Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkka väärin työsopimuksessa

Vierailija
06.06.2016 |

Aloitin kesäsijaisuuden. Opiskelen SH:ksi, tällä hetkellä pisteitä 120op jonka ilmoitin firman rekryyn viime viikolla. Tänään työsopimusta tehtäessä allekirjoitin ja vasta jälkikäteen huomasin että sopparissa on vielä vanha pistemäärä (90op). Palkaksi on ilmoitettu summa XXXX josta lähtee -5% epäpätevyyden vuoksi. 120op:lla palkka olisi tuon täyden XXXX ilman viiden prosentin vähennystä. Lähiesimies sanoi että siihen voi merkata että pisteitä on se 120 ja palkka tulee sen mukaan jos olen sen rekryyn ilmoittanut. Soitin vielä palkanlaskentaan ja hän sanoi tarkistavansa rekrystä nuo pisteeni ja että "otetaan se vähennys pois".

Hieman mietityttää että meneekö se nyt sitten tosiaan niin, että vaikka sopparissa on se -5% virheellisten pisteiden takia niin saanko nyt täyden palkan kun olen todelliset pisteeni rekryyn ilmoittanut ennen työsuhteen alkua? Omaa tyhmyyttäni en tarkastanut tarpeeksi selvästi sopparia ennen kuin allekirjoitin..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku asiaan takertuu niin teen lähihoitajan sijaisuutta, en sairaanhoitajan.

Vierailija
2/8 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menee, joskus noita näppäilyvirheitä sattuu :) Tarkista kuitenkin palkkalaskelma tarkasti kun sen saat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, jos ne maksaa oikein ei sillä sopparista ole väliä. Eli todistus sinne esimiehelle. Munkin palkka sopparissa on ihan jotain muuta kuin mitä nyt maksetaan.

Vierailija
4/8 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voin nyt siis odottaa saavani palkkani ilman viiden prosentin vähennystä? HUH! Vaikkei se sinänsä paljoa ole, mutta kaikki mitä irtoaa niin on aina kotiinpäin :)

Vierailija
5/8 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa, valitat ja pyydät korjaamaan jälkikäteen. Olet toimittanut paperit, että on 120 op?

Vierailija
6/8 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit odottaa oikeaa palkkaa. Ja vahdi asiaa.

Vierailija
7/8 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli voin nyt siis odottaa saavani palkkani ilman viiden prosentin vähennystä? HUH! Vaikkei se sinänsä paljoa ole, mutta kaikki mitä irtoaa niin on aina kotiinpäin :)

Siis sinun pitäisi saada täysi palkka, mutta jos ekasta palkasta puuttuu edelleenkin tuo 5% otat yhteyttä palkanlaskentaa. Saat puuttuvan 5% seuraavassa palkassasi.

Enkä minä usko, että tässä on mitään kusetusta työantajan taholta vaan näppäily virhe.

Vierailija
8/8 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et saa, valitat ja pyydät korjaamaan jälkikäteen. Olet toimittanut paperit, että on 120 op?

Kyllä olen, viime viikolla keskiviikkona ja vahvistivat torstaina rekrystä että todistus 120op:sta on tullut perille. AP