Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä logiikalla ihminen laittaa ruokakaupassa lapsensa sinne ostoskärryn tai -vetokorin pohjalle?

Vierailija
09.06.2016 |

Molempia on osunut kohdalle. Ulkokengillä ja vaatteilla vaan sinne ostoksille tarkoitettuun tilaan, eikä näytä edes hävettävän. Ehkä ajatellaan ettei se sama kärry tai kori osu enää kuitenkaan omalle kohdalle, joten mitä väliä. Muista ihmisistä ei ole väliä. Vai säilytetäänkö näissä perheissä lapsen ulkovaatteita jääkaapissa ja muissa keittiön tiloissa? Tiskipöydällä, kuiva-ainekaapeissa?

Eilen näin tällaisen, jonka muutaman vuoden ikäinen oli siellä vetokorissa nuhjuamassa. Eikä siinä vielä kaikki, lapselle kinuttiin ilmaisia maistiaismansikoita heviosastolla mutta ostaminen ei kiinnostanut. No se nyt vielä menisikin eikä kuulu minulle mitä kukin kehtaa ja pyytää, mutta se ei ole sopivaa että likainen ihminen on siellä ruokatarvikkeille tarkoitetussa korissa!

Joistakin tulee maailmanomistajia siinä vaiheessa kun kuvioissa on ihmelapsi, jota ei mitkään normaalit käytössäännöt koske, koska hän on vaan niin spessu. Kyllä peräänkuuluttaisin muidenkin ihmisten huomioimista!

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lapsiani kärryyn/koriin laittanut, paitsi ehkä silloin aivan vauva-aikaan kun oli vielä turvakaukalossa, enkä jaksanut kantaa kaukaloa koko kauppareissun ajan.

Mutta enpä jaksa oikein piitatakkaan siitä, että muut lapsia kärryihin laittaa. Vaikkakin olen jonkinsortin pöpökammoinenkin.

Ne korit ja kärryt on niin likaisia, että en osaa lisäliasta huolestua. Todennäköisesti kuitenkin se työntökahva on huomattavasti likaisempi, kuin se itse kärry, lapsia tai ei.

Kärryihin en tosin koskaan laita mitään jonka laittaisin suoraan suuhuni. Ja ne tuotteet joita kärryyn laitan on jokatapauksessa "likaisia" kun itse niihin kosken likaisin käsin. Likaiset kädet siksi, että olen todennäköisesti koskenut siihen kärryn kahvaan, mahdollisesti ovenkahvoihin, rahoihin jne..

Ymmärrään kyllä sinäänsä ettei useat lapsia halua kärryissä olevan, mutta monesti mietin, että hoksaako nämä ihmiset että kuinka likaisia ne kärryt ihan oikeasti on. Linnunkakkaa ja kaikkea mahdollista niistä löytyy. Kokisin että enemmän lapsi pyyhkii kärryä puhtaammaksi vaatteisiinsa, kuin kärry likaantuisi lapsen vaatteista.

Vierailija
22/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos vauva laitetaan kaukalossa sinne kärryihin? Ja kuitenkin, loppujen lopuksihan suurin osa niistä elintarvikkeista on paketeissa, eivätkä näin ollen osu niihin pöpöihin ja muihin, mitä niistä kengistä ja vaatteista irtoaa. En silti itse laittaisi, olen nähnyt monesti, kun laitetaan lapsi suoraan kuralätäköstä niihin kärryihin. Se menee kyllä jo yli minun mielestäni.

Varmasti on jos ostaa vaan niitä ranskalaisia ja nakkeja, mutta entäs kaikki salaatit, yrtit yms.

Ohiksena: salaatit ja yrtitkin on pakkauksissa, vähintään alapuolelta/ruukun puolelta. Panen ne aina muutenkin koppaan tai ostoskärryyn pystyasennossa eli muovipinta kärryä vasten.

Jos jossakin myydään paljaaltaan yrttikimppuja, ota muovipussi ja pane se siihen. Niitä pusseja on jaossa ilmaiseksi hevi-osastolla *kuiskaa salaisuuden*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takavuosina sitä ei ollut kielletty, ja lapsille se on usein ainoa turvallinen paikka ruuhka-aikaan kaupassa. Sen verran reippaalla vauhdilla aikuiset siellä kiertelee kärryineen, että maassa pienet parivuotiaat ovat vaarassa tulla kolhituiksi,

Joten siihen asti kunnes se lähikaupassa kiellettiin, niin kyllä: panin nuorimman sinne kärryjen pohjalle istumaan. Kärryt olivat säilytyksessä parkkipaikalla avoimen taivaan alla, ja niitä ei pesty koskaan, joten ne muutenkin olivat todella "tatinassa". Kukaan ei pistäisi niihin muutenkaan ostoksia ilman käärepaperia tai suojapussia.

Onko se mukamas jossain kiellettyä?

On se, lähikaupassa on ainakin semmoinen kyltti kärryjen luona nykyään, että "älä nosta lapsia ostoskärryihin"

Vierailija
24/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai näillä elämäm koululaisilla ole muuta kuin tietämättömyydestä kumpuavaa hysterisointia. Yhtäkkiä nyt lapsi onkin saastaisempi kuin kaiken maailman puliukkojen räät ja kerätyt tyhjät kaljapullot ostoskärryssä :D :D

Oikeasti, miettikää nyt mitä niillä kärryillä kuskataan (todellakin roskiksista kerättyjä pulloja, pullosäkkejä jotka ovat pyörineet roskiskaapissa tai ulkona... Rekoissa kuskattuja ja moneen kertaan lastattuja pakkauksia ties mitä).

Eivät ne todellakaan ole mitään salaattitarjottimia, joista syötte raa' at ruokanne sellaisinaan.

Mistähän lähtien hyvät tavat ja normaalin perushygienian ja yleisten käytössääntöjen noudattaminen on ollut ivallisesti toteamaasi elämäm koululaisuutta? Niin? Olen sitten mieluusti elämäm koululainen, kiitos vaan. Ainakaan minun kokkauksista ei väki sairastu ja menen kaikin muinkin tavoin ihmisestä, toisin kuin sinä, arvon ylihuippuspeshul-akateemikko. Sä olet vitsi, huono sellainen.

Vierailija
25/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai näillä elämäm koululaisilla ole muuta kuin tietämättömyydestä kumpuavaa hysterisointia. Yhtäkkiä nyt lapsi onkin saastaisempi kuin kaiken maailman puliukkojen räät ja kerätyt tyhjät kaljapullot ostoskärryssä :D :D

Oikeasti, miettikää nyt mitä niillä kärryillä kuskataan (todellakin roskiksista kerättyjä pulloja, pullosäkkejä jotka ovat pyörineet roskiskaapissa tai ulkona... Rekoissa kuskattuja ja moneen kertaan lastattuja pakkauksia ties mitä).

Eivät ne todellakaan ole mitään salaattitarjottimia, joista syötte raa' at ruokanne sellaisinaan.

Joten lisäyksenä: välttäkää laittamasta lasta sinne kärryyn, koska LAPSI tulee likaiseksi ja saa itseensä kaikki taudit ja pöpöt. Normaalilla vastustuskyvyllä kuitenkin selviää niistä, jos pakko on.

Vierailija
26/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos vauva laitetaan kaukalossa sinne kärryihin? Ja kuitenkin, loppujen lopuksihan suurin osa niistä elintarvikkeista on paketeissa, eivätkä näin ollen osu niihin pöpöihin ja muihin, mitä niistä kengistä ja vaatteista irtoaa. En silti itse laittaisi, olen nähnyt monesti, kun laitetaan lapsi suoraan kuralätäköstä niihin kärryihin. Se menee kyllä jo yli minun mielestäni.

Varmasti on jos ostaa vaan niitä ranskalaisia ja nakkeja, mutta entäs kaikki salaatit, yrtit yms.

Ohiksena: salaatit ja yrtitkin on pakkauksissa, vähintään alapuolelta/ruukun puolelta. Panen ne aina muutenkin koppaan tai ostoskärryyn pystyasennossa eli muovipinta kärryä vasten.

Jos jossakin myydään paljaaltaan yrttikimppuja, ota muovipussi ja pane se siihen. Niitä pusseja on jaossa ilmaiseksi hevi-osastolla *kuiskaa salaisuuden*

Eli kun ruukut ovat suojana, muovituskin ympärillä ja lisäksi ruukku kiedotaan ilmaiseen muovipussiin, niin miksi pelätä kärryä, jossa on istunut lapsi? *kuiskaa takaisin*

Vierailija
27/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja sitten ihmetellään, miten maailma hukkuu muoviroskapaskaan. Huoh.

Vierailija
28/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, kun tyhmät eivät älyä ottaa koria vihannesostoksilleen. Lapa sinäkin perunasi ja porkkanasi oman korin pohjalle! Ai niin, se punnitseminen.... NO siis porkkana kerrallaan, lappu kylkeen!

Vierailija
29/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hei huokailija, voihan sitä ottaa paljaille yrttikimpuille vaikka kotoa itse tehdyn kangaspussin mukaan. Tadaa, ongelma ratkaistu!

Vierailija
30/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ala vääntämään sen enempää, mutta tämän sanon. Esim. jauheliha, kana, lihat, maito, jogurtit, viilit, rahkat, riisit ja kaikki on paketeissa. Yrtit, salaatit yms. ovat myös pusseissa, mutta jos hirvittää, niin voi laittaa vielä päälle muovipussin. Oletko koskaan miettinyt, että kuinka paljon ihmiset siellä kaupassa likaisilla näpeillään lääppivät omenoita ja kaikkia niitä elintarvikkeita, kun ei tämä olekaan hyvä, haluan tuon toisen? Suurin osa kun ei käytä siinä pusseja. Ja suuri osa ihmisistä myös aivastelee päin näitä tuotteita. Että mietipä sitä loppu päivä, kyllä sinä sieltä paljon pahempia pöpjä kannat kotiisi, kuin ulkoilman pöpöt, mitä lapsien vaatteista tulee, jos ei niitä nyt suoraan kuralätäköstä tai p*ska kasasta kärryihin nosta.

Vierailija
31/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hei huokailija, voihan sitä ottaa paljaille yrttikimpuille vaikka kotoa itse tehdyn kangaspussin mukaan. Tadaa, ongelma ratkaistu!

Lisäksi hedelmille ja vihanneksille jopa myydään monikäyttöisiä kuljetuspusseja, tadaa!!! Mutta eihän tuo huokaileva "ekoihminen" voi sellaista tietää :D

Vierailija
32/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä samat ihmiset eivät muutenkaan huolehdi hygieniastaan niin mitäpä muuta voisi olettaa. Lapset käy pesulla ehkä kerran viikkoon,käsiä ei pestä koskaan, vaatteet on paskaset,koti on verrattavissa kaatopaikkaan,ovat jatkuvasti jossain taudissa ja tartuttavat muita,ylläpitävät hoitopaikkojen täi/kihomatoepidemioita.

Vierailija
33/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se kammoamanne kuralätäkkö tai kura, mitä se on? Sadevettä, hiekkaa, hiekkapölyä, multaa? Onko se pahempi kuin ne "puliukon" räät ja roskiksesta kaivetut tölkit ja viinapullot limoineen?

Vierailija
34/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko lainkaan miettineet pöpökammoiset tätä: todella monet suomalaiset eivät pese käsiään vessassa käynnin jälkeen ja sen jälkeen koskevat kaupassa kaikenlaisia tuotteita. Suosittelen käsineitä teille jokapäiväiseen elämään.

Vierailija
35/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä samat ihmiset eivät muutenkaan huolehdi hygieniastaan niin mitäpä muuta voisi olettaa. Lapset käy pesulla ehkä kerran viikkoon,käsiä ei pestä koskaan, vaatteet on paskaset,koti on verrattavissa kaatopaikkaan,ovat jatkuvasti jossain taudissa ja tartuttavat muita,ylläpitävät hoitopaikkojen täi/kihomatoepidemioita.

Näiden vanhemmat siis pelkäävät lasten olevan likaisia, koska TIETÄVÄT, että näin on :D

Vierailija
36/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kyllä minäkään. Sen ikäinen joka ei pysty tai jaksa sitä kauppaa kävellä ympäri on meillä kulkenut rattaissa tai kantorepussa tai vanhemman sylissä. Niissä kärryissähän on sitä varten istuin lapsille niin en keksi yhtään syytä laittaa sinne ostosten sekaan talsimaan.

Vierailija
37/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän lähtien hyvät tavat ja normaalin perushygienian ja yleisten käytössääntöjen noudattaminen on ollut ivallisesti toteamaasi elämäm koululaisuutta? Niin? Olen sitten mieluusti elämäm koululainen, kiitos vaan. Ainakaan minun kokkauksista ei väki sairastu ja menen kaikin muinkin tavoin ihmisestä, toisin kuin sinä, arvon ylihuippuspeshul-akateemikko. Sä olet vitsi, huono sellainen.

Älä välitä. Nämä lapsistaan piittaamattomathan ne elämämkoululaisia on. Siellä kärryssä kun voi olla sitä aikaisemmin mainittua linnunjätöksiä, tai noita likaisia pusseja ja ties mitä koirankakkaa edellisen lapsen kengistä tai noroa. Ja nuo lapset käpälöi sitä koiranpaskaa ja pistää sen suuhunsa. Ja silti näiden on pakko pistää se lapsi sinne sotkujen sekaan.

Monissa isommissa marketeissahan on nimenomaan niitä kärryjä, joiden etuosa on vähän kuin auto. Sinne mahtuu 2 tenavaa. Pistäköön sinne, ne kärryt on sisällä, eikä pultsarit likaisine pullokasseineen käytä niitä, joten puhtaampia ovat kuin varsinaiset kärryt.

Vierailija
38/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussipysäkeillä yksinkertaisten ihmisten pikkulapset kävelevät likaiset kengät jalassa penkeillä, joilla ihmiset istuvat. Vanhemmat nostavat lapset penkeille kävelemään ja toljottavat tyytyväisinä vieressä.

Busseissa tai junissa todella monet heikkolahjaiset ja/tai ymmärtämättömät nuoret pitävät jalkojaan joko vastapäisellä penkillä tai omalla penkillään eli likaa on istuimissa.

Kotona ei osata opettaa lapsia, joten he sikailevat myöhemminkin.

Vierailija
39/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sisävaatteissa ja ilman kenkiä, saako laittaa? Jos ottaa kengät ja ulkovaatteet pois? Me tehtii ikeassa kerran näin, kun lapsi oli aivan väsy ja alkoi kitistä. Kärryssä oli niin jännä olla, että selvittiin kaupasta pois. Siis yhden ainoan kerran toimittiin näin ja silloinkin oli koko ajan sellainen alemmuudentuntoinen ja anteeksi pyytelevä olo, kun noin väärin tehtiin.

Vierailija
40/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on jos ostaa vaan niitä ranskalaisia ja nakkeja, mutta entäs kaikki salaatit, yrtit yms.[/quote]

Kyllä minä ainakin osaan suojata kaikki salaatit ja hedelmät ym. hedelmäpusseilla, jos on tarvis.