun mun mielestä perunan ja bataatin pilkkomista ei voi verrata mitenkään? Perunan saa leikattua helposti, mutta bataatti on niin hemmetin kova että siinä saa aikaa kulumaan todellakin puhumattakaan siitä, kun nostelee lattialta niitä veitsestä singonneita bataatin palasia.

Ostaisin heti kaupasta valmiita bataattiranuja, jos niitä siellä olisi.

Täällä toinen joka ottaisi bataattiranskalaiset heti vakkariostoslistalle kunhan nyt vaan ensin tulisivat kauppoihin! Varmaan vasta parin vuoden kuluttua, kuten kaikki muutkin "uudet" asiat tänne periferiaan.

Tai sitten täytyy etsiä joku tukkukortillinen ja käydä ostamassa kerralla isompia pussukoita pakastin täyteen. Eihän kilo edes ole mikään mahdottoman suuri määrä.

Vierailija
19/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bataattilohko"perunoita" saa ainakin. 

Vierailija
20/57 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuessani Jenkeissä 2010 ostin kaupasta niitä ja oli hyviä. Ihan eri asia kuin kotona tehdyt.