Listataan junttimaisia ominaisuuksia
Kommentit (112)
pussipitsat ja pussihampurilaiset ostoskorissa
kaljasalkut
Junttius tulee hyvin esille ruokakaupassa asioidessa. Otetaan hyllystä lihapaketti, tullaan toisiin aatoksiin ja jemmataan se tyyliin jonnekin säilykkeiden sekaan tai kassapäätyyn homehtumaan. Kassalle tullessa heitetään ostoskori ihan päin honkia ja väärään pinoon (jos koreja on kahdenlaisia niin onhan se haaste hahmotuskyvylle, ymmärtäähän sen ettei kaikkien älykkyys riitä). Kassamyyjän tervehdykseen ei vastata, vaan annetaan kassan pitää yllä monologia koko ostotapahtuman ajan. Otetaan kuitti ja heitetään se joko kassapäätyyn tai roskiksen ohi lattialle.
Tuollaiselta näyttäminen: http://static.iltalehti.fi/uutiset/21212433_uu.jpg
Pitäisi kieltää.
Minä saan kieltämättä melko junttimaisen kuvan ihmisistä, jotka esittävät kärjistettyjä ja perustelemattomia mielipiteitä, joissa on usein vahva tunnelataus. Nämä seuraavat ovat aitoja, eri yhteyksissä eri ihmisiltä kuulemiani kannanottoja:
"Kauheeta, kun koko ajan vain tulee pakolaisia ja herrat senkuin juhlii!"
"Abortti pitäisi kieltää! Aattele, kun sunkin vauvas vaan tapettais!"
"Siis mä en tajuu miksi nuoret ei mee hoitamaan vanhuksia! Itsekäs sukupolvi, aina vaan minä minä minä!"
Varsinkin tuo jälkimmäisin kommentti oikein huutaa sitä, että sen sanoja ei ole ollenkaan perillä siitä, miksi vanhustyössä on huutava pula työntekijöistä. Hänen kunniakseen voi kuitenkin sanoa, että ymmärsi, kun keskustelimme hoitoalan kurjasta palkkatasosta, äärimmäisen raskaista työoloista palkkaan nähden sekä siitä, että nykyään mitään työtä ei noin vain mennä tekemään. Koulutuspaikkojakin kun on rajallinen määrä, myös paljon mainostetulla hoitoalalla.
Hiusten värjääminen mauttomasti, esim. vetyperoksidiblondi tai joku älyttömän kirkas ja luonnoton väri. Monesti myös tukan värjääminen täysin eriväriseksi kuin oma luonnollinen väri on eli vaalea mustaksi tai tumma täysin blondiksi.