Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on edelleen Euroopan huonoin palvelu, vaikka te poistaisittte täältä ketjut

Vierailija
08.06.2016 |

Se kysely pyörii pitkin nettiä ympäri maailmaa eikä poistu yhtään mihinkään.

Eurooppalaiset pettyneitä suomalaisen palvelun tasoon - Maanosan heikointa palvelua saa Suomesta.
http://m.iltasanomat.fi/matkat/art-2000001195692.html?nomobile=2&ref=og…

Suomessa on edelleen Euroopan huonoin palvelu, vaikka te poistaisittte täältä ketjut

Vaihtoehdot

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmisiltä kadonnut järki? Vähiten parhaaksi äänestetty on täysin eri asia kuin huonoin.

Vierailija
2/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin huomannut saman. Muualla Euroopassa saa paljon iloisempaa ja nopeampaa palvelua. Suomessa ei välttämättä edes kukaan tule palvelemaan vaikka kysyisi jopa apua. Jotain sanotaan että tuolla ne ovat peränurkassa mene itse katsomaan.

Tämä nyt taitaa vain useiden meidän suomalaisten ominaisuus. Myös muissa arkipäiväisessä tilanteissa suomalaiset on usein juroja ja "tylyjä" muihin maihin verrattuna. Esimerkiksi ruokakaupassa ulkomailla toista kiitetään siitä että laittaa kapulan omien ostosten jälkeen. Suomessa taas mulkoillaan ja työnnetään toisen ostoksia eteenpäin sillä kapulalla.

Toinen esimerkki on se kuinka bussissa/junassa/missä vain ruuhkassa ulkomailla ihmiset pyytävät nätisti anteeksi ohittaessaan, kun taas Suomessa tuupitaan tuppisuina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on jo vuosikymmeniä sanonut, että asioille pitää tehdä jotain, ei voi homma jatkua sukupolvesta toiseen niin että mikään ei muutu koskaan. Ammatissa työskentelee liikaa ammattitaidottommia ihmisiä joiden luonne ei myöskään sovi alalle.

Vierailija
4/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esim. Virossa palvelu on edelleenkin paljon tylympää. Jostain syystä omia kansalaisiaan huonosta palvelusta syyllistävät meuhkaajat kuitenkin löytävät Viron tilanteelle aina perusteluja ja selityksiä.

Vierailija
5/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin huomannut saman. Muualla Euroopassa saa paljon iloisempaa ja nopeampaa palvelua. Suomessa ei välttämättä edes kukaan tule palvelemaan vaikka kysyisi jopa apua. Jotain sanotaan että tuolla ne ovat peränurkassa mene itse katsomaan.

Tämä nyt taitaa vain useiden meidän suomalaisten ominaisuus. Myös muissa arkipäiväisessä tilanteissa suomalaiset on usein juroja ja "tylyjä" muihin maihin verrattuna. Esimerkiksi ruokakaupassa ulkomailla toista kiitetään siitä että laittaa kapulan omien ostosten jälkeen. Suomessa taas mulkoillaan ja työnnetään toisen ostoksia eteenpäin sillä kapulalla.

Toinen esimerkki on se kuinka bussissa/junassa/missä vain ruuhkassa ulkomailla ihmiset pyytävät nätisti anteeksi ohittaessaan, kun taas Suomessa tuupitaan tuppisuina.

No kuinka olet ajatellut itse parantaa käyttäytymistäsi? Vai liekö kyseessä taas "Enhän minä nyt ITSEÄNI tarkoittanut" -ilmiö?

Vierailija
6/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelu on huonompaa iäkkäämpien taholta. Olemme huomanneet nuorison palvelualttiuden parempana. 👐

Vierailija
7/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuinka olet ajatellut itse parantaa käyttäytymistäsi? Vai liekö kyseessä taas "Enhän minä nyt ITSEÄNI tarkoittanut" -ilmiö?

Aika hyökkäävä vastaus. Tottakai itsestä se lähtee ja pyrin olemaan aina ystävällinen ja avulias toisille. Olen itsekin ollut myyjänä (vaatekaupassa) joten tiedän kyllä kuinka ärsyttävää hommaa se on välillä mutta ei se ole mikään syy käyttäytyä tylysti asiakkaille. Kiitos, ole hyvä ja anteeksi ei vie liikaa aikaa keneltäkään. Oletko sinä niitä jotka eivät näitä sanoja "osaa"?

Itse tervehdin ja kiitin aina niitäkin asiakkaita jotka jopa heittivät vaatteet kassalle, eivät tervehtineet eivätkä itse kiittäneet.

Vierailija
8/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysely on aikamoista tuubaa. Kuinka moni kyselyyn vastanneita on käynyt kaikissa kyselyn maista?

Ja sinun suomalaisten mollaamisesi on vielä suurempaa tuubaa. Putintrolliko siellä riehuu?

Vierailija
9/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tää "huono palvelu" ole ihan vaan sitä että Suomessa ei olla herranpelkoisia vaan tasa-arvoisia ja asiakasta kohdellaan ihmisenä eikä minään kuninkaana. Kyykytyskulttuurit voitte työntää vaikka perseeseenne.

Vierailija
10/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole. Olen asunut ulkomailla elämästäni 7 vuotta, ja matkustanut 40 maassa - ja Suomessa todellakin on todella ystävällinen palvelu.

Vierailija
11/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyökkäävä vastaus. Tottakai itsestä se lähtee ja pyrin olemaan aina ystävällinen ja avulias toisille. Olen itsekin ollut myyjänä (vaatekaupassa) joten tiedän kyllä kuinka ärsyttävää hommaa se on välillä mutta ei se ole mikään syy käyttäytyä tylysti asiakkaille. Kiitos, ole hyvä ja anteeksi ei vie liikaa aikaa keneltäkään. Oletko sinä niitä jotka eivät näitä sanoja "osaa"?

Itse tervehdin ja kiitin aina niitäkin asiakkaita jotka jopa heittivät vaatteet kassalle, eivät tervehtineet eivätkä itse kiittäneet.

Heh, eli kyseessä oli tosiaankin "Enhän minä nyt ITSEÄNI tarkoittanut" -ilmiö. Olet sitten vaahtoamisesi perusteella ilmeisesti ainoa hyvä asiakaspalvelija Suomessa?

Vierailija
12/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysely on aikamoista tuubaa. Kuinka moni kyselyyn vastanneita on käynyt kaikissa kyselyn maista?

Ja sinun suomalaisten mollaamisesi on vielä suurempaa tuubaa. Putintrolliko siellä riehuu?

Ei vaan tympeän ja Euroopan huonoimman palvelun uhri, vaikka sinäkin tulet tietty väittämään että olen ansainnut sen ja olen itse ties mitä jne, käyttäydyn huonosti. Ei pidä paikkaansa umpisurkeaa ja ala-arvoista palvelua tässä maassa saa kuka tahansa.

On jo aika ruveta vaatimaan muutakin palvelua kuin Euroopan paskinta tähän maahan.

Ap

Vierailija
13/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukut minua hyökkääväksi ja itse kuitenkin vastauksessasi nälväiset, että "Oletko sinä niitä jotka eivät näitä sanoja "osaa"?" Kuinkas tätä mahtaisit kommentoida? Eikö tämä nyt aseta ystävällisyytesi ja avuliaisuutesi vähän outoon valoon? Ettet vain näpäyttäisi niitä ärsyttäviä asiakkaita ihan samalla tavalla?

Vierailija
14/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on jo vuosikymmeniä sanonut, että asioille pitää tehdä jotain, ei voi homma jatkua sukupolvesta toiseen niin että mikään ei muutu koskaan. Ammatissa työskentelee liikaa ammattitaidottommia ihmisiä joiden luonne ei myöskään sovi alalle.

Näin. Olen tuhat kertaa töissä sanonut, etten ole hyvä asiakaspalvelija, mutta mitä tekee työnantaja: laittaa asiakaspalveluun. Sitä saa mitä tilaa. Oikeasti haluaisin työskennellä omassa kammiossa vailla ihmiskontakteja, sähköpostitse asioin mielelläni.

Vierailija
15/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan tympeän ja Euroopan huonoimman palvelun uhri, vaikka sinäkin tulet tietty väittämään että olen ansainnut sen ja olen itse ties mitä jne, käyttäydyn huonosti. Ei pidä paikkaansa umpisurkeaa ja ala-arvoista palvelua tässä maassa saa kuka tahansa.

On jo aika ruveta vaatimaan muutakin palvelua kuin Euroopan paskinta tähän maahan.

Ap

Esimerkkejä et siis kerro, kunhan nyt olet julistanut yksipuolisen totuuden Suomen palvelun tasosta?

OK. Kiva juttu. Haluat aina halvinta, suosit ketjupaikkoja ja ahdistut liiasta tuttavallisuudesta, tai liiasta pokkuroinnista?

Et  siis ymmärrä ollenkaan sitä, että vajaaksi jäänyt kysely ei ole missään määrin kattava tutkimus suomalaisesta palvelutasosta?

Vierailija
16/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Esimerkkejä et siis kerro, kunhan nyt olet julistanut yksipuolisen totuuden Suomen palvelun tasosta?

OK. Kiva juttu. Haluat aina halvinta, suosit ketjupaikkoja ja ahdistut liiasta tuttavallisuudesta, tai liiasta pokkuroinnista?

Et  siis ymmärrä ollenkaan sitä, että vajaaksi jäänyt kysely ei ole missään määrin kattava tutkimus suomalaisesta palvelutasosta?

Ei vaan olen samaa mieltä kyselyyn vastanneiden kanssa, he ovat myös sitä mieltä, että Suomesta saa Euroopan huonointa palvelua.

Ap

Vierailija
17/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, vaikka avaisit sata ketjua aiheesta. Tuossa kyselyssä ei ilmene millään tapaa paras tai huonoin palvelun taso, vaan se mitä on omien kokemusten mukaan pidetty parhaana. Isoista turistimaista on enemmän kokemusta, joten ne saavat luonnollisesti eniten ääniä. Miten voit äänestää parhaaksi sellaista vaihtoehtoa, josta sulla ei ole kokemusta? No et mitenkään, joten ääni menee sellaiselle, josta sulla on kokemusta - se ei kuitenkaan tarkoita, että se sun kokemasi palvelu olisi parempaa kun sen maan palvelu, josta sulla ei kokemusta ole.

Vierailija
18/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan olen samaa mieltä kyselyyn vastanneiden kanssa, he ovat myös sitä mieltä, että Suomesta saa Euroopan huonointa palvelua.

Ap

Ei. Kyselyyn vastaajat eivät ole sitä mieltä että Suomesta saa Euroopan huonointa palvelua. Suurin osa kyselyyn vastaajista oli sitä mieltä että Euroopan parasta palvelua saa jostain muualta kuin Suomesta.

Se että sekä toimittaja että suuri osa AV lukijoista ei tunnu ymmärtävän näiden kahden asian eroa on huolestuttavaa.

Vierailija
19/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eihän aloituksen linkin "uutisesikaan" kertonut Euroopan huonoimmasta palvelusta, joten äläpä valehtele.

Putintrolli vai mielenvikainen? Molempia?

Vierailija
20/40 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tää "huono palvelu" ole ihan vaan sitä että Suomessa ei olla herranpelkoisia vaan tasa-arvoisia ja asiakasta kohdellaan ihmisenä eikä minään kuninkaana. Kyykytyskulttuurit voitte työntää vaikka perseeseenne.

Tätä juuri pidetään huonona aspana. Ei anneta erityisvapauksia tietyille ammatti- tai henkilöstöryhmille vaan tasapäistetään kaikkia koskemaan samat lait, asetukset ja momentit. Sekös "parempia" immeisiä ketuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi