Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säätöni kertoi näkevänsä viikottain haamun - miten suhtautua?

Vierailija
08.06.2016 |

Vihaan sanaa säätö, mutta taustatiedoksi, hän on ulkomaalainen ja emme siis ole vielä tavanneet "oikeassa elämässä", siksi en pysty kutsumään häntä vielä poikaystävä -nimellä. Olemme molemmat parikymppisiä, ja tunteneet toisemme reilut puoli vuotta, joista muutama kuukausi on ollut vakavempaa seurustelua. Juttelemme skypessä ja facebookissa päivittäin, ja tunnemme toisemme läpikohtaisin, tai ainakin luulin tuntevani.

Nimittäin noin viikko sitten tämä kyseinen jenkkimies paljasti, että kymmenvuotiaasta asti on nähnyt ainakin kerran-pari viikossa naisen, joka tuijottaa häntä. Hän voi ilmestyä ihan missä vain. Ei kuulemma puhu eikä näytä uhkaavalta, ainoastaan tuijottaa. On kuulemma täysin tottunut hänen olemassaoloon, tosin joskus saattaa säikähtää kun hän joskus tulee yllättäen oven takaa. Kuulemma miehen koiratkin reagoivat oudosti samaan aikaan, kun haamu ilmestyy.

Menin tästä tiedosta ihan hämilleni. Mies on muuten täysin normaali, ehkä hieman "tavallista" miestä herkempi (mutta vain hyvällä tavalla, on esim. paljon parempi puhumaan tunteistaan kuin minä, lukee hyvin kehonkieltä ja kasvojeneleitä). Opiskelee yliopistossa sekä käy arkisin töissä. Rikkonainen lapsuus on tosin ollut hänellä (narsistinen äiti), mutta silti tämä koko juttu tuli aivan puskista.

Meidän olisi tarkoitus tavata ensimmäistä kertaa syksyllä, kun molemmilla aikataulut silloin höllää hieman. Mutta pakko myöntää että aloin epäröimään, sillä vaikka itse jollain tasolla uskon sieluihin ja muihin henkimaailman juttuihin, olen lähes varma että tämä on hänen psyykkistä oireiluaan, tai ainakin erittäin vilkkaan mielikuvituksen tuotetta. Vaikka hän puhu asiasta ihan rennosti ja avoimesti, väkisinkin sitä miettii että mitä jos hän alkaa näkemään sen uhkaavaksi tai vielä pahempaa, alkaa puhumaan. Vaikka niin ei ole tapahtunut koskaan, silti kieltämättä alkoi itsellä mielikuvitus laukkaamaan että mitä kaikkea pahaa voi tapahtua minulle, sillä myös itselläni on ollut rikkonainen lapsuus, joten kärsin välillä turvattomasta olosta enkä ole kunnolla seurustellut koskaan ennen. Hän huomasi miten reagoin tähän asiaan ja kertoi katuvansa hieman että kertoi tästä minulle. Olen pohtinut tätä nyt joka päivä, ja toki luotan kyllä häneen täysin, mutta en vain tiedä mitä oikein nyt teen... :(

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi miten karmivaa. Ajattele ku ootte joskus kahdestaan, ja kysyt siltä et näätkö sen naisen nyt, ja se on ihan et joo, se seisoo sun takana ja kattoo meitä O_O

Vierailija
2/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin aloin näkemään joskus kymmenvuotiaana haamua ja sitä jatkui jonkin aikaa. Kyse oli kuitenkin unihalvauksesta, eli näin sitä vain öisin sänkyni vieressä. Täytyy olla astetta rankempi hallusinaatio, jos sellainen tulee oven takaa päivälläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi miten karmivaa. Ajattele ku ootte joskus kahdestaan, ja kysyt siltä et näätkö sen naisen nyt, ja se on ihan et joo, se seisoo sun takana ja kattoo meitä O_O

No niinpä... Hän sanoi mulle että jos näkee hänet, hän aikoo käskeä haamun istumaan sängylleni, jotta se (sängyn painauma) todistaisi sen olemassaolonsa. Eli ilmeisesti itse uskoo täysillä ettei kyseessä ole harha. -ap

Vierailija
4/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin aloin näkemään joskus kymmenvuotiaana haamua ja sitä jatkui jonkin aikaa. Kyse oli kuitenkin unihalvauksesta, eli näin sitä vain öisin sänkyni vieressä. Täytyy olla astetta rankempi hallusinaatio, jos sellainen tulee oven takaa päivälläkin.

Kuulemma teini-ikäisenä hän oli kioskilla töissä, kun näki kyseisen haamun takahuoneessa, ja säikähti niin paljon että joutui keskeyttämään työt siltä päivältä. Kuulemma nykyään hän ei enää jaksa kiinnittää häneen huomiota lähes ollenkaan. Eli ei taida unihalvauksesta olla kyse :( -ap

Vierailija
5/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säädä vähän lisää, haamut tarkoittaa sitä, että kanava ei ole kohdallaan

Vierailija
6/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin nähnyt useasti henkiä. Olen terve akateeminen perheenäiti.

Vierailija
7/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä... Hän sanoi mulle että jos näkee hänet, hän aikoo käskeä haamun istumaan sängylleni, jotta se (sängyn painauma) todistaisi sen olemassaolonsa. Eli ilmeisesti itse uskoo täysillä ettei kyseessä ole harha. -ap

Mietipä jos tosiaan näkisit sen. Etkö olisi iloinen maailmankuvasi avartumisesta?

Vierailija
8/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin nähnyt useasti henkiä. Olen terve akateeminen perheenäiti.

Kerran eräs sukulaiseni paljasti myös näkevänsä henkiä sekä auroja. Myös muutoin on terve sekä fyysesti että psyykkisesti. Eli tavallaan on lohduttava tieto, että kaikki ei välttämättä ole siihen skitsofreniaan liittyvää. Mutta toki se pelottaa näin ei-henkiänäkevänä ihmisenä, kun toinen, jonka kanssa aikoo viettää seuraavat syyskuukaudet kahdestaan omassa asunnossani, paljastaa tuommoista. -ap

Vierailija
9/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä jos tosiaan näkisit sen. Etkö olisi iloinen maailmankuvasi avartumisesta?

No pakko myöntää että olisin erittäin helpottunut jos niin kävisi, ja toki pyytäisin heti anteeksi häneltä, etten uskonut aluksi. -ap

Vierailija
10/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudu avoimin mielin vain. Se haamu on ollut jo kauan osa miehen elämää. Ja jatkunut samalla tavalla. Tuskin se mihinkään tulee muuttumaan. Joten turhaan pelkäät, että mitään järkyttävää tulisi tapahtumaan.

Vierailija
11/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudu avoimin mielin vain. Se haamu on ollut jo kauan osa miehen elämää. Ja jatkunut samalla tavalla. Tuskin se mihinkään tulee muuttumaan. Joten turhaan pelkäät, että mitään järkyttävää tulisi tapahtumaan.

Totta tuokin. Pyrin siihen parhaani mukaan. Olisihan se paljon huolestuttavampaa, jos se haamu olisi ilmestynyt vasta viime viikkoina/kuukausina. Mutta jos nyt olettaa, että kyseessä on hallusiaatio, mietin että miten stressi/unenpuute vaikuttaa siihen, tuskinpa ainakaan positiivisesti. Hän ei ole koskaan ollut lentokoneessa, ja parin vuorokaudenhan reissu on vielä edessä. -ap

Vierailija
12/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole noin pahasta haamuongelmasta koskaan kuullut.

Mutta jos haamu on tosi, tai tosiasia miehelle.

Yksi varma keino sen poislähtemiseen on seuraava.

Sano miehelle että seuraavan kerran kun se haamu näkyy, niin käskee sen häipyä pois Jeesuksen Kristuksen nimessä eikä takaisin ole koskaan tulemista.

Niiden on pakko totella Herran nimeä, Herralla on ylivalta kaikkeen pimeyteen.

Sen jälkeen alkaa miehesikin varmaan uskoa Herraan..

Vierailija
13/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mut ihan oikeasti, tuo tyyppi tarvitsee psykiatrista apua. Totta kai se on hallusinaatio. Lyön vaikka vetoa, että nyt kun se on paljastanut tuon omasta mielestään lievimmän jutun, niin sieltä alkaa pikkuhiljaa paljastua kaikenlaista muutakin jos yhtään kaivat.

Vierailija
14/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

skitsofrenia?

Vierailija
15/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta järkyttävintä on, että olette mielestäsi seurustelleet muutaman kuukauden vaikka ette ole edes tavanneet toisianne koskaan.

Vierailija
16/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mut ihan oikeasti, tuo tyyppi tarvitsee psykiatrista apua. Totta kai se on hallusinaatio. Lyön vaikka vetoa, että nyt kun se on paljastanut tuon omasta mielestään lievimmän jutun, niin sieltä alkaa pikkuhiljaa paljastua kaikenlaista muutakin jos yhtään kaivat.

Kyllä mulla itselläni on sellainen tunne että tiedän hänestä aikalailla kaiken. On esimerkisi kärsinyt masennuksesta teini-iässä - ihan ymmärrettävästä syystä, kotiolot huomiottaen. Olemme molemmat avoimia persoonia, joten en näe syytä miksi hän enää peittelisi jotain, koska olen oman elämäni kipeimmät asiat paljastanut hänelle jo kuukausia sitten, ja niin on hänkin yhtälailla. Pystytään aina puhumaan kaikesta maan ja taivaan välillä, ja juttua riittää sekä ymmärrämme aina täysin toisiamme - tosin tässä asiassa minun oma ymmärrys kaihertaa hieman. -ap

Vierailija
17/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan voi olla kyse jostain mielenterveysongelmista, mutta jotkut ihmiset ihan oikeasti näkevät ja kokevat yliluonnollisia asioita. Onhan se ehkä pelottavaa, mutta ei sen perusteella kannata ihmisiä lokeroida.

Vierailija
18/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta järkyttävintä on, että olette mielestäsi seurustelleet muutaman kuukauden vaikka ette ole edes tavanneet toisianne koskaan.

Kuten otsikkokin kertoo, kyseessä on säätö, ei seurustelusuhde. Mieskin tietää tämän ja on samaa mieltä. Vaikka ollaankin puhuttu tulevaisuudensuunnitelmista ja ilmaistu kiintymystä ja välittämistä toisiamme kohtaan, ei tätä pysty vielä mielestäni kunnon seurustelusuhteeksi laskemaan. -ap

Vierailija
19/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokihan voi olla kyse jostain mielenterveysongelmista, mutta jotkut ihmiset ihan oikeasti näkevät ja kokevat yliluonnollisia asioita. Onhan se ehkä pelottavaa, mutta ei sen perusteella kannata ihmisiä lokeroida.

En haluaisikaan lokeroida. Koko aihe on vain itselleni täysin vieras, joten siksi epäröin suhtautumistani. :/ -ap

Vierailija
20/47 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten otsikkokin kertoo, kyseessä on säätö, ei seurustelusuhde. Mieskin tietää tämän ja on samaa mieltä. Vaikka ollaankin puhuttu tulevaisuudensuunnitelmista ja ilmaistu kiintymystä ja välittämistä toisiamme kohtaan, ei tätä pysty vielä mielestäni kunnon seurustelusuhteeksi laskemaan. -ap

Eikun joo, aloitusviestissä luki vakavemmasta seurustelusta. Tarkoitin sillä siis jokapäivästä juttelua skypen välityksellä, syvällisimmistäkin ja raskaamistakin aiheista. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi