Mihin autossa on tarkoitus laittaa käsilaukku?
Mihin autossa olisi oikeastaan tarkoitus laittaa käsilaukku? Tätä olen ihmetellyt, kun ei sille oikein näytä löytyvät paikkaa. Jos ajan niin että oikealla etuistuimella ei istu ketään, laitan laukun siihen mutta jos siinä istuu joku, niin sitten onkin jo pulma. Takapenkillekin olen laittanut, mutta ei sekään ole mikään paras paikka.
Keskikonsoli on autoissa niin kapoinen että vaikka siinä olisi joku lokero, eipä siihen laukkua saa, ei ainakaan mitään isompi kun joku iltalaukku.
Onko autonvalmistajat yhtään miettineet asiaa?
Kommentit (48)
Olen joskus miettinyt ihan samaa. Huomaa, että autosuunnittelijat on miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peräkonttiin kassikoukkuun.
Entä jos sitten poliisi pysäyttää ja kysyy ajokorttia ja rekisteriotetta? Ajokortti on lompakossa ja lompakko käsilaukussa takakontissa kassikoukussa....???!!??
Ja sekö on mahdotonta sitten hakea sieltä?
Minulta on kysytty ajokorttia liikenteessä viimeksi vuonna 2006, eli kesällä tulee 10v täyteen vaikka lähes päivittäin liikun autolla.
Minulta on viimeksi kysytty liikenteessä ajokorttia 2001 hirvikolarin jälkeen ja silloin seistiin autosta ulkona jo muutenkin.
Ei ole ihan älytön tehtävä nousta autosta ulos ja hakea takkontista ajokortti.
Laukun voisi laittaa lattialle, kunhan ei laita kuskin jalkoihin, penkille, roikkumaan penkin niskatukeen tai oven päälisen kahvaan, hansikaslokeroon, penkin takataskuun jne. Mitä paikkoja nyt kenenkin autossa sattuu olemaan.
Jalkatilaan en design-laukkujani laita. Äkkijarrutuksessa kassi lentää takapenkiltä kuin ohjus. Joku kiinnitysmekanismi olisi hyvä. Naisia autodesignereiksi, kiitos!
Ostakaa Auto, ei mitään riisikippoa.
Tuo penkkien välissä oleva taso mukipitimineen kääntyy sivuun ja siihen mahtuu vaikka lentolaukku.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikohan myy paremmin, 300hv turbo, vai näppärä käsilaukkuteline?
Jos auto on suunnattu naisille, niin 100% varmasti näppärä käsilaukkuteline. Sillä 300 hevosvoimalla ei tee mitään, kun melkein kymmenysosallakin pärjää. Harvoin ajan edes moottoritiellä yli 100 km/h.
Vierailija kirjoitti:
Tuo penkkien välissä oleva taso mukipitimineen kääntyy sivuun ja siihen mahtuu vaikka lentolaukku.
Siellä on cd:t ja muut, ei käy sekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos sitten poliisi pysäyttää ja kysyy ajokorttia ja rekisteriotetta? Ajokortti on lompakossa ja lompakko käsilaukussa takakontissa kassikoukussa....???!!??
Mulla ei ole rekisteriotetta. Eikä ollut viimeksi edes ajokorttia mukana kun pysäyttivät. Tarkistavat sotun perusteella ja pääsin jatkamaan matkaa. Katsos, kun kaikki tiedot saa nykyään sähköisesti.
Jos tälläisen harvinaisen iskun kohteeksi joutuu niin voi varmaan sanoa kortin olevan takaluukussa. Silloin on kaksi vaihtoehtoa, joko hakea se kortti tai tarkastaa sähköisesti.
Vierailija kirjoitti:
Noh naiset, jos saisitte suunnitella auton, mihin laittaisitte laukkupaikan? Mä laitan laukun pelkääjän paikalle, jos siinä istuu joku, niin takapenkille keskelle. Ei oo vaikea ottaa sieltä. Jos esim pidempi matka, puhelin on keskellä lokerossa ja lompakko esim hansikaslokerossa. Huh mitä ongelmia taas!
Minulla on niin lyhyet kädet ja etupenkkien väli niin kapea, että en ylety ottamaan takapenkiltä kassia, vaikka miten päin kääntyisin. Kokeiltu on, monessa autossa kolmenkymmenen vuoden aikana. Puhelinta en matkan aikana tarvitse, koska en siihen silloin vastaa, mutta lompsaa en todellakaan työnnä hanskalokeroon, koska se todennäköisesti jäisi autosta poistuttessa sinne (talvisin joudun monesti hakemaan hanskat autosta iltaisin, koska ne unohtuvat kojelaudan lokerikkoon, jos työnnän ne sinne enkä taskuihin). Minulla on aina iso kassi, koska en tee pikkulaukuilla mitään, minulla täytyy olla aina paljon tavaroiden kuljetusvaraa. En tykkää kanniskella muovi- tai paperipusseja enkä ylimääräisiä kangaskasseja. Yksi iso laukku on parempi kuin pari-kolme pussia.
Autonsuunnittelijoiden tehtävänä on ottaa erilaiset kuljettajat huomioon. Nyt käytetään liiaksi aikaa pitkien kuljettajien pokkuroimiseksi, on jo aika, että lyhyetkin kuljettajat saisivat turvallisen auton itselleen (ne hemmetin turvatyynyt vapaaehtoiseksi kuljettajalle; jos joudun kolariin, minut tappaa se liian lähellä kasvoja laukeava turvatyyny ennemmin kuin se törmäys!). Myös tulisi selkeästi ottaa kantaa siihen, että nainen on yhtä potentiaalinen kuljettaja ja autonomistaja kuin mies, ja miettiä käsilaukkujen ja kassien paikat autojen sisätiloissa ihan suunnitteluvaiheesta alkaen. Jossakin autossa näin kerran laukkukoukun keskikonsolissa hanttimiehen jalkatilassa, mutta siinä on se huono puoli, että mahdollinen matkustaja mahdollisine likaisine ja kuraisine kenkineen sottaa koukkuun laitetun laukun. Kyllä laukkukoukku on saatava sisällytettyä keskikonsoliin etupenkkien väliin. Jätetään jotakin muuta, vähemmän tärkeätä pois ja tehdään autosta myös naisen käyttöön sopiva ja naisen tarpeita täyttävä liikenneväline.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lompakko povitaskuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh naiset, jos saisitte suunnitella auton, mihin laittaisitte laukkupaikan? Mä laitan laukun pelkääjän paikalle, jos siinä istuu joku, niin takapenkille keskelle. Ei oo vaikea ottaa sieltä. Jos esim pidempi matka, puhelin on keskellä lokerossa ja lompakko esim hansikaslokerossa. Huh mitä ongelmia taas!
Minulla on niin lyhyet kädet ja etupenkkien väli niin kapea, että en ylety ottamaan takapenkiltä kassia, vaikka miten päin kääntyisin. Kokeiltu on, monessa autossa kolmenkymmenen vuoden aikana. Puhelinta en matkan aikana tarvitse, koska en siihen silloin vastaa, mutta lompsaa en todellakaan työnnä hanskalokeroon, koska se todennäköisesti jäisi autosta poistuttessa sinne (talvisin joudun monesti hakemaan hanskat autosta iltaisin, koska ne unohtuvat kojelaudan lokerikkoon, jos työnnän ne sinne enkä taskuihin). Minulla on aina iso kassi, koska en tee pikkulaukuilla mitään, minulla täytyy olla aina paljon tavaroiden kuljetusvaraa. En tykkää kanniskella muovi- tai paperipusseja enkä ylimääräisiä kangaskasseja. Yksi iso laukku on parempi kuin pari-kolme pussia.
Autonsuunnittelijoiden tehtävänä on ottaa erilaiset kuljettajat huomioon. Nyt käytetään liiaksi aikaa pitkien kuljettajien pokkuroimiseksi, on jo aika, että lyhyetkin kuljettajat saisivat turvallisen auton itselleen (ne hemmetin turvatyynyt vapaaehtoiseksi kuljettajalle; jos joudun kolariin, minut tappaa se liian lähellä kasvoja laukeava turvatyyny ennemmin kuin se törmäys!). Myös tulisi selkeästi ottaa kantaa siihen, että nainen on yhtä potentiaalinen kuljettaja ja autonomistaja kuin mies, ja miettiä käsilaukkujen ja kassien paikat autojen sisätiloissa ihan suunnitteluvaiheesta alkaen. Jossakin autossa näin kerran laukkukoukun keskikonsolissa hanttimiehen jalkatilassa, mutta siinä on se huono puoli, että mahdollinen matkustaja mahdollisine likaisine ja kuraisine kenkineen sottaa koukkuun laitetun laukun. Kyllä laukkukoukku on saatava sisällytettyä keskikonsoliin etupenkkien väliin. Jätetään jotakin muuta, vähemmän tärkeätä pois ja tehdään autosta myös naisen käyttöön sopiva ja naisen tarpeita täyttävä liikenneväline.
Juuri näin, AMEN!
Ja ne jotka ehdottivat tavaroiden tunkemista taskuihin, voin kertoa että useissa naisten vaatteissa ei edes ole taskuja, tai riittävän suuria taskuja. Ja vaikka olisi riittävän suuria taskuja niin näyttäisin vähän hassulta jos mulla olisi lompakko povarissa ja avaimet sekä lompakko taskuissa, aika muhkuraiselta näyttäisin.
Hieno avaus!
Huomaa tosiaan ettei autosuunnittelijat ole naista nähneetkään!
Penkille, jalkatilaan, tavaratilaan, suksiboksiin, perävaunuun. Ihan minne itse haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, entäs sitten? Sitten vain haetaan se ajokortti sieltä käsilaukusta takakontista. Mikä ongelma siinä muka on? Eihän missään ole sanottu, että se ajokortti pitää koko ajan kourassa olla ja että se pitää voida työntää sekunnissa poliisille ikkunan raosta autosta nousemasta.
Sitä paitsi, se että poliisi pysäyttää ja kysyy ajokorttia ja rekisteriotetta, on äärimmäisen harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, AMEN!
Ja ne jotka ehdottivat tavaroiden tunkemista taskuihin, voin kertoa että useissa naisten vaatteissa ei edes ole taskuja, tai riittävän suuria taskuja. Ja vaikka olisi riittävän suuria taskuja niin näyttäisin vähän hassulta jos mulla olisi lompakko povarissa ja avaimet sekä lompakko taskuissa, aika muhkuraiselta näyttäisin.
Miehet eivät käytä käsilaukkuja, lompakko on yleensä povarissa, kännykkä samaten, avaimet sivutaskussa kai yleensä. Jos onnistuu miehiltä,miksi ei naisilta?
Vierailija kirjoitti:
Höh, japanilainen riisikippohan kuvassa juuri näkyy olevan.
Ja lentolaukku siihen ei ihan varmasti mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu autosta.
Menen autolle ja matkalla painan avaimesta nappia, peräkontti aukeaa. Laitan laukun peräkonttiin ja painan nappia jolloin se sulkeutuu.
Peräluukun avaaminen onnistuu kyllä ihan manuaalisestikin. Monet kuljettajat ovat vielä niin virkeitä, että tuollaisia ikääntyneen ihmisen apuneuvoja ei vielä tarvita.
Ja jotkut meistä ovat niin hyväkuntoisia että ovienkin avaaminen ja lukitseminen sujuu ihan käsipelillä.
Naisten vaatteisiin harvoin suunnitellaan povaria.
Itse olen miettinyt sellaisen verkon laittamista siihen hanttarin puolen konsoliin. Käsiveska sinne sisälle.
Itse en käytä enää käsilaukkua, kun kännykkäkotelo toimii lompakkona, mutta on se kaupassa rasittavaa kun ei ole paikkaa mihin laittaa sen kotelo.
#32: "Puhelinta en matkan aikana tarvitse, koska en siihen silloin vastaa, mutta lompsaa en todellakaan työnnä hanskalokeroon, koska se todennäköisesti jäisi autosta poistuttessa sinne (talvisin joudun monesti hakemaan hanskat autosta iltaisin, koska ne unohtuvat kojelaudan lokerikkoon, jos työnnän ne sinne enkä taskuihin). Minulla on aina iso kassi, koska en tee pikkulaukuilla mitään, minulla täytyy olla aina paljon tavaroiden kuljetusvaraa. En tykkää kanniskella muovi- tai paperipusseja enkä ylimääräisiä kangaskasseja. Yksi iso laukku on parempi kuin pari-kolme pussia."
• mitä teet lompsalla ajaessasi?
• iso kassi on eri asia kuin käsilaukku, joka korvaa taskut välttämättömyystavaroiden, esim. avaimet, lompakko, puhelin, kuljettamisessa. Yhtä hyvin miehillä on tarvetta ison kassin käyttöön ostoksilla käydessä, mutta ei sitä ole mitään tarvetta pitää koko aikaa esillä ja ulottuvilla.
Jos autossa on vähemmän kuin viisi matkustajaa niin käsilaukut mahtuu penkille tai apukuljettajan jalkatilaan. Jos auto on täynnä porukkaa, niin ehkä parasta heittää laukut takkakonttiin.