pääsykoetulosten odottajat
no niin, ei jaksais millään odotella 1.7. asti kun tulee tietoa..
onko teille tullut yliopiston hauista miten aikaisin tietoa, vai onko vaan pakko kärsiä juhannyksen yli...ootteko saaneet tekstari-ilmoituksia vai vain opintopolussa vai miten?
Kommentit (1328)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ilmottautuisin poissaolevaksi syyslukukaudelle kun tietäisin miten se tehdään. Ei siis ole tarkkaa ohjetta verkossa ja odotan vastausta sähköpostitse. Mutta täältä saa joku onnellinen sitten varasijan :)
Ei sinun tilallesi oteta ketään, jos otat paikan vastaan ja ilmoittaudut poissaolevaksi.
Otetaanhan :D
No eipäs oteta -_- paikan vastaanottaminen ja ilmoittautuminen ovat kaksi eri asiaa. vastaanottamalla paikan otat sen sitovasti ja "lukitset" paikkasi itsellesi. ilmoittautuminen tapahtuu suoraan yliopistoon. skarpatkaahan nyt vähän, tulevat korkeakouluopiskelijat.
Onko kenelläkään tietoa milloin amk opinnot suunnilleen alkavat? Netistä ainaki vaikea löytää.. onko elokuun puolessa välissä vai vasta lopulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ilmottautumismaksusta puhutte? Ei mulla ainakaan ollu mitään :o
Ei mikään ilmoittautumismaksu, vaan ylioppilaskunnan jäsenmaksu. Täytyy maksaa vuosittain ja on erilainen eri yliopistoissa.
Onkohan ammattikorkeassa vastaavaa maksua?
On, opiskelijakunnan jäsenmaksu. Maksulla saa opiskelijakortin.
Vierailija kirjoitti:
No en päässyt minäkään. Huoh. Itkettää, vituttaa, harmittaa, ahdistaa ja kaikkea muuta siltä väliltä. Sain just itkun loppumaan, kun kavereilta ja sukulaisilta ja tutuilta alko tulla "miten kävi pääsithän sisään??????"-viestejä, ja noh, nyt aloin itkemään uudelleen :D Saa nähä millon saan itteäni niskasta kiinni ja vastattua noihin, jotenkin ahdistaa ajatus vastata jokaiselle että ei, en päässyt ja lukea sitten tsemppaukset... Tässähän tarviis jonkun suruajan :D
Mutta kaikille sisäänpäässeille suuret onnittelut! Ja kohtalontovereille: vaikka nyt tuntuu hirveältä ja itkettää, niin kyllä me tästä selvitään! Tänään en aio tehdä mitään, vaan annan itselleni luvan olla surullinen ja rypeä itsesäälissä. Löhöän sängyssä koko päivän katsoen lempparisarjoja ja käyn ostamassa karkkia katseluevääksi. Huomenna koittaa sitten parempi päivä, ja voi alkaa suunnittelemaan tulevaisuutta! :)
Hei! Tiedän tunteen. Pääsin nyt opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Tämä oli 3 kerta kun hain, (olen nyt 24v)! Yritä uudelleen vaan ja kyllä se sinunkin aika koittaa :)
Kannustaisin ilman opiskelupaikkaa jääneitä avoimen yliopiston opintoihin. Kaikkia aineita ei tosin voi opiskella avoimessa, esim. lääketiedettä, mutta kappas, siellä voi opiskella noissa opinnoissa tarvittavaa fysiikkaa, kemiaa, biologiaa, ...
Ei kannata tyhjän panttina odotella vuotta.
Äh, toinen varasija. Viime vuosina kukaan ei ole perunut, joten tuskin tänäkään vuonna. Ensi vuonna on pakko päästä, ennen kuin pahatäti opetusministerimme tekee pääsykoeuudistuksen 2018. Sen jälkeen joudun jäämään loppuelämäkseni kotiin toimeentulotuella elelemään.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään tietoa milloin amk opinnot suunnilleen alkavat? Netistä ainaki vaikea löytää.. onko elokuun puolessa välissä vai vasta lopulla?
Lukee amkien omilla sivuilla, yleensä elokuun loppupuolella . Mihin pääsit?
Vierailija kirjoitti:
Kannustaisin ilman opiskelupaikkaa jääneitä avoimen yliopiston opintoihin. Kaikkia aineita ei tosin voi opiskella avoimessa, esim. lääketiedettä, mutta kappas, siellä voi opiskella noissa opinnoissa tarvittavaa fysiikkaa, kemiaa, biologiaa, ...
Ei kannata tyhjän panttina odotella vuotta.
Maksavat, ei ole rahaa. Jos taas on sen 8 tuntia töissä ja päälle työmatkat, ei ole aikaa. Varsinkaan kun sen päälle pitäisi vielä lukea itse pääsykokeisiin.
Onkohan koneinsinöörin tutkintoon mitään mahkuja päästä 6. varasijalta?
Vierailija kirjoitti:
Varajasija 5. Amkiin, mahdollisuuksia?
Varmasti, ellet sattunut hakemaan ensihoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ilmottautuisin poissaolevaksi syyslukukaudelle kun tietäisin miten se tehdään. Ei siis ole tarkkaa ohjetta verkossa ja odotan vastausta sähköpostitse. Mutta täältä saa joku onnellinen sitten varasijan :)
Ei sinun tilallesi oteta ketään, jos otat paikan vastaan ja ilmoittaudut poissaolevaksi.
Otetaanhan :D
No eipäs oteta -_- paikan vastaanottaminen ja ilmoittautuminen ovat kaksi eri asiaa. vastaanottamalla paikan otat sen sitovasti ja "lukitset" paikkasi itsellesi. ilmoittautuminen tapahtuu suoraan yliopistoon. skarpatkaahan nyt vähän, tulevat korkeakouluopiskelijat.
No ei ihan noinkaan. Poissaolevaksi jättäytyvä jättää saapumisryhmään tyhjän paikan, koska hänhän ei faktisesti tule silloin opiskelemaan. Silloin siihen voidaan ottaa joku toinen. Nyt paikan vastaanottava mutta poissaolevaksi jäävä aloittaa sitten opintonsa seuraavan saapumisryhmän mukana, eli tavallaan "syö" yhden aloituspaikan tulevasta haustta.
Vierailija kirjoitti:
Äh, toinen varasija. Viime vuosina kukaan ei ole perunut, joten tuskin tänäkään vuonna. Ensi vuonna on pakko päästä, ennen kuin pahatäti opetusministerimme tekee pääsykoeuudistuksen 2018. Sen jälkeen joudun jäämään loppuelämäkseni kotiin toimeentulotuella elelemään.
Mikä uudistus?? :O
Vierailija kirjoitti:
Jokin huippusuosittu ala (lääketiede, oikeustiede, psyka tms.) kenties? Kannattaa harkita muitakin ihan varavaihtoehtoina.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu alasta, koulusta ja siitä, kuinka monta otetaan sisään. Siskoni pääsi pari vuotta sitten Jkl:n yliopistoon 20. varasijalta, mutta oaha sanoa tuosta sinun tilanteestasi, kun ei tiedä muuta kuin varasijan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan alasta ja sen suosiosta, mutta yleisesti ottaen on mielestäni erittäin hyvät mahikset päästä! Monella on varavaihtoehtona joku amk-linja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tyhjän panttina odotella vuotta.Maksavat, ei ole rahaa. Jos taas on sen 8 tuntia töissä ja päälle työmatkat, ei ole aikaa. Varsinkaan kun sen päälle pitäisi vielä lukea itse pääsykokeisiin.
Paljon vähemmän rahaa on päätoimisella opiskelijalla, jonka opinnot eivät maksa mutta opintotuki on pieni. Ei yksi tai kaksi perusopintokokonaisuutta avoimessa niin paljon maksa, jos saa palkkaa tai edes työmarkkinatukea.
Täällä siirtohaun kohdalla vieläkin "Opiskelijavalinta kesken" vaikka koulun sivuilla (ja muutaman kuukauden takaisessa sähköpostissa) lukee että tulokset julkaistaan 30.6. mennessä. Onnittelut kaikille sisään päässeille ja jaksamista suruaikaan muille!
Mää pääsin toiselle alalle, ja jonotan siihen mihin oikeasti olisin halunnut varasijalta 14. Olen onnellinen mutta samalla harmittaa. En haluaisi ton 1. paikan kanssakaan vielä luovuttaa kun se on sellaiselle alalle jolle moni hakee varalta jos heidän 1. vaihtoehto ei toteudukkaan.
Olen oikeasti tosi onnellinen että mulla on paikka ja koulutus mihin ensi vuodeksi mennä, olen niin kauaa jo koittanut jonnekkin päästä, ja olin myös kotiäitinä tässä välissä. Eli kaipa tämä pienoinen pettymys kohta vaihtuu oikeaksi iloksi kun kuitenkin pääsin yliopistoon hyvälle alalle. Tsemppiä jotka jäitte tänä vuonna rannalle, älkää luovuttako :)
Entäs sitten kevätlukukautena, kun yhden paikalla on kaksi?