Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vihreitä arvoja kannattavat käyvät lomalennoilla?

Vierailija
06.06.2016 |

Käsittääkseni lentomatkailu saastuttaa melko paljon, joten on vaikea ymmärtää, miten ihminen samaan aikaan on huolestunut punaisen lihan ympäristökuormituksesta, mutta kuitenkin surutta saastuttaa ympäristöä kaukomaiden lomalennoillaan.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kannattaa vihreitä arvoja vain trendikkyyden vuoksi. Aidot vihreät arvot eivät hyväksy lentämistä tai lemmikkien pitoa.

Mielikuvani on, että tällaiset "vihreät" pariskunnat hankkivat lasten sijasta vaikkapa koiria.

Koira on katumaasturia suurempi ympäristökuormittaja

http://yle.fi/uutiset/koira_on_katumaasturia_suurempi_ymparistokuormitt…

Vierailija
22/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok mun mielestä tuo lento juttu koska kyllähän ne koneet lentäisi sinne siitä huolimatta. Mua kyllä vähän hämmentää samoin tämä lihansyönnin pitäminen pahana. Kyllä munkin mielestä jonkun eläimen tappaminen tai vaikka metsästäminen on paha juttu mutta ne eläimethän on jo kuollut kun menee kauppaan. Eikö se vahinko ole jo tapahtunut?

Et kai ole tosissasi?? Vai meinaatko oikeasti, että ne koneet siellä lentelisi oli matkustajia tai ei ja että eläimiä tuotettaisiin tapettavaksi ja myyntiin oli syöjiä tai ei?

Mun mielestä mulla on ihan hyvä pointti. Niitä lentäviä ja lihaa ostavia on niin paljon että ei se että mä en tee sitä muuta asiaa mitenkään. Miten muka kaikki lopettaa yhtäkkiä lentämästä ja ostamasta lihaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kannattaa vihreitä arvoja vain trendikkyyden vuoksi. Aidot vihreät arvot eivät hyväksy lentämistä tai lemmikkien pitoa.

Mielikuvani on, että tällaiset "vihreät" pariskunnat hankkivat lasten sijasta vaikkapa koiria.

Koira on katumaasturia suurempi ympäristökuormittaja

http://yle.fi/uutiset/koira_on_katumaasturia_suurempi_ymparistokuormitt…

Kun maa on kuollut, liikkumaton ja tyhjä ovat vihreät tyytyväisiä. Sillä mikään ei sitä enää saastuta.

Vierailija
24/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kuinka moneen tämäkin aloitus kolahti :)

Vierailija
25/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ap paljonko saastuttaa prosenteissa äläkä mutuile.

Jos olet huolissasi ilmastosta, ryhdy vegaaniksi - nyt.

Tässä vähän luettavaa veganismiuskovaisille:

http://www.co2-raportti.fi/index.php?page=blogi&news_id=1826

Kerrotko vielä, miksi uskoisin lihateollisuuden edustajaa, kun valtaosa maailman kärkiasiantuntijoista on asiasta eri mieltä? Ihan vilpitön kysymys. Kun monikaan meistä ei itse ole alan tutkija, niin uskomme muita. Miksi en uskoisi niitä, joilla on harvinaisen iso konsensus asiasta? 

Vastaukseksi ei kelpaa, että uskot sitä, joka sanoo sitä mitä sinä toivot sinulle sanottavan.

Noin muuten: tämä vihreiden lentäminen on vakioketjunaihe, vähän kyllästyttääkin jo. Lentäminen on tuhoisaa, oli lentäjä sitten vihreä tai ei. Mutta toisaalta, lentäminen, autoilu, lihansyönti ja holtiton kulutus on vielä tuhoisampi yhdistelmä kuin lentäminen, pyöräily ja kasvissyönti ja mietitty kulutus.  Olisi varmaan kiinnostavampaa keskustella näistä koknaisuuksista kuin käyttää energiaa yhden ihmisryhmän jatkuvaan mollaamiseen. 

Vierailija
26/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok mun mielestä tuo lento juttu koska kyllähän ne koneet lentäisi sinne siitä huolimatta. Mua kyllä vähän hämmentää samoin tämä lihansyönnin pitäminen pahana. Kyllä munkin mielestä jonkun eläimen tappaminen tai vaikka metsästäminen on paha juttu mutta ne eläimethän on jo kuollut kun menee kauppaan. Eikö se vahinko ole jo tapahtunut?

Et kai ole tosissasi?? Vai meinaatko oikeasti, että ne koneet siellä lentelisi oli matkustajia tai ei ja että eläimiä tuotettaisiin tapettavaksi ja myyntiin oli syöjiä tai ei?

Mun mielestä mulla on ihan hyvä pointti. Niitä lentäviä ja lihaa ostavia on niin paljon että ei se että mä en tee sitä muuta asiaa mitenkään. Miten muka kaikki lopettaa yhtäkkiä lentämästä ja ostamasta lihaa?

Pienistä puroista kasvaa suuri virta. Oletko niitä ihmisiä, jotka heittävät roskiakin maahan, koska siinä oli jo muitakin roskia? Yksittäisten ihmisten valinnoilla ON merkitystä, se on vaan helppo tapa puhdistaa omatuntonsa kun väittää, että ei ole.

Ja itsekään en toki ole mikään täydellinen ympäristövalintojeni suhteen, mutta tuo logiikkasi vain ontui niin pahasti, että oli pakko kommentoida.

Vierailija
27/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki" koostuu yksilöistä. Jos yksilöt eivät jotain asiaa tee, silloin ei koskaan ole mitään mahdollisuuttakaan siihen, että "kaikki" tekisivät.   

Miten muuten itse ajattelet maailman muuttuvan?

Vierailija
28/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa, minä esimerkiksi minnekään lentele eikä monet muutkaan joita tunnen. Pyörällä mennään. Nih.

Täällä toinen. Niin kerta!

Vierailija
29/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan, että olisin parempi ihminen jos en matkustaisi. Kuitenkin kun joka tapauksessa matkustan, kai on parempi etten lisäksi yksityisautoile, syö lihaa ja osta krääsää? Aivan kuten joku lihansyöjä voi jättää matkustamatta ja olla samalla viivalla kanssani. Pahinta on kuitenkin tehdä kaikkia huonoja asioita ja parasta olla tekemättä mitään niistä. Me välimaaston ihmiset olemme monenlaisia.

Vierailija
30/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki" koostuu yksilöistä. Jos yksilöt eivät jotain asiaa tee, silloin ei koskaan ole mitään mahdollisuuttakaan siihen, että "kaikki" tekisivät.   

Sattumien johdosta. Prove me wrong.

Vierailija
31/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienistä puroista kasvaa suuri virta. Oletko niitä ihmisiä, jotka heittävät roskiakin maahan, koska siinä oli jo muitakin roskia? Yksittäisten ihmisten valinnoilla ON merkitystä, se on vaan helppo tapa puhdistaa omatuntonsa kun väittää, että ei ole.

Ja itsekään en toki ole mikään täydellinen ympäristövalintojeni suhteen, mutta tuo logiikkasi vain ontui niin pahasti, että oli pakko kommentoida.

Miten se että en heitä roskia luontoon poistaa siellä jo olevat roskat?

Vierailija
32/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreitä arvoja kannattavan täytyy olla täydellinen?   Miksi sitten tupakoivat ja ympäristöön roskia heittävät eivät murhaa ihmisiä päivittäin? :P

Vierailija
33/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitään nyt jotain ilmastokokoustakin. Ilmastosta huolissaan olevat ihmiset lennätetään eri puolilta maailmaan yhteen paikkaa puimaan ilmastoasioita. Siellä on kokoustajat ja sitten paikalle raahautuneet muut uteliaat ja asiasta kiinnostuneet pitämässä meteliä. Ensin tulee lentojen ympäristövaikutukset ja sitten vielä ilmastokokousturismin aiheuttamat ympäristövaikutukset. Ja maailma pelastuu!!

Vierailija
34/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreitä arvoja kannattavan täytyy olla täydellinen?   Miksi sitten tupakoivat ja ympäristöön roskia heittävät eivät murhaa ihmisiä päivittäin? :P

Hieno esimerkki vihreiden kyvystä ymmärtää asioiden mittakaavoja ja kontekstia.

Oikeasti, memetekstiainesta johonkin vajakin kuvaan copypastattuna.

Be proud.

Vierailija
35/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa, minä esimerkiksi minnekään lentele eikä monet muutkaan joita tunnen. Pyörällä mennään. Nih.

Ja kukaan muu ei voi lentää, jos sinä et lennä. Tasokasta näkemystä...

Vierailija
36/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta olishan se kurjaa joutua itse luopumaan jostain. Parempi vaatia muita luopumaan ja elää vihreyden harhassa

Ai jos on luopunut lihansyönnistä, niin sitten on ihan pakko luopua myös lomalennoista? Huvittavia ovat AP:n kaltaiset ihmiset, jotka odottavat uhrauksia vain muilta. Nostan hattua jo veganismille, se on arvostettava uhraus. Itse en ole siihen pystynyt, vaikka todella välitän eläimistä.

Vierailija
37/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreän Liiton, Greenpeacen ja Maan Ystävien toiminnassa mukana olleena totesin, että lähes kaikki itseään maaäidin ystävinä pitävät olivat imagovihreitä, joille ei ollut varsinaista ongelmaa käyttää yksityisautoa tai tehdä lentomatkoja kauas toiselle puolelle maailmaa. Ainoa vaatimus tähän teennäisvihreiden kerhoon oli kasvissyönti ja lihansyöjien paheksuminen.

Vierailija
38/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta olishan se kurjaa joutua itse luopumaan jostain. Parempi vaatia muita luopumaan ja elää vihreyden harhassa

Ai jos on luopunut lihansyönnistä, niin sitten on ihan pakko luopua myös lomalennoista? Huvittavia ovat AP:n kaltaiset ihmiset, jotka odottavat uhrauksia vain muilta. Nostan hattua jo veganismille, se on arvostettava uhraus. Itse en ole siihen pystynyt, vaikka todella välitän eläimistä.

Vaaditko myös lemmikkieläinten pidon lopettamista, koska niitä pidetään vain ihmisten hupitarkoituksessa? Ja koirahan kärsii kerrostaloasunnossa, kun ei saa mennä vapaana luonnossa. Onko ihmisellä oikeus pitää koiraa betonikopissa yksin koko päivän?

Vierailija
39/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lennän mun pierun voimalla!

hihihihihii

Vierailija
40/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattumien johdosta. Prove me wrong.

No esimerkiksi luomuruoka - olisiko kaupoissa niin laajoina valikoimina jos yksittäiset ihmiset eivät olisi ostoskäyttäytymisellään siihen suuntaan ohjanneet?

Ympäristölle ja eläimille epäedulliset valinnat muuttuvat vähitellen sosiaalisesti ei-hyväksytyiksi ja sitä kautta syntyy muutos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi