Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin

Vierailija
08.06.2016 |

Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?

Kommentit (6229)

Vierailija
3881/6229 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei riistavegaanihäät?

Poro, hirvi, karhuja fasaani tulille

Poro ja karhu ovatkin eläessään olleet vegaaneja. Niitä voi tarjota niille, joille liha maistuu. Myös kahvimaito tärkeä, ja lehmä on vegaani joten ei voi vegaaneilla olla sitä vastaan.

Vierailija
3882/6229 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan, miten tehdään vegaaninen Pasta Carbonara? Viikonloppuna tulossa vegaanivieraita, ja tämä oli heidän toiveensa.

Ei vegaanit syö lihaa, joten ei tuo voi olla heidän toiveensa.

Liha tietenkin korvataan kookoslastuilla tai jollakin, mutta maku ja rakenne pitäisi saada samaksi kuin aidossa Pasta Carbonarassa.

Pasta Carbonara tehdään possun poskesta, jos se korvataan jollain, niin kyseessä on korkeintaan P-a-s-k-a Carbonara.

Miksi kaunistelet asiaa? "Poski"! Sian prseestä se tehdään eikä poskesta. Kukaan järkevä ihminen ei syö pyllyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3883/6229 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän haukut vegaaneja  sitä enemmän paljastat itsestäsi kuinka häpeät lihansyöntiäsi ja yrität työntää asian syrjään mielestäsi peittämällä häpeän vegaanivihaan. Näin se vaan on,

Jos lihaani olisi tyytyväinen omiin ruokiinsa, ei hänellä olisi tarvetta 6 vuotta ja 200 sivua haukkua vegaaneja.

Vierailija
3884/6229 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan, miten tehdään vegaaninen Pasta Carbonara? Viikonloppuna tulossa vegaanivieraita, ja tämä oli heidän toiveensa.

Liha tietenkin korvataan kookoslastuilla tai jollakin, mutta maku ja rakenne pitäisi saada samaksi kuin aidossa Pasta Carbonarassa.

Pasta Carbonara tehdään possun poskesta, jos se korvataan jollain, niin kyseessä on korkeintaan P-a-s-k-a Carbonara.

Miksi kaunistelet asiaa? "Poski"! Sian prseestä se tehdään eikä poskesta. Kukaan järkevä ihminen ei syö pyllyä.

Onko vegaanit oikeasti näin lapsen tasolla? Sekaani ja lihaanikin ovat aika lailla vauvakieltä.

Vierailija
3885/6229 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet Pasta Carbanoran pekonista, kananmunista, parmesaanista ja kermasta, koska vegaanit ei huomaa eroa pekonin ja tempe"pekonin" välillä.

Mä taidan sekoittaa savutofua, pekonia, vuustoa, parmesaania, kermaa ja kaurasotkua keskenään. Varmasti vegaani kehuu. Kehui viimeksikin vaikkei tiennyt että bolognesessa oli puolet jauhelihaa ja puolet kaurajauhista.

Vierailija
3886/6229 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään se vegaanius on niin ankea, että pitää saada liharuuista vegaaninen versio. Joka päivä mätätään tehtaissa valmistettuja lihankorvikkeita. Taitaa se kiusaus olla niin suuri vegaanilla.

Ankea ja ehdoton ideologia stressaavat ja edesauttavat masennusta. Siinä missä sekasyöjä voi keksiä hetkessä, että tekeepäs ruoaksi uunikalaa, kasviksia lisukkeeksi ja jonkun kastikkeen, niin vegaani suunnittelee että saako nyt taatusti aminohappoja, rautaa, vitamiineja jne. Eipä ihme, jos juhlaruokakin on korostettava "terveellisesti". Sitä kait ap varmaan yritti tehdä.

Vierailija
3887/6229 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietynlainen vegaaniporukka yrittää käännyttää myös lemmikkikissojaan vegaaneiksi, vaikka ne kuolevat tauriininpuutteeseen ennemmin tai myöhemmin, koska kissat saavat tauriinia vain liharuoasta. Samantyyppinen juttu kuin siinä, että ihminen saa C-vitamiininsa ainoastaan ravinnosta. Jos ei saa, niin tulee keripukki.

Onhan niitäkin vegaaneja, jotka pakottavat lapsensa vegaaneiksi. Lapsi ei kuitenkaan kasva ilman proteiinipitoista ja täysipainoista ruokaa, johon kuuluu kotimaiset liha, kasvikset, juurekset, marjat ja hedelmät. Nämä lapset sitten ovatkin kasvaneet muualla, jos vanhemmat eivät ymmärrä tätä. 

Vihervasemmistolaiset naiset ovat pahimpia miesten ja poikien pahoinpitelijöitä. Eivät anna heille vapauksia ja päättävät, syövätkö sekaruokaa jopa kodin ulkopuolella. Yksikin vegaaninainen kielsi poikaansa koskemasta kaupassa oleviin kalastustarvikkeisiin ja joku vanha mieshenkilö sanoi, että pojastahan voi tulla kalamies. Nainen tiuski että he ovat vegaaneja. Todella sääli, että tällaiset hihhulit harjoittavat henkistä väkivaltaa.

Juu, ei mikään teinipoika syö kavereiden nähden paahdettuja kikherneitä. Kysyin teinini uudelta kaverilta, että onko jotain allergioita kun kuulin vain perheen vegaaniudesta. Kertoi syövänsä ihan samoja ruokia kuin muutkin, mutta ei tietenkään vanhempiensa nähden saati tuo kotiin kun varmasti saisi vihat niskaan. Pizzalla nuo nuoret käyvät välillä yhdessä, ja lihaa, kalaa tai juustoa tuon kaverin pizzassa yleensä on. Miksi olisin kunnioittamatta lapsen kaverin tahtoa, kun ei ole mikään allergia sanelemassa mitä voi syödä ja mitä ei.

Lapsiparka. Tuo alkaa mennä vanhemmilta jo henkisen väkivallan puolelle, kun lapset pakotetaan noudattamaan sama ismiä.

Suomessa jopa älyllisesti kehitysvammainen saa päättää polttaako tupakkaa vai eikö, syökö roskaruokaa vai ei ja juoda, vaikka olisi diabetesta ja epilepsiaa ja älykkyysikä on 6 vuotta. Teini ei sitten saa päättää edes ravintolassa, mitä haluaa syödä.

Kyllä se itseänikin ihmetyttää alan ihmisenä, että jopa täysin älyllisesti 3-vuotiaan tasolla oleva aikuinen saa päättää että peseekö hampaat, vaikkei ymmärrä syy-seuraussuhteita siitä huolimatta, että on juridisesti aikuinen. Sitten normaaliälyisellä lapsella, joka on nyt vaikkapa 10-12-vuotias, ei ole herkkupäivänäkään mahdollisuutta valita, haluaako vegaanista tai lehmänmaitoon tehtyä jäätelöä. Ihan kaupassa kuuntelin kerran sivusta, kun äiti ja lapsi olivat jäätelöaltaalla. Lapsi ilmeisesti osoitti lehmänmaitopohjaisia jäätelöitä ja kertoi, että haluaisi jonkun näistä, "ihan tunnettuja jäätelöitä" ja äiti vastasi tähän, että "ei, katso mitä kivoja vegaanisia jäätelöitä täällä on". Taisi hieman vääntämistä olla äidillä lapsen kanssa. Miksi sen lapsen tahdon kunnioittaminen koskee vain sekasyöjiä, jos lapsi haluaa vegaaniksi mutta kunnioitus ei toimi toisinpäin.

Suhtautumiseni vegaaniperheisiin on ristiriitainen. Olen monta kertaa todistanut, kuinka vegaanilapsi haluaisi maistaa sekaruokaa kavereiden tapaan. Vegaanien lapset saattavat syödä salaa sekaruokaa ihan omatoimisesti. Eihän ne tietenkään voi kertoa synneistään vanhemmille. Mikä minä olen tarjoamaan väkisin soijapuikkoja, jos lapsi ottaakin ruokalassa kalapuikkoja. On sitä raivoamistakin kerran kuultu vanhemmalta lapsen kysyessä kotona, että olisiko heilläkin kotona mahdollista tehdä kalapuikkoja. Vanhemmat, löysätkää hieman pipoa ja antakaa lasten maistaa sekaruokaa jos niin haluavat. Kotona voi sitten vegeillä rauhassa.

Vierailija
3888/6229 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, vegaanit käyttää lihankorvikkeita, mutta ne korvikkeet ei ole mitään kookoslastuja.  Makua ja rakennetta ei saa kuitenkaan millään korvikkeilla aidoksi, vaikka vegaanit usein niin väittävätkin.  Jotkut jopa kertovat, että kukaan ei erota lihankorviketta aidosta lihasta.

On ne vegaanit harhaisia :)

Voi niitä reppanoita. Nauratti joskus fb:n vegaaniryhmästä lukea julkaisua, jossa kilpaa kehuttiin makkarankorviketta. Kommentoijien mukaan maistui lauantaimakkaralta ja joku kertoi kurkkaavansa monta kertaa jääkaappiin tarkistaakseen, että oliko se oikeasti vegaaninen tuote kun maistui lauantaimakkaralle.

Vierailija
3889/6229 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soffe kirjoitti:

Olen itse kasvissyöjä, eli en ole (vielä) vegaani. Mutta siis paljon toki syön vegaaniruokaa ja kyllä vegaaniruoka voi olla todella maukasta! Ja pitkästi se maukasta onkin. Eihän vegaanit syö vain tofua ja linssejä :D. Toki vegaaniruuasta saa pahaakin, aivan kuten liharuuista. Kuka sekasyöjä valitsisi tarjota häissään vaikkapa maustamatonta maksakastiketta, kouluruokanakin tuttua tillilihaa tai limaista kanaviillokkia.

Jos itse joskus järkkään häät tai muut juhlat, tarjoan tasan tarkkaan vegaaniruokaa/kasvisruokaa. En minä ala ostamaan tapettujen eläinten kuoleita ruumiinosia omaan pöytääni vain siksi, että muille on fine elävien tuntevien eläinten käyttäminen ruokapöydässä. Sehän olisi naurettavaa ja tekisin vastoin omia periaatteitani. Kuka vaan saa olla minun puolestani lihansyöjä ja minä saan olla aksvissyöjä. Sitä en tajua, miksi minun pitäisi kasvissyöjänä tehdä omia arvojani vastaan ettei lihansyöjä kavereilla tule paha mieli? Kukaan ei koskaan ole valittanut kasvisruuistani, päinvastoin. Olen saanut monet ystäväni ja sukulaiseni kokkaamaan kasviruokia, koska ovat olleet yllättyneitä miten ilman lihaa voi aivan hyvin tehdä maukasta, ravitsevaa kotiruokaa ja juhlaruokia :).

Kasvisruoka voi olla hyvää, voi myös olla olematta. Olennaisinta olisi, että ruokaa ylipäätään on. Riittävästi. Mulla alkaa myös tökkiä se, jos kovasti mainostetaan, että tämä on _kasvis_ ruokaa tai _vegaanista_. Miksi ei voi sanoa ruokaa? Miksi pitää yrittää kerätä kuviteltuja hyväihminen-pisteitä kehuskelemalla tarjoiluiden lihattomuutta? Ei lihattoman ruokavalion noudattaminen tee kenestäkään hyvää ihmistä. Se tekopyhyys on todellavastenmielistä. Ihan yhtä vastenmielistä kuin tofu tai sienipiirakka.

Tässäkin ketjussa on lukemattomia viestejä siitä, että vegaaniruoasta on ilmoitettava jo kutsussa, jotta vieraat voivat jättää tulematta. Eli pakko on mainostaa, kun muuten syytetään mm. huijaamisesta ja vieraiden hengellä leikkimisestä (tässä ketjussa on moneen kertaan sanottu, että vegeruoka on niin allergisoivaa, että joku voi kuolla, jos ei tiedä syövänsä vegeä).

Älä viitsi vääristellä. Se ruoka vain on niin käsittämättömän pahaa, ettei siitä voi mitenkään nauttia.

Vegaanien tekemiä korvikesotkuja pitää vaan kehua tai muuten ne vetävät kikherneen nenäänsä. Vegaaneilla on taas lupa arvostella sekasyöjien ruokia, koska "arvot".

Vierailija
3890/6229 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkääkö ne vegaanit ollenkaan edes kasviksista? Oma suosikki on falafelit niin pihveinä kuin pyöryköinä. Hyvää itse tehdyn jogurtti-minttukastikkeen kanssa. Joskus tosin tehnyt itse tehdystä kookosjogurtista (kookoskermaa tai -maitoa käyttäen) jogurttiraidan maidottomia vieraita varten. Kookoskerma ja -maito harvoin sisältää lisäaineita ja rypsiä,ja niistä on helppo tehdä maidottomille jotakin tarjottavaa ilman lisäainekuormaa, joita vegaanit suosivat.

Vierailija
3891/6229 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vegaanit niin rakastavat ultraprosessoituja ruokia?

Vierailija
3892/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vegaanit oikeasti näin lapsen tasolla? Sekaani ja lihaanikin ovat aika lailla vauvakieltä.

Hei lihaani! Kismittääkö kun et pysty olemaan syömättä sian pyllyä? En ihmettele yhtään. Kyllä minuakin kismittäisi. Onhan tuo kuvottava tapa elää. Ihanaa kun ei itse tarvitse syödä ruumiita!

Vierailija
3893/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vegaanit niin rakastavat ultraprosessoituja ruokia?

Miksi lihaanit niin rakastavat ultraprosessoituja ruokia?

Vierailija
3894/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietynlainen vegaaniporukka yrittää käännyttää myös lemmikkikissojaan vegaaneiksi, vaikka ne kuolevat tauriininpuutteeseen ennemmin tai myöhemmin, koska kissat saavat tauriinia vain liharuoasta. Samantyyppinen juttu kuin siinä, että ihminen saa C-vitamiininsa ainoastaan ravinnosta. Jos ei saa, niin tulee keripukki.

Onhan niitäkin vegaaneja, jotka pakottavat lapsensa vegaaneiksi. Lapsi ei kuitenkaan kasva ilman proteiinipitoista ja täysipainoista ruokaa, johon kuuluu kotimaiset liha, kasvikset, juurekset, marjat ja hedelmät. Nämä lapset sitten ovatkin kasvaneet muualla, jos vanhemmat eivät ymmärrä tätä. 

Vihervasemmistolaiset naiset ovat pahimpia miesten ja poikien pahoinpitelijöitä. Eivät anna heille vapauksia ja päättävät, syövätkö sekaruokaa jopa kodin ulkopuolella. Yksikin vegaaninainen kielsi poikaansa koskemasta kaupassa oleviin kalastustarvikkeisiin ja joku vanha mieshenkilö sanoi, että pojastahan voi tulla kalamies. Nainen tiuski että he ovat vegaaneja. Todella sääli, että tällaiset hihhulit harjoittavat henkistä väkivaltaa.

Juu, ei mikään teinipoika syö kavereiden nähden paahdettuja kikherneitä. Kysyin teinini uudelta kaverilta, että onko jotain allergioita kun kuulin vain perheen vegaaniudesta. Kertoi syövänsä ihan samoja ruokia kuin muutkin, mutta ei tietenkään vanhempiensa nähden saati tuo kotiin kun varmasti saisi vihat niskaan. Pizzalla nuo nuoret käyvät välillä yhdessä, ja lihaa, kalaa tai juustoa tuon kaverin pizzassa yleensä on. Miksi olisin kunnioittamatta lapsen kaverin tahtoa, kun ei ole mikään allergia sanelemassa mitä voi syödä ja mitä ei.

Lapsiparka. Tuo alkaa mennä vanhemmilta jo henkisen väkivallan puolelle, kun lapset pakotetaan noudattamaan sama ismiä.

Suomessa jopa älyllisesti kehitysvammainen saa päättää polttaako tupakkaa vai eikö, syökö roskaruokaa vai ei ja juoda, vaikka olisi diabetesta ja epilepsiaa ja älykkyysikä on 6 vuotta. Teini ei sitten saa päättää edes ravintolassa, mitä haluaa syödä.

Kyllä se itseänikin ihmetyttää alan ihmisenä, että jopa täysin älyllisesti 3-vuotiaan tasolla oleva aikuinen saa päättää että peseekö hampaat, vaikkei ymmärrä syy-seuraussuhteita siitä huolimatta, että on juridisesti aikuinen. Sitten normaaliälyisellä lapsella, joka on nyt vaikkapa 10-12-vuotias, ei ole herkkupäivänäkään mahdollisuutta valita, haluaako vegaanista tai lehmänmaitoon tehtyä jäätelöä. Ihan kaupassa kuuntelin kerran sivusta, kun äiti ja lapsi olivat jäätelöaltaalla. Lapsi ilmeisesti osoitti lehmänmaitopohjaisia jäätelöitä ja kertoi, että haluaisi jonkun näistä, "ihan tunnettuja jäätelöitä" ja äiti vastasi tähän, että "ei, katso mitä kivoja vegaanisia jäätelöitä täällä on". Taisi hieman vääntämistä olla äidillä lapsen kanssa. Miksi sen lapsen tahdon kunnioittaminen koskee vain sekasyöjiä, jos lapsi haluaa vegaaniksi mutta kunnioitus ei toimi toisinpäin.

Suhtautumiseni vegaaniperheisiin on ristiriitainen. Olen monta kertaa todistanut, kuinka vegaanilapsi haluaisi maistaa sekaruokaa kavereiden tapaan. Vegaanien lapset saattavat syödä salaa sekaruokaa ihan omatoimisesti. Eihän ne tietenkään voi kertoa synneistään vanhemmille. Mikä minä olen tarjoamaan väkisin soijapuikkoja, jos lapsi ottaakin ruokalassa kalapuikkoja. On sitä raivoamistakin kerran kuultu vanhemmalta lapsen kysyessä kotona, että olisiko heilläkin kotona mahdollista tehdä kalapuikkoja. Vanhemmat, löysätkää hieman pipoa ja antakaa lasten maistaa sekaruokaa jos niin haluavat. Kotona voi sitten vegeillä rauhassa.

Kalapuikot ovat ultraprosessoitua ruokaa.

Vierailija
3895/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soffe kirjoitti:

Olen itse kasvissyöjä, eli en ole (vielä) vegaani. Mutta siis paljon toki syön vegaaniruokaa ja kyllä vegaaniruoka voi olla todella maukasta! Ja pitkästi se maukasta onkin. Eihän vegaanit syö vain tofua ja linssejä :D. Toki vegaaniruuasta saa pahaakin, aivan kuten liharuuista. Kuka sekasyöjä valitsisi tarjota häissään vaikkapa maustamatonta maksakastiketta, kouluruokanakin tuttua tillilihaa tai limaista kanaviillokkia.

Jos itse joskus järkkään häät tai muut juhlat, tarjoan tasan tarkkaan vegaaniruokaa/kasvisruokaa. En minä ala ostamaan tapettujen eläinten kuoleita ruumiinosia omaan pöytääni vain siksi, että muille on fine elävien tuntevien eläinten käyttäminen ruokapöydässä. Sehän olisi naurettavaa ja tekisin vastoin omia periaatteitani. Kuka vaan saa olla minun puolestani lihansyöjä ja minä saan olla aksvissyöjä. Sitä en tajua, miksi minun pitäisi kasvissyöjänä tehdä omia arvojani vastaan ettei lihansyöjä kavereilla tule paha mieli? Kukaan ei koskaan ole valittanut kasvisruuistani, päinvastoin. Olen saanut monet ystäväni ja sukulaiseni kokkaamaan kasviruokia, koska ovat olleet yllättyneitä miten ilman lihaa voi aivan hyvin tehdä maukasta, ravitsevaa kotiruokaa ja juhlaruokia :).

Kasvisruoka voi olla hyvää, voi myös olla olematta. Olennaisinta olisi, että ruokaa ylipäätään on. Riittävästi. Mulla alkaa myös tökkiä se, jos kovasti mainostetaan, että tämä on _kasvis_ ruokaa tai _vegaanista_. Miksi ei voi sanoa ruokaa? Miksi pitää yrittää kerätä kuviteltuja hyväihminen-pisteitä kehuskelemalla tarjoiluiden lihattomuutta? Ei lihattoman ruokavalion noudattaminen tee kenestäkään hyvää ihmistä. Se tekopyhyys on todellavastenmielistä. Ihan yhtä vastenmielistä kuin tofu tai sienipiirakka.

Tässäkin ketjussa on lukemattomia viestejä siitä, että vegaaniruoasta on ilmoitettava jo kutsussa, jotta vieraat voivat jättää tulematta. Eli pakko on mainostaa, kun muuten syytetään mm. huijaamisesta ja vieraiden hengellä leikkimisestä (tässä ketjussa on moneen kertaan sanottu, että vegeruoka on niin allergisoivaa, että joku voi kuolla, jos ei tiedä syövänsä vegeä).

Älä viitsi vääristellä. Se ruoka vain on niin käsittämättömän pahaa, ettei siitä voi mitenkään nauttia.

Vegaanien tekemiä korvikesotkuja pitää vaan kehua tai muuten ne vetävät kikherneen nenäänsä. Vegaaneilla on taas lupa arvostella sekasyöjien ruokia, koska "arvot".

Kyllä, ja vielä todella törkein termein. HYIII, sian ruumis pöydällä, utare-eritettä ja ties mitä muita törkeyksiä. Heidän herkkutofua ei saa kritisoida, eikä mainita ekologisuutta kun keskustellaan avocadoista ja ananaksesta ilmeisesti vegaanit kuvittelevat heidän tuotteidensa tahdin olevan päästötöntä?

Vierailija
3896/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalapuikot ovat ultraprosessoitua ruokaa.

Syökö joku kalapuikkoja? Miksi? Se eltaantuneen rasvan haju.... Ei. Kalaa syön oikein mielelläni.

T. Sekasyöjä

Vierailija
3897/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaunistelet asiaa? "Poski"! Sian prseestä se tehdään eikä poskesta. Kukaan järkevä ihminen ei syö pyllyä.[/quote]

Se on sian PERSPOSKI!!!!

3898/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus järjestää omat juhlat kuten itse haluaa ja muiden on sitä hyvä kunnioittaa, mutta jos JO  kutsuessa tiedät, että kutsuvieraasi rakastavat pihviä ja kalaa tai ehkä ovat esim ruoka-aine allergisia, etkä ota sitä huomioon,

otat melkoisen riskin juhlan ja juhlamielen onnistumisessa.

Minä en mene vegaanijuhliin koska siellä on AINA  VALKOSIPULIA, koska  pyörryn jo hajusta.  Vegaaniruuat muuten ok. 

En esim pilaa juhannustani menemällä useimmiten sateisiin kylmiin JUHANNUSHÄIHIN tai vaihtoehto helteessä lässähtäneet tarjoilut.  Onneksi kukaan hyvin läheinen ei ole pitänyt juhannushäitä...

No juhlissa yleensä aina jotakin menee ns pieleen, mutta niistä me ne juhlat parhaiten muistamme!! 

Yhden hääkuvauksen muistan hyvin.  heh heh  Puolet porukasta ryhmittyi jo  laiturille kun lokkiparvi iski kimppuun      jokainen arvaa miksi, kun rantakivikko oli lähellä

HYVÄ  OPPIA  NAURAMAAN  MENNEILLE MOKILLE 

Vierailija
3899/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soffe kirjoitti:

Kyllä, ja vielä todella törkein termein. HYIII, sian ruumis pöydällä, utare-eritettä ja ties mitä muita törkeyksiä. Heidän herkkutofua ei saa kritisoida, eikä mainita ekologisuutta kun keskustellaan avocadoista ja ananaksesta ilmeisesti vegaanit kuvittelevat heidän tuotteidensa tahdin olevan päästötöntä?

Tosiasiat ovat tosiasioita vaikka lihaani kuinka yrittäisi valehdella. Sinä olet kävelevä eläintenhautausmaa ja sitä et voi kaunistella millään.

Tofu on hyvä ruoka kaikin puolin. Vegaania ei niinkään kiinnosta päästöt vaan sen sijaan eläinten kärsimyksen vähentäminen, mutta jos kiinnostaa niin vegaaniruoka on aina vähempipäästöistä ja ekologisempaa kuin liharuoka.

Ananasta ja avokadoa syövät myös lihaanit.

Vierailija
3900/6229 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. En minäkään haluaisi sulatella eläimen ruumista suolistossani tai juoda lehmän tissimaitoa. Ei ihmekään että lihaania kiukuttaa oma elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän