Jos eteesi tuotaisi lehmä...
Jos eteesi tuotaisi lehmä, sinä
a) et saisi pisaraakaan maitoa siitä irti
b) saisit kahvimaidon itsellesi
c) saisit myslimaidon itsellesi
d) saisit koko litran kannun täyteen
Kerro, mikä vaihtoehto olisi sinun ja voit halutessasi vähän kertoa lisääkin lypsytaidostasi :)
Kommentit (38)
D
Sen verran on lehmiä lypsetty ja sen jälkeen jotain muutakin 😄
No jos lehmä olisi "maidossa" niin kyllähän sieltä nyt litran saisi :)
Olen ikäni kaupungissa asunut. Minulla on sukulaisia joilla oli ennen eläkeikää lypsykarjatila. Osasin alle kouluikäisenä jo lypsää.
Onko lehmä vastikään lypsetty vai pidempään pidätellyt?
Eiköhän se tuo d olisi, mutta lehmä voisi olla kauhuissaan, jos se tuodaan tänne 5. kerrokseen.
D Lomitustöitä tehneenä voisin lypsää käsin tai koneella.
d) ja osaisin pestä tissit ensin ettei olisi paskaista maitoa, sekä silmämääräisesti katsoa jos lehmä soluttaa reilusti.
Sanotaan että olisi viimeksi lypsetty 12 tuntia sitten ja ihan ok maidossa oleva :)
AP
Veisin sen navettaan ja lypsäisin koneella. Saan useimmilta yksilöiltä kuitenkin ainakin vähän maitoa vaikka tekisin sen käsin.
a) Luultavasti pelkäisin sitä enkä uskaltaisi edes lähestyä. Olen syntyperäinen kaupunkilainen enkä ole koskaan ollut edes lähellä lehmää. Minusta ne on pelottavia, kun ovat niin isoja.
D. Lomittajana olen ollut aikanani, nyt toisissa töissä. Riippuu tietysti lehmästä, onko tällä hetkellä ummessa, silloin ei passaa mennä lypsämään.
En toisi ummessa olevaa lehmää lypsettäväksi eli ihan hyvässä maidossa oleva lehmä, lypsetty edellisenä iltana 12 tuntia sitten. Eli aamulla joskus kello 6 aikaan teidän pitäisi ryhtyä lypsypuuhaan.
AP
Etsisin sen vasan ja se joisi sille kuuluvan maidon.
Mutta jos lehmä on äärimmäiseen maidontuotantoon jalostettua lajia, ei vain vasan ruokailu riitä. Lypsäisin lehmän olon paremmaksi ja veisin maidon sitä halajavalle tyypille
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos lehmä on äärimmäiseen maidontuotantoon jalostettua lajia, ei vain vasan ruokailu riitä. Lypsäisin lehmän olon paremmaksi ja veisin maidon sitä halajavalle tyypille
Vasikka ei vasa... ohis.
Vierailija kirjoitti:
En toisi ummessa olevaa lehmää lypsettäväksi eli ihan hyvässä maidossa oleva lehmä, lypsetty edellisenä iltana 12 tuntia sitten. Eli aamulla joskus kello 6 aikaan teidän pitäisi ryhtyä lypsypuuhaan.
AP
Miksi ihmeessä toisit lehmän eteeni tuohon aikaan? En osaisi lypsää sitä itse?
Minkä ihmeen vasan?
Vierailija kirjoitti:
Alkukankeuden jälkeen saisin varmaan ainakin myslimaidot, ehkä sen litrankin, jos sormen nivel kestää.
Ei tiä kun ei oo ikinä lypsäny.itteeni kylläkin et eiköhän se jotenkin onnistusi,oisko vahva b.
Kyllä hakisin sen vasikan sieltä ankeasta kopperostaan ja antaisin sen viimein juoda äitinsä maitoa.
d)
Osaan lypsää.