Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen jo 10 vuotta ollut saman painoinen

Vierailija
08.06.2016 |

Painan 80kg +-1kg ja pituutta 170cm. Joskus lomilla on tullut muutamia kiloja lisää, mutta niistä on päästy hetkessä eroon. Paino ei mene alle 79 kilon millään. Syön tai juon mitä vaan milloin vaan, niin paino ei heilahda suuntaan tai toiseen. Tämä on ilmeisesti sitten se mun normaalipainoni. Olo on ihan hyvä ja jaksan kuntoilla. Vatsamakkaroita löytyy, mut muuten on ihan sutjakka kroppa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muuten olen ollut noin 25 vuotta.

Vierailija
2/19 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä joka päivä normaalin syömisen lisäksi suklaalevy ja tule parin kuukauden päästä kertomaan kuinka paljon paino on noussut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpä joka päivä normaalin syömisen lisäksi suklaalevy ja tule parin kuukauden päästä kertomaan kuinka paljon paino on noussut.

Paljonkohan tuo muuten mahtaisi tehdä sanotaan kolmessa kuukaudessa?

Vierailija
4/19 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inttiin menin painoin 83 kiloa, intistä pääsin 78 kg, nyt 78-80 kg. Tuosta on 10 vuotta.

t. 183 cm

Vierailija
5/19 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin testata, jos joku kustantaa levyt. Fazerin kakssatanen per päivä.

Vierailija
6/19 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, paitsi pituutta olen kasavanut.. reilut 10 senttiä..

14 vuotiaan painoin 48 kg ja painan edellen nyt 24 vuotiaana. Ja syön normaalisti ja herkuttelen usein :)

Vierailija
7/19 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vuodesta 1999 olen painanut 61.3 kg - plus miinus noin puolikiloa, ehkä todella turvonneena plus 1 kg.

En vahdi syömisiäni, mutta olen yrittänyt laihduttaa, enkä yksinkertaisesti pääse alle 60 kg. Kerran söin jonkin aikaa 6-700 kcal päivässä pari viikkoa, tyhmää, tiedän. Mutta silloinkin paino oli 60.1. Ja toisaalta ystäväni menettämisen jälkeen reagoin syömällä roskaruokaa melkein kolme kuukautta, paino ei noussut.

Mahassa vähän pehmeää, muuten just hyvä muodokas kroppa. Siispä en jaksa stressata numerosta.

Vierailija
8/19 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain luin, että kilo olisi suunnilleen 7000 kilokaloria ja Fazerin sinisessä 200 gramman suklaalevyssä on suunnilleen se tuhat kilokaloria, niin iloisesti kilon viikkotahdissa mentäisiin. Jos siis mikään muu ei muuttuisi.

Vierailija
9/19 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön karamelliä, suklaata tai leivonnaisia useita kertoja viikossa. Viikonloppuisin pikaruokaa. Arkisin normaalisti perus "muussi ja soossi". Teen vuorotyötä, joten unen laatu on heikkoa ja ja unet jää vähäiseksi. Juon myös alkoholia väh 2 x kuukaudessa, siis ihan humalaan asti. Olen 41 vuotias, joten eikös mun pitäis olla kaikkien termien mukaan super läski? Kuntoilen 1-2 x kuukaudessa.

Ap

Vierailija
10/19 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen painanut 78 kg noin 34 vuotta siitä asti kun saavutin täysikasvuisuuden,pituutta 184.

Vierailija
11/19 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön karamelliä, suklaata tai leivonnaisia useita kertoja viikossa. Viikonloppuisin pikaruokaa. Arkisin normaalisti perus "muussi ja soossi". Teen vuorotyötä, joten unen laatu on heikkoa ja ja unet jää vähäiseksi. Juon myös alkoholia väh 2 x kuukaudessa, siis ihan humalaan asti. Olen 41 vuotias, joten eikös mun pitäis olla kaikkien termien mukaan super läski? Kuntoilen 1-2 x kuukaudessa.

Ap

No ei se mitä syö vaan miten paljon. Jos et laske kaloreita, et oikeasti voi tietää kuinka paljon energiaa olet saanut. Kehosi ei uhmaa fysiikan lakeja, se on täysin selvä. Sekin on täysin selvää, että jos söisit tuon kaiken lisäksi vielä tuhat kilokaloria ekstraa joka päivä, niin painosi nousisi.

Vierailija
12/19 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

80kg ja 170cm ei ole sutjakkaa nähnytkään. Mutta hyvä jos jaksat liikkua, eikä paino ole noussut. Tietysti ikäkin vaikuttaa kaikkeen. 

Vierailija
13/19 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inttiin menin painoin 83 kiloa, intistä pääsin 78 kg, nyt 78-80 kg. Tuosta on 10 vuotta.

t. 183 cm

Kun menin armeijaan, painoin muistaakseni 59 kg, nyt 63 kg, joskus paino on noussut jopa 65 kg asti. Armeijasta pääsin aika lailla 16 vuotta sitten. Ja syön normaalisti, en ikinä käytä kevyttuotteita, laitan ruokiin paljon rasvaa (lähinnä voita ja oliiviöljyä) että saisin paljon kaloreita. Sokeria en juurikaan syö, karkkia en ole syönyt pariin vuoteen. T: M34, 173 cm.

Vierailija
14/19 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei se mitä syö vaan miten paljon. Jos et laske kaloreita, et oikeasti voi tietää kuinka paljon energiaa olet saanut. Kehosi ei uhmaa fysiikan lakeja, se on täysin selvä. Sekin on täysin selvää, että jos söisit tuon kaiken lisäksi vielä tuhat kilokaloria ekstraa joka päivä, niin painosi nousisi.

Mutta miksi minä en lihonut kun ahmin suruuni? Saatoin syödä 100g suklaata aamupalaksi, lounaalla hampurilaisaterian, välipalaksi suklaata, illalla pizzan tai kaksi, illalla karkkipussin. Juomaksi kermakahveja ja limsaakin. Tätä jatkui pari kuukautta - en lihonut. En liikkunut tai muuten tehnyt mitään erikoista, olin vain surullinen. En itsekään ymmärrä miksi paino ei noussut kiloakaan.

Vierailija
15/19 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä mitään, vaikka söisi vuoden joka päivä suklaalevyt.

Itse söin 40-ikävuoteen asti kuin hevonen ja hyvin usein työpäivisin söin runsaan ravintolamenun ja päivittäin kahvileivät, enkä juuri liikkunut, mutta paino pysyi melko vakiona.

Nyt saan todella tarkkailla syömisiäni, syön ehkä puolet tuosta ja liikun useamman kerran viikossa, niin silti paino tuppaa nousemaan ja vaaka on oltava käden ulottavilla, ettei painoa talo lisää.

Joillakin paino pysyy vakiona koko eliniän, johtunee geeneistä ja aineenvaihdunnasta.

Vierailija
16/19 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain luin, että kilo olisi suunnilleen 7000 kilokaloria ja Fazerin sinisessä 200 gramman suklaalevyssä on suunnilleen se tuhat kilokaloria, niin iloisesti kilon viikkotahdissa mentäisiin. Jos siis mikään muu ei muuttuisi.

1 100 kcal

Vierailija
17/19 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta miksi minä en lihonut kun ahmin suruuni? Saatoin syödä 100g suklaata aamupalaksi, lounaalla hampurilaisaterian, välipalaksi suklaata, illalla pizzan tai kaksi, illalla karkkipussin. Juomaksi kermakahveja ja limsaakin. Tätä jatkui pari kuukautta - en lihonut. En liikkunut tai muuten tehnyt mitään erikoista, olin vain surullinen. En itsekään ymmärrä miksi paino ei noussut kiloakaan.

Joko kehosi uhmaa fysiikan lakeja tai sitten olet arvioinut syömisesi määrän väärin. Kumpi on todennäköisempää?

Vierailija
18/19 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ihmisen elimistö ei sitten kuitenkaan ole ihan niin simppeli koneisto, mitä tälläkin palstalla yritetään koko ajan väittää.

Kaloriteoria voisi toki päteä, jos elimistöllä ei olisi noin tuhatta niksiä, joilla vaikuttaa ihan jo siihen peruskulutukseen.

Mä voin lyödä omaisuuteni vetoa, että jos ap alkaa syödä fazerin sinisen päivässä tai ihan millä tahansa muulla konstilla nostaa kaloronkulutustaan sen 7000kcal viikossa kolmen kuukauden ajan, hän ei todellakaan tule lihomaan 12-13 kg tuona aikana. Elimistö nyt ei vaan toimi niin yksinkertaisesti.

Vierailija
19/19 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joko kehosi uhmaa fysiikan lakeja tai sitten olet arvioinut syömisesi määrän väärin. Kumpi on todennäköisempää?

Niin, vai voisiko olla että kalorit sisään - kalorit ulos -teoria onkin puuttellinen? Esim. stressi tai vaikka suru voi vaikuttaa lihottavasti tai laihduttavasti. Lisäksi vaikkapa suoliston toiminta on mielenkiintoinen kysymysmerkki; entä jos jonkun elimistö ottaa tuhannesta kalorista käyttöön vaikkapa vain kuusisataa, ja toisen imee itseensä (lähes) kaikki? Ja entäs hormonit? Geenit? Aineenvaihdunta? Tuskin tiedämme kaikesta kaikkea.

Aika vaikeaa arvioida kalorimäärää väärin kun tietää ahmineensa holtittomasti aika pitkän ajan. Siinä suklaassa esimerkiksi oli aina se 550 kcal per sata grammaa. Miksi elimistöni ei ottanut sitä varastoon? Kaloriteoria on liian yksinkertainen selittämään tätä.