Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pystyt syödä valkoista riisiä ja makaronia yökkäämättä?

Vierailija
08.06.2016 |

Minä en muista, milloin viimeksi olen ostanut kotiin kumpaakaan em. Aivan hirveää moskaa!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien ja lihavien perusmättöä. Ymmärtäähän sen, kun täysjyvävaihtoehdot ovat 100% kalliimpia, tai enemmänkin. Olen ap:n kanssa samoilla linjoilla, onneksi on varaa ostaa perheelle kunnollista ruokaa.

Vierailija
22/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pystyt syödä? Onko se oikeasti liikaa vaadittu, että ihmiset kirjoittaisivat suomea?

Valitettavasti äidinkieleni on aina ollut koulussa hyvä, erinomainen jne.

Onpa tosi outoa. Olisit siis halunnut huonon äidinkielen numeron, mutta valitettavasti sulle annettiin aina vaan hyviä ja erinomaisia jne.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pystyt syödä? Onko se oikeasti liikaa vaadittu, että ihmiset kirjoittaisivat suomea?

Valitettavasti äidinkieleni on aina ollut koulussa hyvä, erinomainen jne. Se, että joku sanamuoto menee joskus väärin, ei tarkoita, etteikö osaisi kirjoittaa. Sitä paitsi näitä alkaa tehdä, tekemään -juttuja käytetään miten milloinkin, samoin jonkun mielestä kavereitten on väärä muoto, jonkun mielestä kavereiden on väärin. Molempia käytetään kuitenkin (ja minusta kavereitten on väärin.)

Kavereittesi keskuudessa kielioppi siis on huutoäänestys. Kielivammaisuutesi ei siis yllätä eikä näin ollen selittelysikään.

Sinun omat uskomuksesi eivät vaikuta siihen faktaan, että olen hyvä äidinkielessä :) Olen kuitenkin ihminen, enkä robotti, ja näin ollen joka ikinen kirjoittamani teksti ei mene aina prikulleen 10000000% täydellisen oikein. Joskaan en mitään mullistavan pahoja virheitä tee koskaan.

Vierailija
24/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pystyt puhua tuollaista suomea yökkämättä?

Vierailija
25/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti äidinkieleni on aina ollut koulussa hyvä, erinomainen jne.

Onpa tosi outoa. Olisit siis halunnut huonon äidinkielen numeron, mutta valitettavasti sulle annettiin aina vaan hyviä ja erinomaisia jne.?

En jaksaisi 5-v tasoista väittelyä.

Vierailija
26/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti äidinkieleni on aina ollut koulussa hyvä, erinomainen jne. Se, että joku sanamuoto menee joskus väärin, ei tarkoita, etteikö osaisi kirjoittaa. Sitä paitsi näitä alkaa tehdä, tekemään -juttuja käytetään miten milloinkin, samoin jonkun mielestä kavereitten on väärä muoto, jonkun mielestä kavereiden on väärin. Molempia käytetään kuitenkin (ja minusta kavereitten on väärin.)

Kavereittesi keskuudessa kielioppi siis on huutoäänestys. Kielivammaisuutesi ei siis yllätä eikä näin ollen selittelysikään.

Sinun omat uskomuksesi eivät vaikuta siihen faktaan, että olen hyvä äidinkielessä :) Olen kuitenkin ihminen, enkä robotti, ja näin ollen joka ikinen kirjoittamani teksti ei mene aina prikulleen 10000000% täydellisen oikein. Joskaan en mitään mullistavan pahoja virheitä tee koskaan.

Ei hei oikeasti kannata ottaa itseensä noin pahasti sitä, että tekee naurettavan typerän ja alkeellisen kielioppivirheen. Vielä ei ole liian myöhäistä oppia hyvää suomea.

Vierailija
27/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pystyt puhua tuollaista suomea yökkämättä?

Lue aiemmat viestit ja kasva. Sinullakin oli kirotus vire, omg!!!111!!!÷#;;?

Vierailija
28/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee ny ap vittuun siitä....

Vierailija
29/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin, mutta miten pystyt kirjoittamaan "miten pystyt syödä" yökkäämättä? Kyseessähän on kuitenkin äidinkielesi, joka on paljon isompi asia kuin joku ruoka-aine. 

Vierailija
30/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hei oikeasti kannata ottaa itseensä noin pahasti sitä, että tekee naurettavan typerän ja alkeellisen kielioppivirheen. Vielä ei ole liian myöhäistä oppia hyvää suomea.

Jos satut olemaan tietoinen, on tehdä/tekemään hyvinkin yleinen kielioppipulma. Nämä kun ajan saatossakin tuppaavat muuttumaan, joten 10 v vanhat säännöt eivät aina päde nykyaikana. Av:llä onneksi jaksetaan päteä, vaikka kyse olisi valkoisesta riisistä ja makaronista ja niiden ällöttävyydestä. :D Kyllä voi ottaa koville, mutta miksi?

Vierailija
31/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin, mutta miten pystyt kirjoittamaan "miten pystyt syödä" yökkäämättä? Kyseessähän on kuitenkin äidinkielesi, joka on paljon isompi asia kuin joku ruoka-aine. 

Vastaan kymmenennen kerran: tämä taivutusmuotojuttu on erittäinkin yleinen, ja vasta lähiaikoina on hyväksytty alkaa tekemään -muoto.

Vierailija
32/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan kymmenennen kerran: tämä taivutusmuotojuttu on erittäinkin yleinen, ja vasta lähiaikoina on hyväksytty alkaa tekemään -muoto.

Viime aikoina on voitu jotain hyväksyäkin, lähiaikoina tullaan ehkä hyväksymään...

Vierailija
33/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pystyt kysyä näin yksinkertaista asiaa? Tälaisten esittäjästä tulee mieleen, että pää on ihan tyhjä ja silmät muistuttaa lähinnä maaliskuun sinistä taivasta. Se suuri autius!

Vierailija
34/35 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt jollain riisit ja makaronit sekaisin. Alkaa-verbin rektioksi hyväksyttiin myös muoto tekemään, mutta ei se onneksi sentään sitä tarkoita, että minkä tahansa verbin voi toisen verbin yhteydessä taivuttaa ihan niin kuin itse parhaaksi näkee. Pystyä-verbin yhteydessä jälkimmäinen verbi taipuu edelleen muodossa syömään, vaikka pääkaupunkiseudulla tätä kovasti yritetään muuksi muuttaa.

Vierailija
35/35 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme sivua riitelyä riisistä & kirjoitusvirheistä. Hyvin te vedätte.