Tyttöjen puberteetti aikaistunut, syy ei selvillä
Yle areenassa aiheesta dokkari. Tutkimusten mukaan tyttöjen puberteetti on vain 20 vuodessa aikaistunut keskimäärin 1 vuodella. Erityisesti rintojen kehitys alkaa aiempaa aikaisemmin. Elintason ja kansanterveyden kasvu eivät tutkijoiden mukaan selitä näin nopeaa muutosta. Ylipainoisilla tytöillä kehitys on erityisen aikaista, mutta myös hoikilla ja normaalipainoisilla aikaistuminen on selvää. Nyt tutkitaan sitäkin, voisiko joillain viime vuosikymmeninä kodeissa käyttöön otetuilla kemikaaleilla olla yhteys kehityksen aikaistumiseen. Mitä ajatuksia?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi palstan pedareille: seksuaalinen kypsyminen on suurelta osin henkistä, eikä kuukautisten alkaminen, rintojen ja häpykarvojen kehittyminen tai varhainen masturbointi tarkoita että olisi valmis sukupuoliyhteyteen saati raskaaksi tulemiseen. Ei kehollisesti eikä henkisesti.
Off topic, mutta tämä on niiiiin nähty kun palstapedarit bongaa näitä aloituksia tästä aiheesta.
Pedarin mielestä tyttö on silloin jo pilalla, kun tuollaisia muutoksia tapahtuu. Hassua että pedareista puhuvat eniten ne, jotka eivät asioista jaksa edes ottaa selvää. Tietoa on kyllä saatavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi palstan pedareille: seksuaalinen kypsyminen on suurelta osin henkistä, eikä kuukautisten alkaminen, rintojen ja häpykarvojen kehittyminen tai varhainen masturbointi tarkoita että olisi valmis sukupuoliyhteyteen saati raskaaksi tulemiseen. Ei kehollisesti eikä henkisesti.
Off topic, mutta tämä on niiiiin nähty kun palstapedarit bongaa näitä aloituksia tästä aiheesta.
Pedarin mielestä tyttö on silloin jo pilalla, kun tuollaisia muutoksia tapahtuu. Hassua että pedareista puhuvat eniten ne, jotka eivät asioista jaksa edes ottaa selvää. Tietoa on kyllä saatavana.
Njoo no puhekielessä ja sivistymättömien keskuudessa pedari on esim 30v mies joka pitää teinityttöä viehättävänä. Terve mies eikä suinkaan pedo, joka pitää kehittymättömistä lapsista, määritelmällisesti. Oikeampi termi olisi efebofiili. Siitä vain puuttuu vahva negatiivinen lataus ja sehän ei mammalle käy.
N17 135 kg kirjoitti:
Olin lihava jo esiteininä ja mul ei ollu mitenkää erityisen aikane kehitys. Menkat alko 11-12 v ja tissit kasvaa 13-14 v. Ihan normii mun mielestä.
Olin 85-90 kg ku menkat alko ja 95-105 kg ku tissit alko kasvaa. Pituuskasvu loppu 15v.
Miks alanuolet?
Vierailija kirjoitti:
N17 135 kg kirjoitti:
Olin lihava jo esiteininä ja mul ei ollu mitenkää erityisen aikane kehitys. Menkat alko 11-12 v ja tissit kasvaa 13-14 v. Ihan normii mun mielestä.
Olin 85-90 kg ku menkat alko ja 95-105 kg ku tissit alko kasvaa. Pituuskasvu loppu 15v.Miks alanuolet?
Veikkaan että siksi, koska yksittäistapauksia on turha tuoda esille näissä keskusteluissa.
Rottakokeilla on joidenkin kemikaalien puberteettia aikaistava vaikutus todettu, feminisaatiosta en tiedä.