Miksi vihreitä arvoja kannattavat käyvät lomalennoilla?
Käsittääkseni lentomatkailu saastuttaa melko paljon, joten on vaikea ymmärtää, miten ihminen samaan aikaan on huolestunut punaisen lihan ympäristökuormituksesta, mutta kuitenkin surutta saastuttaa ympäristöä kaukomaiden lomalennoillaan.
Kommentit (73)
Minulla on tuttu, joka on henkeen ja vereen vegaani ja muka ympäristötietoinen ihminen. Silti hän shoppailee viikoittain uusia halpoja ja kalliitakin rättejä, käy matkoilla (eikä edes omilla rahoillaan, vaan isänsä, vaikka nainen kohta 30v). Kuvottavaa.
No varmasti osalla on jonkinlaista kompensaatio-ajatusta, että jos minä säästän luontoa tässä ja tässä, niin sitten voin tehdä tämän lentomatkan. Ja onhan niitä ihan virallisia sertifioituja päästökompensaatio-ohjelmiakin, vaikka kuviossa on oma periaatteellinen vekkinsä.
Sitten toisaalta voi pohtia, että onko se lattehipsterigoaberliinivegaanipunaviherfillarikalliolainen sittenkin sellainen stereotypia tai jopa olkiukko. Että urbaaniin nuorten aikuisten joukkoon kuuluu niin enemmän ja vähemmän lihansynnistä meuhkaavia kuin enemmän ja vähemmän kaukolentoja harrastavia ihmisiä. Ja että lihansyöntiä äänekkäimmin vastustavat eivät välttämättä ole niitä eniten kaukolentoja tekeviä, vaikka yksittäisiä esimerkkejä joku voi varmasti löytääkin.
Kerro ap paljonko saastuttaa prosenteissa äläkä mutuile.
Jos olet huolissasi ilmastosta, ryhdy vegaaniksi - nyt.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuttu, joka on henkeen ja vereen vegaani ja muka ympäristötietoinen ihminen. Silti hän shoppailee viikoittain uusia halpoja ja kalliitakin rättejä, käy matkoilla (eikä edes omilla rahoillaan, vaan isänsä, vaikka nainen kohta 30v). Kuvottavaa.
0/5
Älä jauha paskaa, minä esimerkiksi minnekään lentele eikä monet muutkaan joita tunnen. Pyörällä mennään. Nih.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet huolissasi ilmastosta, ryhdy vegaaniksi - nyt.
Olen huolissani että kesäloman aikana säät eivät ole hyviä ja sen takia kannattaisi ryhtyä vegaaniksi? Aika mystistä paskaa...
Eikai se, että haluaa lentää, muuta lihankasvatusta mitenkään ekoteoksi?
No mutta olishan se kurjaa joutua itse luopumaan jostain. Parempi vaatia muita luopumaan ja elää vihreyden harhassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet huolissasi ilmastosta, ryhdy vegaaniksi - nyt.Olen huolissani että kesäloman aikana säät eivät ole hyviä ja sen takia kannattaisi ryhtyä vegaaniksi? Aika mystistä paskaa...
Et siis tiedä, mitä eroa on ilmastolla ja säätilalla? Aika mystistä paskaa, toden totta. Toivottavasti et ole peruskoulusta vielä päässyt.
Parempi kuitenkin kun matkustella helvetisti _ja_ syödä lihaa.. Kukin tyylillään. Itse en kyllä kehtaisi paasata huolestuttavasta ilmaston lämpenemisestä lentokoneessa istuen.
Ai että vegaani ei saa olla, jos ei sitten elä muutenkin kaikin puolin täydellisesti?
Ihan ok mun mielestä tuo lento juttu koska kyllähän ne koneet lentäisi sinne siitä huolimatta. Mua kyllä vähän hämmentää samoin tämä lihansyönnin pitäminen pahana. Kyllä munkin mielestä jonkun eläimen tappaminen tai vaikka metsästäminen on paha juttu mutta ne eläimethän on jo kuollut kun menee kauppaan. Eikö se vahinko ole jo tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet huolissasi ilmastosta, ryhdy vegaaniksi - nyt.Olen huolissani että kesäloman aikana säät eivät ole hyviä ja sen takia kannattaisi ryhtyä vegaaniksi? Aika mystistä paskaa...
Et siis tiedä, mitä eroa on ilmastolla ja säätilalla? Aika mystistä paskaa, toden totta. Toivottavasti et ole peruskoulusta vielä päässyt.
Vaikea ymmärtää tuota muuten. Suomen sää on pysynyt aikalailla samana sadat vuodet. Poislukien varhaiskeskiajan lämpökausi ja myöhäiskeskiajan mini "jääkausi". Oliko 1600 luvullakin joku viileämpi tovi, en ole varma?
Milloin se teidän mystinen lämpö eiku jääkausi pilaa grillikesän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää tuota muuten. Suomen sää on pysynyt aikalailla samana sadat vuodet. Poislukien varhaiskeskiajan lämpökausi ja myöhäiskeskiajan mini "jääkausi". Oliko 1600 luvullakin joku viileämpi tovi, en ole varma?
Milloin se teidän mystinen lämpö eiku jääkausi pilaa grillikesän?
Vegehörhöt servattu. Kettu kuittaa.
Moni kannattaa vihreitä arvoja vain trendikkyyden vuoksi. Aidot vihreät arvot eivät hyväksy lentämistä tai lemmikkien pitoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok mun mielestä tuo lento juttu koska kyllähän ne koneet lentäisi sinne siitä huolimatta. Mua kyllä vähän hämmentää samoin tämä lihansyönnin pitäminen pahana. Kyllä munkin mielestä jonkun eläimen tappaminen tai vaikka metsästäminen on paha juttu mutta ne eläimethän on jo kuollut kun menee kauppaan. Eikö se vahinko ole jo tapahtunut?
Et kai ole tosissasi?? Vai meinaatko oikeasti, että ne koneet siellä lentelisi oli matkustajia tai ei ja että eläimiä tuotettaisiin tapettavaksi ja myyntiin oli syöjiä tai ei?
Emme me kaikki lennäkään. Esimerkiksi minä.
Koska älä tee niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon.
Aamen. Täysin samaa ihmettelen. Tekopyhyyttä.