Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin

Vierailija
08.06.2016 |

Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?

Kommentit (6229)

Vierailija
3901/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi. En minäkään haluaisi sulatella eläimen ruumista suolistossani tai juoda lehmän tissimaitoa. Ei ihmekään että lihaania kiukuttaa oma elämä.

Vegaaneja taitaa enemmän kiukuttaa :D Nipottavat, jos jollekin ei maistu vegaaninen ruoka tai on oikeasti hyvin painava syy taustalla kuten IBS ja allergiat. On ne vegaanit niin kapeakatseisia. Taitaa ne puutostilat aiheuttaa tuota nipottamista.

Vierailija
3902/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän haukut vegaaneja  sitä enemmän paljastat itsestäsi kuinka häpeät lihansyöntiäsi ja yrität työntää asian syrjään mielestäsi peittämällä häpeän vegaanivihaan. Näin se vaan on,

Jos lihaani olisi tyytyväinen omiin ruokiinsa, ei hänellä olisi tarvetta 6 vuotta ja 200 sivua haukkua vegaaneja.

Voi hitto näitä harhaisia ajatuksia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3903/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla karjalan paisti ja laardia leivälle ja konjakki

Vierailija
3904/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan, miten tehdään vegaaninen Pasta Carbonara? Viikonloppuna tulossa vegaanivieraita, ja tämä oli heidän toiveensa.

Ei vegaanit syö lihaa, joten ei tuo voi olla heidän toiveensa.

Liha tietenkin korvataan kookoslastuilla tai jollakin, mutta maku ja rakenne pitäisi saada samaksi kuin aidossa Pasta Carbonarassa.

Joo, vegaanit käyttää lihankorvikkeita, mutta ne korvikkeet ei ole mitään kookoslastuja.  Makua ja rakennetta ei saa kuitenkaan millään korvikkeilla aidoksi, vaikka vegaanit usein niin väittävätkin.  Jotkut jopa kertovat, että kukaan ei erota lihankorviketta aidosta lihasta.

On ne vegaanit harhaisia :)

Voi niitä reppanoita. Nauratti joskus fb:n vegaaniryhmästä lukea julkaisua, jossa kilpaa kehuttiin makkarankorviketta. Kommentoijien mukaan maistui lauantaimakkaralta ja joku kertoi kurkkaavansa monta kertaa jääkaappiin tarkistaakseen, että oliko se oikeasti vegaaninen tuote kun maistui lauantaimakkaralle.

Vegaaneilla taitaa olla lihanhimo, mikä on ihan tervettä.

Vierailija
3905/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitää olla karjalan paisti ja laardia leivälle ja konjakki

Aivan :)

Vierailija
3906/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä viime kesänä järjestettiin kanssa suht. Isot vegaanit häät, vieraita lähemmäs sata niin oli järjestäjät ihmeissään kun ruokaa jäi kasapäin yli ja illan mittaan vieraiden joukossa kyseltiin selvää ihmistä viemään paikalliselle huoltoasemalle hakemaan syötävää. Järjestäjät jo ehtivät hätääntyä että oliko ruoka pahaa mutta sitten vieraat hienovaraisesti ilmoittivat että ainoat paikalla olevat vegaanit on hääpari

Jokainen saa toki olla vegaani ja syödä vaikka sammalta mutta luulisi sen verran olevan kunnioitusta vieraita kohtaan ettei oleta näiden syövän samaa sammalta.

Vierailija
3907/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vegaaniruoka aiheuttaa näin paljon tunteita. Häissä ja juhlissa on paljon muitakin asioita mistä ei kaikki tykkää. Pitääkö häiden musiikin myös sopia kaikille. Jos hääpari on hevimusiikin ystäviä, niin pitääkö heidän soittaa häissään myös suomiräppiä tai toisin päin että kaikki tykkäävät. Ei todellakaan, vaan jokainen saa tehdä juhlistaan oman näköisen. Kyse on vain yhdestä päivästä ja yhdestä ateriasta. Se tulee suunnitella hääparin lähtökohdista, että heidän päivänsä olisi mahdollisimman täydellinen sehän on kuitenkin hääparin yksi tärkeimmistä päivistä. Vieraille vain yksi päivä muiden joukossa. 

No onhan tässä käynyt selväksi, että tuosta tuli yksi hääparin elämän tärkeimmistä päivistä. Ehkä jopa paras, sillä he niittivät, mitä kylvivät (heh): kaunaa, epäsopua, tyytymättömyyttä, näköjään vammaisten ideologioiden välistä vihaakin. Puistattavaa tekstiä tulee tähän keskusteluun molemmilta äärilaidoilta. Olisi hauska saada tietää joltakin ap:n tuntevalta, oppivatko he tästä mitään?

Vierailija
3908/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsuu ihmisiä kylään, useimmat ihmiset ajattelevat ja suunnittelevat juhlansa niin, että vieraat viihtyisivät juhlissa.

Tämä vegaanipariskunta on tiennyt etukäteen, ettei vegaaneja löydy heidän vieraslistaltaan. Silti he päätyivät vegaanimenuun. Siitä itse teen johtopäätöksiä vieraitten eduksi.

Vierailija
3909/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei riistavegaanihäät?

Poro, hirvi, karhuja fasaani tulille

Poro ja karhu ovatkin eläessään olleet vegaaneja. Niitä voi tarjota niille, joille liha maistuu. Myös kahvimaito tärkeä, ja lehmä on vegaani joten ei voi vegaaneilla olla sitä vastaan.

Et ole karhuja koskaan nähnyt kalassa, ilmeisesti.

Vierailija
3910/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta vegaaniruoka on oikein hyvä valinta. Eivät vegaanit halua kuolleita eläimiä juhlapöytäänsä. Itsekin haluaisin juhliin kasvisruoan. Sen sijaan monella tuntuu olevan asenneongelma vegaaniruokaa kohtaan. Yökitään vaikkei olla edes maistettu. Se vasta noloa onkin.

ja kun on maistettu niin vasta oksennetaankin..

kokeilin vegaanijuustoa kerran, enkä toiste kokeile. yhtä siivua maistoin ja paketti roskiin saman tien.

Vierailija
3911/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistakaa ne vegaaniruokanne sellaisiksi, mitä eivät muistuta seka- tai liharuokaa ja joita ei kutsuta samankaltaisilla nimillä kuin seka- ja liharuokaa, niin kasvissyöntinne otettaisiin vakavammin. Nyt on mureketta, leikettä, pihviä, makkaraa ym. lihakopioita vegaaneilla.

Ja koittakaa tajuta, ettei lihansyöjä halua olla vegaani.

Jos vegaani tulisi minulle kylään, en valikoisi kaupasta tarjottavaksi kaikkea sitä, mitä vegaanivieraani inhoaa. Enkä itse menisi sellaiselle kylään, ainakan mitään syömään ja juomaan, joka ei vastavuoroisesti huomioisi minua ruokatottumuksiani.

Vierailija
3912/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietynlainen vegaaniporukka yrittää käännyttää myös lemmikkikissojaan vegaaneiksi, vaikka ne kuolevat tauriininpuutteeseen ennemmin tai myöhemmin, koska kissat saavat tauriinia vain liharuoasta. Samantyyppinen juttu kuin siinä, että ihminen saa C-vitamiininsa ainoastaan ravinnosta. Jos ei saa, niin tulee keripukki.

Onhan niitäkin vegaaneja, jotka pakottavat lapsensa vegaaneiksi. Lapsi ei kuitenkaan kasva ilman proteiinipitoista ja täysipainoista ruokaa, johon kuuluu kotimaiset liha, kasvikset, juurekset, marjat ja hedelmät. Nämä lapset sitten ovatkin kasvaneet muualla, jos vanhemmat eivät ymmärrä tätä. 

Vihervasemmistolaiset naiset ovat pahimpia miesten ja poikien pahoinpitelijöitä. Eivät anna heille vapauksia ja päättävät, syövätkö sekaruokaa jopa kodin ulkopuolella. Yksikin vegaaninainen kielsi poikaansa koskemasta kaupassa oleviin kalastustarvikkeisiin ja joku vanha mieshenkilö sanoi, että pojastahan voi tulla kalamies. Nainen tiuski että he ovat vegaaneja. Todella sääli, että tällaiset hihhulit harjoittavat henkistä väkivaltaa.

Juu, ei mikään teinipoika syö kavereiden nähden paahdettuja kikherneitä. Kysyin teinini uudelta kaverilta, että onko jotain allergioita kun kuulin vain perheen vegaaniudesta. Kertoi syövänsä ihan samoja ruokia kuin muutkin, mutta ei tietenkään vanhempiensa nähden saati tuo kotiin kun varmasti saisi vihat niskaan. Pizzalla nuo nuoret käyvät välillä yhdessä, ja lihaa, kalaa tai juustoa tuon kaverin pizzassa yleensä on. Miksi olisin kunnioittamatta lapsen kaverin tahtoa, kun ei ole mikään allergia sanelemassa mitä voi syödä ja mitä ei.

Lapsiparka. Tuo alkaa mennä vanhemmilta jo henkisen väkivallan puolelle, kun lapset pakotetaan noudattamaan sama ismiä.

Suomessa jopa älyllisesti kehitysvammainen saa päättää polttaako tupakkaa vai eikö, syökö roskaruokaa vai ei ja juoda, vaikka olisi diabetesta ja epilepsiaa ja älykkyysikä on 6 vuotta. Teini ei sitten saa päättää edes ravintolassa, mitä haluaa syödä.

Kyllä se itseänikin ihmetyttää alan ihmisenä, että jopa täysin älyllisesti 3-vuotiaan tasolla oleva aikuinen saa päättää että peseekö hampaat, vaikkei ymmärrä syy-seuraussuhteita siitä huolimatta, että on juridisesti aikuinen. Sitten normaaliälyisellä lapsella, joka on nyt vaikkapa 10-12-vuotias, ei ole herkkupäivänäkään mahdollisuutta valita, haluaako vegaanista tai lehmänmaitoon tehtyä jäätelöä. Ihan kaupassa kuuntelin kerran sivusta, kun äiti ja lapsi olivat jäätelöaltaalla. Lapsi ilmeisesti osoitti lehmänmaitopohjaisia jäätelöitä ja kertoi, että haluaisi jonkun näistä, "ihan tunnettuja jäätelöitä" ja äiti vastasi tähän, että "ei, katso mitä kivoja vegaanisia jäätelöitä täällä on". Taisi hieman vääntämistä olla äidillä lapsen kanssa. Miksi sen lapsen tahdon kunnioittaminen koskee vain sekasyöjiä, jos lapsi haluaa vegaaniksi mutta kunnioitus ei toimi toisinpäin.

Suhtautumiseni vegaaniperheisiin on ristiriitainen. Olen monta kertaa todistanut, kuinka vegaanilapsi haluaisi maistaa sekaruokaa kavereiden tapaan. Vegaanien lapset saattavat syödä salaa sekaruokaa ihan omatoimisesti. Eihän ne tietenkään voi kertoa synneistään vanhemmille. Mikä minä olen tarjoamaan väkisin soijapuikkoja, jos lapsi ottaakin ruokalassa kalapuikkoja. On sitä raivoamistakin kerran kuultu vanhemmalta lapsen kysyessä kotona, että olisiko heilläkin kotona mahdollista tehdä kalapuikkoja. Vanhemmat, löysätkää hieman pipoa ja antakaa lasten maistaa sekaruokaa jos niin haluavat. Kotona voi sitten vegeillä rauhassa.

Kalapuikot ovat ultraprosessoitua ruokaa.

Eipä ne ruokalan soijapuikotkaan taida sen parempia olla kuin kalapuikot.

Vierailija
3913/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistakaa ne vegaaniruokanne sellaisiksi, mitä eivät muistuta seka- tai liharuokaa ja joita ei kutsuta samankaltaisilla nimillä kuin seka- ja liharuokaa, niin kasvissyöntinne otettaisiin vakavammin. Nyt on mureketta, leikettä, pihviä, makkaraa ym. lihakopioita vegaaneilla.

Ja koittakaa tajuta, ettei lihansyöjä halua olla vegaani.

Jos vegaani tulisi minulle kylään, en valikoisi kaupasta tarjottavaksi kaikkea sitä, mitä vegaanivieraani inhoaa. Enkä itse menisi sellaiselle kylään, ainakan mitään syömään ja juomaan, joka ei vastavuoroisesti huomioisi minua ruokatottumuksiani.

nuo mureke sotkut, jotka maistuu lähinnä maustetulle taikinalle, voisi korvata vieraille ihan selkeillä salaateilla ja jollain snackseilla ja soosilla. En ymmärrä miksi pitää tajoilla noita taikinapalloja ja pihvejä, kun jo etukäteen tietää, että henkilö ei niistä välitä ja niillä käännytetä ketään vegaaniksi vaan pikemminkin katkotetaan sitä kauemmaksi kasvisruoasta Fakta kuitenkin on että siitä kaupan vegehyllystä 5/6 ruoka-aineista on semmosta mössöä, joihin ei kukaan söisi, jos parempaa olisi tarjolla..

Vierailija
3914/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kulttuurisota on vanhempien ikäpolvien taholta hieman huvittavaa. Olen huomannut, että vegaani sanana herättää hämmentävää vihaa ihmisissä, mutta jos tarjolla on vaikka kaalilaatikkoa, hernekeittoa, pannukakkua tai vaikka wokkia, niin ketään ei kiinnosta. Itse syön kasvispainotteisesti, mutta välillä tulee lihaa syötyä. Vastaava tuntuu olevan normaalia etenkin nuoremmille.

Ymmärrän hääparia, jos eivät halua tarjota lihaa omissa juhlissaan. Vihaiset kommentoijat voivat pohtia, että tarjoilisivatko koiran tai kissan lihaa häissään, jos häihin olisi tulossa paljon ihmisiä, jotka tykkäävät tällaisesta.

Vierailija
3915/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittunut kirjoitti:

Tämä kulttuurisota on vanhempien ikäpolvien taholta hieman huvittavaa. Olen huomannut, että vegaani sanana herättää hämmentävää vihaa ihmisissä, mutta jos tarjolla on vaikka kaalilaatikkoa, hernekeittoa, pannukakkua tai vaikka wokkia, niin ketään ei kiinnosta. Itse syön kasvispainotteisesti, mutta välillä tulee lihaa syötyä. Vastaava tuntuu olevan normaalia etenkin nuoremmille.

Ymmärrän hääparia, jos eivät halua tarjota lihaa omissa juhlissaan. Vihaiset kommentoijat voivat pohtia, että tarjoilisivatko koiran tai kissan lihaa häissään, jos häihin olisi tulossa paljon ihmisiä, jotka tykkäävät tällaisesta.

Vanhemman ikäpolven taholta?

Voi laps raukka, säälittävää.

Vierailija
3916/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittunut kirjoitti:

Harhat sen kuin jatkuu.

Vierailija
3917/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soffe kirjoitti:

Olen itse kasvissyöjä, eli en ole (vielä) vegaani. Mutta siis paljon toki syön vegaaniruokaa ja kyllä vegaaniruoka voi olla todella maukasta! Ja pitkästi se maukasta onkin. Eihän vegaanit syö vain tofua ja linssejä :D. Toki vegaaniruuasta saa pahaakin, aivan kuten liharuuista. Kuka sekasyöjä valitsisi tarjota häissään vaikkapa maustamatonta maksakastiketta, kouluruokanakin tuttua tillilihaa tai limaista kanaviillokkia.

Jos itse joskus järkkään häät tai muut juhlat, tarjoan tasan tarkkaan vegaaniruokaa/kasvisruokaa. En minä ala ostamaan tapettujen eläinten kuoleita ruumiinosia omaan pöytääni vain siksi, että muille on fine elävien tuntevien eläinten käyttäminen ruokapöydässä. Sehän olisi naurettavaa ja tekisin vastoin omia periaatteitani. Kuka vaan saa olla minun puolestani lihansyöjä ja minä saan olla aksvissyöjä. Sitä en tajua, miksi minun pitäisi kasvissyöjänä tehdä omia arvojani vastaan ettei lihansyöjä kavereilla tule paha mieli? Kukaan ei koskaan ole valittanut kasvisruuistani, päinvastoin. Olen saanut monet ystäväni ja sukulaiseni kokkaamaan kasviruokia, koska ovat olleet yllättyneitä miten ilman lihaa voi aivan hyvin tehdä maukasta, ravitsevaa kotiruokaa ja juhlaruokia :).

Kasvisruoka voi olla hyvää, voi myös olla olematta. Olennaisinta olisi, että ruokaa ylipäätään on. Riittävästi. Mulla alkaa myös tökkiä se, jos kovasti mainostetaan, että tämä on _kasvis_ ruokaa tai _vegaanista_. Miksi ei voi sanoa ruokaa? Miksi pitää yrittää kerätä kuviteltuja hyväihminen-pisteitä kehuskelemalla tarjoiluiden lihattomuutta? Ei lihattoman ruokavalion noudattaminen tee kenestäkään hyvää ihmistä. Se tekopyhyys on todellavastenmielistä. Ihan yhtä vastenmielistä kuin tofu tai sienipiirakka.

Tässäkin ketjussa on lukemattomia viestejä siitä, että vegaaniruoasta on ilmoitettava jo kutsussa, jotta vieraat voivat jättää tulematta. Eli pakko on mainostaa, kun muuten syytetään mm. huijaamisesta ja vieraiden hengellä leikkimisestä (tässä ketjussa on moneen kertaan sanottu, että vegeruoka on niin allergisoivaa, että joku voi kuolla, jos ei tiedä syövänsä vegeä).

Älä viitsi vääristellä. Se ruoka vain on niin käsittämättömän pahaa, ettei siitä voi mitenkään nauttia.

Vegaanien tekemiä korvikesotkuja pitää vaan kehua tai muuten ne vetävät kikherneen nenäänsä. Vegaaneilla on taas lupa arvostella sekasyöjien ruokia, koska "arvot".

Kyllä, ja vielä todella törkein termein. HYIII, sian ruumis pöydällä, utare-eritettä ja ties mitä muita törkeyksiä. Heidän herkkutofua ei saa kritisoida, eikä mainita ekologisuutta kun keskustellaan avocadoista ja ananaksesta ilmeisesti vegaanit kuvittelevat heidän tuotteidensa tahdin olevan päästötöntä?

Koska vegaanit ovat yli-ihmisiä...

Vierailija
3918/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi. En minäkään haluaisi sulatella eläimen ruumista suolistossani tai juoda lehmän tissimaitoa. Ei ihmekään että lihaania kiukuttaa oma elämä.

Vegaaneja taitaa enemmän kiukuttaa :D Nipottavat, jos jollekin ei maistu vegaaninen ruoka tai on oikeasti hyvin painava syy taustalla kuten IBS ja allergiat. On ne vegaanit niin kapeakatseisia. Taitaa ne puutostilat aiheuttaa tuota nipottamista.

Harvalla on mitään painavia syitä taustalla. Vegaaneilla ei myöskään ole puutostiloja jos syö tasapainoisesti ja ottaa tarvittavat lisäravinteet.

Sä oot vaan vähän tyhmä ja säälittävä. Surulliseen elämään pitää hakea netistä huomiota kirjoittamalla aivokuollutta paskaa. Sua pitää vaan yrittää jaksaa ymmärtää.

Vierailija
3919/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää porkkanan jyrsijät ja ylipäätään vihreät on säälittäviä ideologiansa sokaisemia tolloja jos ihan suoraan sanotaan

Tämähän se ajattelutapa usein on teillä kouluttamattomilla ja junteilla yleensä. Kasvisruoka on tulevaisuutta, pitäisi olla nykyhetkeä ja se ei muuksi muutu, vaikka te analfabeetit sitä kuolutta eläintä laihoin perusteluin syötte.

Mitä tekee jollain yliopiston koulutuksella, sillä pääsee johonkin kirjaston suojatyöpaikkaan kolmen tonnin palkalla murjottamaan.

Mä ole amispohjalta yrittäjä ja tienaan sen 65 tonnia vuodessa vaikka teen nelipäiväistä viikkoa  ihan normitunneilla. Saan lisäksi kaikki vaatteet auton ja vieläpä ruokanikin keploteltua vähennyksiin. Mites sulla tämä asia on hoidettu, kituutatko jossain säälittävässä suojatyöpaikassa hikisellä kolmentonnin liksalla aamusta iltaan pomoa nuoleskellen.. Pystyisitko edes tekemään oikeata työtä?

Minulla on puhdas omatunto ja kun syön ruokaani nautin siitä suuresti kun tiedän että yksikään eläin ei ole kärsinyt hirveitä tuskia minun ruokani vuoksi. Sitä tunnetta sinä et rahalla saa. Se tunne on yksi parhaista asioista elämässä.

Sivistystäkään ei rahalla saa. Eikä älykkyyttä.

Nälkä ei lähe sivistykellä eikä sillä osteta etelän reissuja. Kokeileppas maksaa älykkyydellä uutta autoa autokaupassa, ne nauraa sut pihalle sieltä vaikka olisit millanen edisoni.

Edison oli muuten kasvissyöjä.

Voiko tällaista junttiutta olla, etelänreissu...anna kun arvaan, Rhodokselle ja kanarialle? Sieltä saakin kotoisasti suomalaisia lihapullia ja kylmä kalja. On kyllä säälittävää tuollainen elämä kun ei oikeasti saavuta  mitään suurta eikä ole mitään henkisiä tavoitteta elämällä.

Uusi auto. Jos se on joku tärkeä juttu elämässä niin pitää kyllä olla henkisesti todella köyhä. Minä ostin käytetyn auton 20 vuotta sitten viidellä tonnilla ja on ollut hyvä. Laitan sivistykseen ja taiteeseen sitten ne kymppitonnit.

Luuletko olevasi joku suurikin älykkö? Nyt on pakko kysyä: miksi haukut muita sivistymättömiksi junteiksi tietämättä ollenkaan millainen ihminen jonkun kommentin on kirjoittanu?

Kirjoitat todella alentuvasti, ikään kuin sinulla olisi varaa. Ikään kun muut olisi "vähän tyhmiä juntteja" ja saisivat olla kiitollisia kun suot älykkäitä neuvoja sieltä paremmuuden temppelistäsi. Omaa junttiutta haukkua muita

. Vegaanius tekee äärimmäisen ylimieliseksi, inhoan vegaanien alentuvaa suhtautumista meihin normaaleihin sekasyöjiin. Jo ihan sanoista lähtien. "Lihaani " ei ole sana, vaikka monet vegaanit sitä niin tykkää viljellä. Se on vammanen epäsana joka on vauvakieltä.

Eipä mitään, aattelin vetästä hernekeittoa kunnon palvikinkulla. Jätän soijarouheet jne tekolihat vegeille. Kaikella rakkaudella!

Vierailija
3920/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittunut kirjoitti:

Sinun henkisen ikäsi huomaa kyllä kun vedät tähän jo koiran ja kissan lihatkin mukaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä