Mitä mieltä tämän seksuaaliterapeutin neuvosta?
Kommentit (11)
Voisitko laittaa aloitukseen muutakin kuin linkin lehtijuttuun? En viitsi edes klikata kun on pelkkä linkki eikä mitään alustusta. Mihin asiaan haluat mielipiteitä?
30 vuotta lisää, niin ikäero iskee 100 %
Jassoo, taas tätä samaa paskaa. Luin vaan tuon Iltasanomien otsikon, ei oo muuta kommentoitavaa. Koita säkin jo vaihtaa aihetta tai mee vaikka ulos, siellä on kesä...
Vierailija kirjoitti:
Voisitko laittaa aloitukseen muutakin kuin linkin lehtijuttuun? En viitsi edes klikata kun on pelkkä linkki eikä mitään alustusta. Mihin asiaan haluat mielipiteitä?
"On puhuttu paljon siitä, että nainen on nuoremman miehen kanssa. Mutta entä jos tilanne on toisinpäin?
Olen 19-vuotias tyttö ja treenaan paljon. Tapasin salilla miehen, jonka kanssa olemme seurustelleet muutaman kuukauden. Tuntuu kuin olisimme löytäneet sen oikean. Mies on 33-vuotias. Meidän ikäeroamme paheksutaan, mutta emme ole sen antaneet häiritä. Minua silti mietityttää, miten muut suhtautuvat meihin. 14 vuotta on melko paljon ja olemme puhuneet asiat halki ja miettineet tulevaisuutta ja tuntuu hyvältä olla hänen kanssaan.
Nimimerkki: Nuori ja onnellinen tyttö, nainen 19 vuotta
RFSU:n seksuaaliterapeutin vastaus:
Enemmän taidetaan puhua ikäerosta toisinpäin eli vanhempi nainen ja nuorempi mies.
Jos teistä tuntuu siltä, että tämä suhde on se oikea, niin älkää antako muiden paheksunnan vaikuttaa suhteeseenne, vaan eläkää tätä hetkeä. Jos paheksujat ovat läheisiäsi, ei auta muu kuin suoraan kertoa miltä suhde sinusta tuntuu.
Sinä elät omaa elämääsi ja sinulla on täysi oikeus aikuisen ihmisenä päättää miten elämääsi elät.On puhuttu paljon siitä, että nainen on nuoremman miehen kanssa. Mutta entä jos tilanne on toisinpäin?
Olen 19-vuotias tyttö ja treenaan paljon. Tapasin salilla miehen, jonka kanssa olemme seurustelleet muutaman kuukauden. Tuntuu kuin olisimme löytäneet sen oikean. Mies on 33-vuotias. Meidän ikäeroamme paheksutaan, mutta emme ole sen antaneet häiritä. Minua silti mietityttää, miten muut suhtautuvat meihin. 14 vuotta on melko paljon ja olemme puhuneet asiat halki ja miettineet tulevaisuutta ja tuntuu hyvältä olla hänen kanssaan.
Enemmän taidetaan puhua ikäerosta toisinpäin eli vanhempi nainen ja nuorempi mies.
Jos teistä tuntuu siltä, että tämä suhde on se oikea, niin älkää antako muiden paheksunnan vaikuttaa suhteeseenne, vaan eläkää tätä hetkeä. Jos paheksujat ovat läheisiäsi, ei auta muu kuin suoraan kertoa miltä suhde sinusta tuntuu.
Sinä elät omaa elämääsi ja sinulla on täysi oikeus aikuisen ihmisenä päättää miten elämääsi elät.On puhuttu paljon siitä, että nainen on nuoremman miehen kanssa. Mutta entä jos tilanne on toisinpäin?
Sinä elät omaa elämääsi ja sinulla on täysi oikeus aikuisen ihmisenä päättää miten elämääsi elät."
Meillä on 12 v ikäeroa hyvin homma toimii vuoden verran olty yhdessä.
Ikä on vaan numero jos kemiat kohtaa <3
Eihän se neuvonut oikeastaan mitään. Ainut varteen otettava toteamus oli, että kysyjä elää omaa elämäänsä ja hänellä on oikeus päättää, miten sen elää.
Suhde on vielä niin nuori, että voi tapahtua mitä tahansa. Kumpikin voi löytää sen vielä oikeamman lähempää omaa ikää tai sitten ei. Ennen tuollaiset ikäerot olivat aika tavallisia. Isovanhemmillani oli ikäeroa 11½ vuotta, äidilläni ja hänen miehellään myös saman verran. Molemmissa nainen "tietysti" se nuorempi. Ja kuinkas kävikään, molemmissa suhteissa nuorempi kuoli ensi, äitini alle viisikymppisenä ja isoäitini kuusikymppisinä, kun taas miehet elivät molemmat yli kahdeksankymppisiksi.
Kyllä sen vanhemman miehen seurassa rapistuu nopeasti puolisokin, mistä lie johtuu, myötätunto-vanhenemista?
up