Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gigantin yms työntekijät eivät osaa neuvoa

Vierailija
06.06.2016 |

Nykyään ei kai tuossakaan hommassa tarvitse mitään tietää, kun aina kun jotain kysyy, kohautellaan olkia, eikä edes yritetä selvittää asiaa!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kysyn esimerkiksi Sonyn puhelimesta jotain, työntekijä sanoo: "mä en oikein osaa noista sanoo mitään, kun oon enemmän iPhoneen tutustunut", ja se siitä, ei edes yritetä ottaa selvää asiasta.

Ap

Jos ei ole työajalla mahdollisuutta niitä opetella niin ei niitä voikkaan tietää.

No mutta voisi edes tarjoutua ottamaan selvää asiasta.

Ap

Vierailija
22/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin vanhemmilta työntekijöiltä saa osaavaa palvelua, mutta nuoremmat (n 20 v?) ovat osoittautuneet melko tietämättömiksi mistään. Eikä ole kykyä myöskään ohjata asiakasta toiselle työntekijälle tai ottaa itse selvää asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kysyn esimerkiksi Sonyn puhelimesta jotain, työntekijä sanoo: "mä en oikein osaa noista sanoo mitään, kun oon enemmän iPhoneen tutustunut", ja se siitä, ei edes yritetä ottaa selvää asiasta.

Ap

Jos ei ole työajalla mahdollisuutta niitä opetella niin ei niitä voikkaan tietää.

Ap

Harva sitä rupeaa vapaa-ajalla ottamaan selvää asiakkaan haluamista asioista.

Vierailija
24/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjillä on työnantajan ohjeet mitä tuotteita myydään/suosittellaan. Jos on ostamassa "väärää mallia" niin myyjä rupeaa hankalaksi.

Just näin ja tää tyyli on yleistynyt myös muissakin elektroniikka myymälöissä. Yritetään vaan kaupata sitä jotain tiettyä tarjous mallia mitä niillä on varastot täynnä. Vaikka se ei ollenkaan vastaa asiakkaan tarpeita. Myyjät saa vissiin jotain bonusta palkkaansa jos onnistuvat myymään jonkun tietyn tarjous tuotteen.

Ärsyttää jos mä haluan sen kalliimman pesukoneen niin kai mun pitää saada se ostaa ilman että myyjä rupeaa hankalaksi tai on naama norsunvitulla...

Vierailija
25/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Työajalla tietty se kuuluu selvittää. Sen verran kuollutta tuolla gigantissa näyttää usein olevan että varmasti ehtii vähän jotain esitettä tutkimaan tai nettiä tutkia.

Vierailija
26/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No enhän minä vapaa-aikaa tarkoittanutkaan. Vaan jos menen kysymään työntekijältä, että "hei, osaisitko sanoa tästä puhelimesta tätä ja tuota" ja työntekijä vastaisi "en kyllä osaa, mutta otan selvää, odotatko hetken", ja menisi vaikka kysymään asiaa joltain toiselta tai katsoisi tietokoneelta, olisin tyytyväinen!

Vierailija
27/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi itku. Yritä Ap selviät traumojesi kanssa.

Vierailija
28/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ja jos on itsellä selvillä omat tarpeet ja ostokriteerit, niin myyjät tarjoaa jotain muunlaista kuin sitä mitä haluaisin. Myyjät ovat myyjiä, eivät asiantuntijoita.

Vierailija
29/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappeenrannan gigantti menneenä kesänä, neljä myyjää seisoi puhelimien vieressä juttelemassa keskenään, olin jo valinnut puhelimen etukäteen, halusin vain että myyjä antaisi luurilaatikon lukitusta kaapista, reilut viisi minuuttia seisoin myyjien suht lähellä ja odotin että jos joku ehtisi, viimein kysyin voisiko joku teistä auttaa nopeasti, eräs myyjä kääntyi ja sanoi että meillä on vuoronumerot, tuolla on kone, hain vuoronumeron ja sitten yksi malttoi uhrata minuutin ja antaa puhelimen hyvinkin äksynä. Joo olin ainut ihminen koko liikkeessä. Ilmeisesti en ole gigantin kohdeasiakas, kohta 40v, pyöreä mamma joka ei jaksanut pitkin työvuoron jälkeen laittautua puhelimen ostoa varten. Kannattaisi kyllä tuollakin ottaa huomioon että tällä mammalla on teinejä useampi kotona ja nörtti aviomies ja joka kuukausi pitää ostaa jotain elektroniikkaa. Tästä eteenpäin vien kyllä ihan ilomielin rahani muualle.

Vierailija
30/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte palvelua ja tietoa tuotteista, älkää menkö giganttiin. Gigantin liikeidea on myydä isoja eriä halvin hinnoin, ei silloin panosteta myyjien asiantuntemukseen. Naurettavaa valittaa huonosta palvelusta, kun mitään ei haluta maksaa. Menkään pienempiin ja erikoistuneisiin liikkeisiin, siellä on osaavat myyjät. Palvelusta täytyy tietysti maksaa himpun verran kalliimpina tuotehintoina.

Vierailija
31/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee tosi paljon. Välillä tulee vastaan myyjiä, jotka eivät selvästikään teidä asiasta mitään, mutta yrittävät epätoivoisesti jotain sopertaa. Välillä taas tulee ihan asiallisiakin myyjiä vastaan.

Vierailija
32/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No enhän minä vapaa-aikaa tarkoittanutkaan. Vaan jos menen kysymään työntekijältä, että "hei, osaisitko sanoa tästä puhelimesta tätä ja tuota" ja työntekijä vastaisi "en kyllä osaa, mutta otan selvää, odotatko hetken", ja menisi vaikka kysymään asiaa joltain toiselta tai katsoisi tietokoneelta, olisin tyytyväinen!

Mitäköhän se katsoo siinä 5 minuutissa? Samaa ohjetta minkä sinäkin voit lukea?

Puhelimessa on aika helkutisti ominaisuuksia. Itse olen korjannut puhelimia työkseni ja voin sanoa että puhelimen teknisessä manuaalissa (niitä ei jaeta asiakkaille) on satoja sivuja tekstiä.

Nyt jos kysyt jotain vaikka: Kummassa on paremmat kuvausominaisuudet tässä vai tässä?

Myyjän pitäisi tuntea kummankin puhelimen elektroniikka sekä niiden softat jotta se voi sanoa kumpi on parempi.

Vierailija
33/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella yksinkertainen juttu.

Kaikki elektroniikkaa, tietokoneita etc. myyvät asiantuntevat kivijalkakaupat ovat kuolleet pois isojen ketjujen ja jättihallien tieltä jo viime vuosikymmenellä koska:

TE ETTE HALUA MAKSAA ASIANTUNTEVISTA MYYJISTÄ. TAI YKSILÖLLISESTÄ PALVELUSTA.

Vierailija
34/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up