Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä logiikalla ihminen laittaa ruokakaupassa lapsensa sinne ostoskärryn tai -vetokorin pohjalle?

Vierailija
09.06.2016 |

Molempia on osunut kohdalle. Ulkokengillä ja vaatteilla vaan sinne ostoksille tarkoitettuun tilaan, eikä näytä edes hävettävän. Ehkä ajatellaan ettei se sama kärry tai kori osu enää kuitenkaan omalle kohdalle, joten mitä väliä. Muista ihmisistä ei ole väliä. Vai säilytetäänkö näissä perheissä lapsen ulkovaatteita jääkaapissa ja muissa keittiön tiloissa? Tiskipöydällä, kuiva-ainekaapeissa?

Eilen näin tällaisen, jonka muutaman vuoden ikäinen oli siellä vetokorissa nuhjuamassa. Eikä siinä vielä kaikki, lapselle kinuttiin ilmaisia maistiaismansikoita heviosastolla mutta ostaminen ei kiinnostanut. No se nyt vielä menisikin eikä kuulu minulle mitä kukin kehtaa ja pyytää, mutta se ei ole sopivaa että likainen ihminen on siellä ruokatarvikkeille tarkoitetussa korissa!

Joistakin tulee maailmanomistajia siinä vaiheessa kun kuvioissa on ihmelapsi, jota ei mitkään normaalit käytössäännöt koske, koska hän on vaan niin spessu. Kyllä peräänkuuluttaisin muidenkin ihmisten huomioimista!

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ruuissa on pakkaukset, niin ne pakkaukset laitetaan jääkaappiin muiden ruokien sekaan. Kuka haluaa lapsen haalarin lahkeessa kulkeutuvan koiran kakan jääkaapin hyllylle? Pelkkä ajatus siitä mahdollisuudesta ällöttää. Vaikka maailma ei ole steriili, niin ehdoin tahdoin ei tarvitse ruokakaupassa perseillä.

Älä sitten perseile. Pane ruuat kaupassa kärryissä omaan koppaasi.

Koirankakkoja ei ole ollut lapsiemme haalareissa tai kengissä kuin kerran, ja sen huomaa kyllä heti. Ei panna kärryihin silloin, vaan mennään heti kauppaan tultua pesemään vessaan kakat pois - on se sen verran pahanhajuista töhnää.

Miksi jonkun pitäisi laittaa ostoksensa koriin, että joku toinen saisi huonostikäyttäytyvät lapset kärryyn? Mutta se taitaa olla loogista. Huonosti kasvatetut aikuiset laittavat huonosti kasvatetu lapset kärryyn. Kierre on loputon.

Sulla on taipumus demonisoida anonyymit keskustelukumppanit muutenkin? Vai pelkästään tässä aiheessa? Kovinpa nyt kiristää pääkoppaa sulla.

Mun lapset on hyvinkasvatettuja, kiitos vaan. Mutta silti koen, että he ovat paremmassa turvassa kärryissä. Teikäläisen kaltaiset "maailmanomistajat" eivät katso ympärilleen kaupassa, vaan telovat kärryillä noita pieniä.

Siksi panen heidät joko autokärryyn, jos sellaisia on saatavilla tai sitten ostoskärryn pohjalle, jos sitä ei ole kielletty. Koeta kestää, inttämällä et saa minua lopettamaan tätä käytäntöä, koska koen lasteni turvallisuuden tärkeämmäksi kuin sinun jäkätyksesi kuvitteellisista koirankakoista.

Vierailija
62/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille jotka jauhaa ruuan pakkauksista. Meillä ainakin esim makkarapaketit ja margariinirasiat nostetaan jääkaappiin kauppakassista ja sieltä pöytään. Eli ostoskärryissä oleva lika menee tuotteiden mukana jääkaappiin ja myös ruokapöydälle.

Joo tiedän että kärryt usein muutenkin likaisia. Mutta silti ällöttää että nostetaan lapsia likaamaan niitä. En vaan ymmärrä miten vaikeaa voi olla kaupassa käynti lasten kanssa jos ei kyetä hoitamaan lapsia ilman kärryjen likaamista.nykyään kun on tarjolla monenlaisia kärryjä lapsiperheille.

Kun itselläni oli kaksi pientä yhtäaikaa ja jouduin käymään heidän kanssaan kaupassa laitoin toisen liinaan ja toisen kärryn istuimeen. Liinan vain sidoin kotona valmiiksi ja autosta vaan pienempi liinaan tai talvella kaupan eteisessä.

Minua ärsyttää sellainen maailman napa asenne että Kyllä minun pitää saada pitää lasta ostoksille varatussa paikassa kun en jaksa/viitsi / halua ottaa muita huomioon ja olen tärkeä ja lapseni on maailman tärkein ja pitää saada kaikki.

Nää on näitä nykyajan keksittyjä murheita. Lapsia on kuljetettu ostoskärryissä vuosikymmeniä.

Huomasin eka kerran kaupassa tollasen kyltin, että lapsia ei saa laittaa kärryihin, olisko noin 3 vuotta sitten.

Joku vaan kekkas kivan (turhan) uuden pikku säännön, jotta nyt sitten (turhat) intoilijat saa kytätä, että (turhaa) sääntöä noudatetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laita lapsia kärryihin, mutta silti ihmettelen, miten ihmiset kuvittelee niiden säännöllisesti ulkoparkissa olevien kärryjen olevan aina kliinisen puhtaita : )

En todellakaan kuvittele kliinisen puhtaiksi, tuskin kukaan kuvittelee. Näetkö mitään eroa kaupasta ostettavilla ruokatarvikkeilla yms. versus likaiset ulkokengät, ulkovaatteet, kuola ja ties mikä muu.

Toki kärryihin laskeutuu pölyäkin säilytyksessä, mutta ei niitä kuulu liata tahallaan tuolla tavalla! Sähän voit samantien vaikka paskoa niihin, mitäpä väliä.

ap

Miten tuo eroaa siitä, kun ne kärryt seisovat loskassa siellä parkkipaikalla taivasalla? Tai kesällä lintujen paskottavana? Vai luuletko että ne pestään, koskaan:) Laitat ne ostoksesi pusseihin tai peset/ kuorit ne ennen syömistä. Onpi kannattavaa muutenkin vrt Siljan noroepidemia.

Vierailija
64/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tätä hysterisointia olemattomilla vaaroilla ja inhottavilla mielikuvilla tarkoitin vertaamalla meuhkaajia elämäm koululaisiin. Kun on hiukan tietoa, muttei ihan riittävästi ja siihen yhdistetään mielikuvitus ja ylipäätään hanakkuus käydä minkä tahansa asian kimppuun prvodoivasti ja kärjisten, käy näin.

Yhtäkkiä lapsi ostoskärrysä on sellainen saastapesä, että lapsen koskettamat kärryt muuttuvat niin iljettäviksi, että kärryissä ollutta voirasiaakaan ei voisi laittaa jääkaappiin.

Inhottavat mielikuvat vaivaavat ja raivo nousee, vaikka meuhkaajalla ei ole muuta kuin mutu-kuvitelmia saastasta ja taudeista. Ei mitään faktapohjaa ja tutkimusta sille, että näin siirtyisi tavattomasti taudinaiheuttajia koteihin.

Samanlaista ylireagointia oli myös viktoriaanisella ajalla, siitä tuli hyvä dokkarikin Teemalla.

Vierailija
65/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos vauva laitetaan kaukalossa sinne kärryihin? Ja kuitenkin, loppujen lopuksihan suurin osa niistä elintarvikkeista on paketeissa, eivätkä näin ollen osu niihin pöpöihin ja muihin, mitä niistä kengistä ja vaatteista irtoaa. En silti itse laittaisi, olen nähnyt monesti, kun laitetaan lapsi suoraan kuralätäköstä niihin kärryihin. Se menee kyllä jo yli minun mielestäni.

Varmasti on jos ostaa vaan niitä ranskalaisia ja nakkeja, mutta entäs kaikki salaatit, yrtit yms.

No kaupassa on sitä varten niitä pieniä pusseja :D itse en omista lapsia mutta en halua laittaa esim jotai paprikaa ilman pussia kärryyn koska ne kärrythän on likaset.

Vierailija
66/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän sinä vieraiden ihmisten tietomääristä tiedät. Ihanko kristallipallostasi katsoit.

Vierailija
67/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samalla logiikalla kun muutenkin toimii kaupassa ja joka paikassa, "minäteenmitäminähaluan".

Vierailija
68/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh,

mä annan edelleen mun lasten (en taida kehdata laittaa ees niiden ikää) olla siellä ostoskärryissä.

Eivät ole aina, mutta jos se vinkuna alkaa jo siinä kaupan sisääntulon kohdalla että "mä en jaksa kävellä" niin mä mielummin laitan ne sinne kärryyn kun kuunteleen vinkunaa.

En ole edes ajatellut että se olis jotenkin epähygieenistä, onhan ne ruuat nyt hyvänen aika pusseissa ja pakattuna joita sinne kärryyn laitetaan.

Mutta toisaalta, ruokia vartenhan ne on siellä eikä lastenkärryinä...

Vierailija
69/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se kammoamanne kuralätäkkö tai kura, mitä se on? Sadevettä, hiekkaa, hiekkapölyä, multaa? Onko se pahempi kuin ne "puliukon" räät ja roskiksesta kaivetut tölkit ja viinapullot limoineen?

Onko sinulla tapana kaivella roskiksista puliukkojen räkäisiä ja limaisia tölkkejä, vai miten ne nyt tähän aiheeseen liittyvät?