Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä logiikalla ihminen laittaa ruokakaupassa lapsensa sinne ostoskärryn tai -vetokorin pohjalle?

Vierailija
09.06.2016 |

Molempia on osunut kohdalle. Ulkokengillä ja vaatteilla vaan sinne ostoksille tarkoitettuun tilaan, eikä näytä edes hävettävän. Ehkä ajatellaan ettei se sama kärry tai kori osu enää kuitenkaan omalle kohdalle, joten mitä väliä. Muista ihmisistä ei ole väliä. Vai säilytetäänkö näissä perheissä lapsen ulkovaatteita jääkaapissa ja muissa keittiön tiloissa? Tiskipöydällä, kuiva-ainekaapeissa?

Eilen näin tällaisen, jonka muutaman vuoden ikäinen oli siellä vetokorissa nuhjuamassa. Eikä siinä vielä kaikki, lapselle kinuttiin ilmaisia maistiaismansikoita heviosastolla mutta ostaminen ei kiinnostanut. No se nyt vielä menisikin eikä kuulu minulle mitä kukin kehtaa ja pyytää, mutta se ei ole sopivaa että likainen ihminen on siellä ruokatarvikkeille tarkoitetussa korissa!

Joistakin tulee maailmanomistajia siinä vaiheessa kun kuvioissa on ihmelapsi, jota ei mitkään normaalit käytössäännöt koske, koska hän on vaan niin spessu. Kyllä peräänkuuluttaisin muidenkin ihmisten huomioimista!

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta sano. En ymmärrä, kuinka siitä omasta lapsesta tulee maailman napa niin ettei enää nähdä yhtään mitään. Itseäni kuvottavat myös sellaiset vanhemmat, jotka nostavat lapsensa siihen kassihyllylle hihnan päähän odottamaan ostoksia. Siinä sitten sörkitään samalla viereisen hihnan ostokset, ja tallotaan ja survotaan kengillä viereisen henkilön muovikassia tai muita hihnalla olevia tavaroita. En ymmärrä. Mitä nämä vanhemmat ajattelevat? Kyllä paljon enemmän ihastusta herättää sellaiset lapset, jotka odottavat kiltisti vieressä ja seisovat siellä, missä ihmisten on tarkoitettu seisovat. Ei kärryissä, koreissa eikä kassitelineellä.

Vierailija
2/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita lapsia kärryihin, mutta silti ihmettelen, miten ihmiset kuvittelee niiden säännöllisesti ulkoparkissa olevien kärryjen olevan aina kliinisen puhtaita : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laita lapsia kärryihin, mutta silti ihmettelen, miten ihmiset kuvittelee niiden säännöllisesti ulkoparkissa olevien kärryjen olevan aina kliinisen puhtaita : )

En todellakaan kuvittele kliinisen puhtaiksi, tuskin kukaan kuvittelee. Näetkö mitään eroa kaupasta ostettavilla ruokatarvikkeilla yms. versus likaiset ulkokengät, ulkovaatteet, kuola ja ties mikä muu.

Toki kärryihin laskeutuu pölyäkin säilytyksessä, mutta ei niitä kuulu liata tahallaan tuolla tavalla! Sähän voit samantien vaikka paskoa niihin, mitäpä väliä.

ap

Vierailija
4/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekisi tuota, ellen olisi kieltänyt.

Ei sillä, likaisia ne ovat muutenkin, kyllä minä senkin tiedostan, mutta en ole bakteerihysteerikko. Kyllä tähän maailmaan likaa mahtuu ja elintarvikkeet ovat pakkauksissa tai ne pestään ennen syöntiä. Liukuhihnakin kassalla varmasti melkoisen saastainen :D

Vierailija
5/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään pitää raahata kakaroita kauppaan?

Vierailija
6/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos vauva laitetaan kaukalossa sinne kärryihin? Ja kuitenkin, loppujen lopuksihan suurin osa niistä elintarvikkeista on paketeissa, eivätkä näin ollen osu niihin pöpöihin ja muihin, mitä niistä kengistä ja vaatteista irtoaa. En silti itse laittaisi, olen nähnyt monesti, kun laitetaan lapsi suoraan kuralätäköstä niihin kärryihin. Se menee kyllä jo yli minun mielestäni.

Vierailija
7/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en ole laittanut lasta kärryihin tai koriin(?!). Mutta ällön likaisia ne ostoskorit kyllä monesti on pohjasta.

Vierailija
8/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nähnyt eräässä ruokapaikassa mamman, joka nosti lapsensa seisomaan ulkokengillä siihen tiskille, jossa tarjoillaan asiakkaille ruuat.

En jäänyt katsomaan miten tilanne päättyi, vaan käännyin ympäri ja lähdin hakemaan lounaani toisesta paikasta, koska alkoi sen verran paljon ällöttämään.

Vierailija
9/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosina sitä ei ollut kielletty, ja lapsille se on usein ainoa turvallinen paikka ruuhka-aikaan kaupassa. Sen verran reippaalla vauhdilla aikuiset siellä kiertelee kärryineen, että maassa pienet parivuotiaat ovat vaarassa tulla kolhituiksi,

Joten siihen asti kunnes se lähikaupassa kiellettiin, niin kyllä: panin nuorimman sinne kärryjen pohjalle istumaan. Kärryt olivat säilytyksessä parkkipaikalla avoimen taivaan alla, ja niitä ei pesty koskaan, joten ne muutenkin olivat todella "tatinassa". Kukaan ei pistäisi niihin muutenkaan ostoksia ilman käärepaperia tai suojapussia.

Vierailija
10/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähä paska! Vituttaako? Pidin lasta aina kärryissä, kun menin kauppaan! Mieti sitä pari tuntia.

Vierailija
11/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh, meillä ainakin kärryt ovat suorastaan paskaisia, kun ovat parkissa parkkihallissa. Pölyssä, pakokaasussa, tahmassa. Sotkin oman takkinikin sellaisen kanssa. Lapsi tulisi likaiseksi kärrystä, ei kärry lapsesta.

Hankkikaan oma ostoskori kärryn pohjalle. Näin ei tarvitse pelätä likaa eikä ekologisen ostaa muovipusseja.

Ymmärrän kyllä "mikä logiikka" on nostaa väsynyt pikkulapsi kärryyn: ipana ei jaksa kävellä ja kaupassa on pakko käydä kai joskus myös työpäivän/ hoitopäivän jälkeen, vaikka kuinka ennakoisi.

Ei minua haittaa, pesen kädet kaupassakäynnin jälkeen. Ei kantaudu kotiin lika eikä tautipöpöt ovenkahvoista ja kärryjen kahvoista.

Herkät ruuat ja tekstiilit ovat pikkupussissa. Kaikkien pakattujen tuotteiden pinnat ovat likaisia jo kuljetussyistä, ei niitä pidä muutenkaan nuolla.

Vierailija
12/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä, likaisia ne ovat muutenkin, kyllä minä senkin tiedostan, mutta en ole bakteerihysteerikko. Kyllä tähän maailmaan likaa mahtuu ja elintarvikkeet ovat pakkauksissa tai ne pestään ennen syöntiä. Liukuhihnakin kassalla varmasti melkoisen saastainen :D

Ne pestään desinfioivilla pesuaineilla päivittäin. Mutta ei niihin silti tarvitse mennä ulkokengillä tallomaan ihan vaan siksi, että "on varmaan muutenkin jo likaiset".

Vierailija
13/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin samat tollot sotkevat julkisia vessoja jne. Ajatus tuollaisen ihmisapinan päässä lienee "Kun enhän minä täällä enää toiste käy, niin mitä väliä." Kyllä maailmaan likaa mahtuu! No syökää sitten itse vaikka tuoretta paskaa, mutta sallikaa muiden ihmisten elää sivistyneitä ja terveyttä suojaavia normaaleja tapoja noudattaen! Lakkautetaan saman tien kaikki hygieania! Siis niin turhaa ja silleen! Lakataan pesemästä käsiä ja paskotaankin minne sattuu kulloinkin huvittamaan. Leikkauksetkin sairaaloissa ilman mitään desinfinoineja! Kyllä maailmaan likaa mahtuu! Mitä se haittaa jos lihatiskinkin myyjä raapii hikistä pyllyään ja ottaa seuraavaksi samoin paljain käsin pihvit pakettiin! Mitä sekään sitten haittaa jos hieman sylkäisen kärryihin, kun tuntuu nyt siltä? Likaa se vaan on! Hei mitä välii! Saippua on turha keksintö! Älkää hei nipottako!

Vierailija
14/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos vauva laitetaan kaukalossa sinne kärryihin? Ja kuitenkin, loppujen lopuksihan suurin osa niistä elintarvikkeista on paketeissa, eivätkä näin ollen osu niihin pöpöihin ja muihin, mitä niistä kengistä ja vaatteista irtoaa. En silti itse laittaisi, olen nähnyt monesti, kun laitetaan lapsi suoraan kuralätäköstä niihin kärryihin. Se menee kyllä jo yli minun mielestäni.

Varmasti on jos ostaa vaan niitä ranskalaisia ja nakkeja, mutta entäs kaikki salaatit, yrtit yms.

Vierailija
15/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin siksi, että Sinä voisit tuntea itsesi tärkeäksi, älykkääksi ja muiden yläpuolella olevaksi. Sinähän et luonnollisesti ole koskaan ole erehtynyt tässä maailmassa mistään ja tunnet kaikki sosiaalisen ja ympäröivän maailman konventiot kuin omat housun taskusi. Vai oliko sinulla sittenkään legginseissä taskuja..? Äh...

Vierailija
16/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai näillä elämäm koululaisilla ole muuta kuin tietämättömyydestä kumpuavaa hysterisointia. Yhtäkkiä nyt lapsi onkin saastaisempi kuin kaiken maailman puliukkojen räät ja kerätyt tyhjät kaljapullot ostoskärryssä :D :D

Oikeasti, miettikää nyt mitä niillä kärryillä kuskataan (todellakin roskiksista kerättyjä pulloja, pullosäkkejä jotka ovat pyörineet roskiskaapissa tai ulkona... Rekoissa kuskattuja ja moneen kertaan lastattuja pakkauksia ties mitä).

Eivät ne todellakaan ole mitään salaattitarjottimia, joista syötte raa' at ruokanne sellaisinaan.

Vierailija
17/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on jos ostaa vaan niitä ranskalaisia ja nakkeja, mutta entäs kaikki salaatit, yrtit yms.

Mä en tosiaan laita niitä lapsia kärryihin tai koreihin. Mutta et kai sä heitä salaatteja ja yrttejä kärryn tai korin pohjalle? Yöks....

Vierailija
18/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takavuosina sitä ei ollut kielletty, ja lapsille se on usein ainoa turvallinen paikka ruuhka-aikaan kaupassa. Sen verran reippaalla vauhdilla aikuiset siellä kiertelee kärryineen, että maassa pienet parivuotiaat ovat vaarassa tulla kolhituiksi,

Joten siihen asti kunnes se lähikaupassa kiellettiin, niin kyllä: panin nuorimman sinne kärryjen pohjalle istumaan. Kärryt olivat säilytyksessä parkkipaikalla avoimen taivaan alla, ja niitä ei pesty koskaan, joten ne muutenkin olivat todella "tatinassa". Kukaan ei pistäisi niihin muutenkaan ostoksia ilman käärepaperia tai suojapussia.

Onko se mukamas jossain kiellettyä?

Vierailija
19/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne pestään desinfioivilla pesuaineilla päivittäin. Mutta ei niihin silti tarvitse mennä ulkokengillä tallomaan ihan vaan siksi, että "on varmaan muutenkin jo likaiset".

Ei taatusti pestä. Eikä pestä kärryjäkään.

Vierailija
20/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina erityisesti inhonnut ihmistyyppiä joka oikeuttaa ties minkä perseilyn sillä että no kun joku muukin teki, on siellä jo jotain likaa ennestään ym. ym. ym. Varmin tapa todeta ihminen vajaa-älyiseksi, jos sen suusta kuuluu tuollaista. "Ajaa täällä muutkin kolmeasataa ja joka päivä päin punaisia ja melkein ihmisten yli, siksi minäkin ajan."JOS kaikki olisivat tuolla tasolla, maailmassa vallitsisi täysi kaaos ja sekaannus.

Mä vaan sanon, että joskus hieman vituttaa kuulua siihen ihmiskunnan osaan, joka vielä välittää asioista ja huomioi arkisissa toimissaan aina muitakin, koska väki tuntuu vähenevän tällä puolella!