Miten vanha nykyinen tietokoneesi on?
Entä milloin luulet vaihtavasi sen uuteen, ja mikä tulee todennäköisesti olemaan syynä siihen?
Kommentit (22)
Vuodenvaihde 11-12. Käytän loppuun asti, olen tykännyt.
Miksi yleensä vaihdatte tietokoneet uusiin?
Puoli vuotta vanha. Vaihtoon menee sitten kun tietokone hajoaa niin pahasti ettei ole järkeä korjata (eli uusi tulisi halvemmaksi).
En ole ihan varma, mutta 5 tai 6 vuotta. Hyvin toimii edelleen. Vaihdan, kun se hajoaa niin, etten osaa korjata.
Tämä on mieheni vanha kone, joten en osaa sanoa kuinka vanha tarkalleen, mutta ainakin kuusi vuotta. Joitakin osia on tosin päivitetty uusiin vuosien varrella, joten ihan hyvin tämä pyörii vielä. Eli sinänsä koneen ikää on vähän hankala sanoa :p
Toistaiseksi pärjään tällä, mutta sitten kun ei uudet pelit jaksa enää pyöriä, on pakko vaihtaa uudempaan.
Viitisen vuotta vanha halpisläppäri. En minä tätä mihinkään vaihda, hyvin palvellut ja palvelee jatkossakin rinnakkaiskoneena.
Vähän tehokkaampaaa tekisi mieli, tämä ei jaksa toistaa fullHDvideota tökkimättä. Pitää kytätä sopivasti käytettyjä.
Noin neljä vuotta. Ei tarvetta vaihtaa ellei hajoa.
6v vanha imac. Toimii edelleen kuin uusi. Ostan uuden kun tämä päästää savut ulos.
2009 keväällä ostettu kannettava kone. Käytän niin kauan kuin toimii. Toivottavasti ei hajoa vielä muutamaan vuoteen, vaikka kone on tiltannut useita kertoja ja käynnistyslevyjä on tarvittu useampaankin otteeseen.
4 vuotta.
Ajattelin viedä nykyisen kakkosasunnolle viihdekoneeksi ja ostaa kotiin uuden 2-in-1 läppäri/tabletin.
Edellinen oli 6 vuotta ja meni lopulta vaihtoon kun taapero oli nyppinyt näppäimet irti ja kaikkia ei saanut enää laitettua takasin.
Acer läppäri windows 7 4vuotta, Ipad 9,7 3 vuotta, goclever 9,7 1vuosi ja Samsung 9,7 6kk
Nykyinen läppäri on ostettu 2011 lopussa, eli pian ikää viisi vuotta. Oikea nuolinäppäin puuttuu kokonaan ja numpadin kakkonen kiukuttelee, mutta ihan hyvä kone tää on. Meinasin jo vaihtaa tän vuodenvaihteessa kunnes sain tekohengitettyä uutta eloa tähän formatoimalla kovalevyn ja asentamalla windows10:n. Hyvin toimii nyt ja oon tyytyväinen.
Vuonna 2014 ostettu läppäri. Toivon, että kestäisi vielä pari vuotta, jotta saan opiskelut loppuun. Sen jälkeen jos hajoaa niin en varmaan edes osta uutta: pärjään puhelimella, tabletilla ja tarvittaessa miehen töitä varten olevalla pöytäkoneella. En nytkään tee läppärilläni muuta kuin opiskelujuttuja.
Nyt 2,5 vuotta, ehkä parin vuoden kuluttua katselen uutta.
Tämän vuoden tammikuussa. Edellinen oli pitkään, joulusta 2008 lähtien. Ja sitäkin edellinen kesti kauan, joulusta 2000 lähtien. Jos menneisyyden perusteella voisi jotain ennustaa, niin kai tämä sitten jossain kohtaa hajoaa ja joudun ostamaan uuden. Toisaalta olen ajatellut ostaa rinnalle pienemmän matkakäyttöä varten.
Kerran vuodessa päivitän pöytäkoneen uusimpiin osiin. Keskimäärin 1000e/vuosi tulee käytettyä. Läppäreihin en koske kun ne ovat niin surkeita suoritusteholtaan ja niiden päivittäminen on käytännössä mahdotonta järkevällä rahalla.
Pakettikoneet ovat myös suurinta ryöstöä mitä kauppiaat voivat harrastaa, mutta noh, tyhmä se on joka maksaa.
Tässä on osia useamman vuoden takaa. Vaihdan uusia sitä mukaa kun tarvetta ilmenee.
Eli uusin osa näytönohjain n. 6 kk ja vanhin osa = mid tower kotelo = kolme vuotta.
Onneksi oon sen verran nörtti, ettei mene sormi suuhun.
Tabletteja, läppäreitä ja muita pöytäkoneita on jotain viisi kappaletta.
Eilen illalla sen sain, mutta en ole vielä ottanut käyttöön. Edellinen masiina oli joko 2008 tai 2009 ostettu.
6 vuotta. Alkaa olla kone vanha ja väsynyt. Käytän kumminkin niin kauan kuin toimii tarpeeksi hyvin.