Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka uskaltaa enää myydä taloa?

navettapiika
06.06.2016 |

Oli jossain lehdessä juttua tuosta että talon myyjä joutui kuuden vuoden jälkeen lunastamaan talon takaisin ja maksamaan oikeudenkäyntikuluja...siis oikeesti,jos ette tiedä taloista mitään,älkää ostako!Vanhoissa taloissa on aina jotakin,ei niistä saa uusia muutenkuin purkamalla ja rakentamalla uudestaan!Ostakaa rivitalo tai kerrostalo-osake,niissä talonyhtiön tehtävä on huolehtia talon yleiskunnosta ja opastaa tarvittaessa.Mitä mieltä?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun ostaa remontoitavan talon, niin kannattaa ekojen vuosien aikana keskittyä tekemään ne keittiöt ja kylppärit uusiksi. Jos jotain ilmaantuu niin siitä saa vielä myyjän vastuuseen...

Vierailija
2/37 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

80%:ssa on kosteusvaurio eli riski lähteä myymään. Varmasti meidänkin talossa. Täytyy liittää kauppakirjaan tuo tutkimusraportti jossa kerrotaan että noin monessa kosteusvaurio ja kertoa että tästä tlaosta ei ole löydetty mutta saattaa olla. Tuokaan ei kyllä poista vastuuta mut helpottaa oikeudessa kun korvaussummia määritellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun ostaa remontoitavan talon, niin kannattaa ekojen vuosien aikana keskittyä tekemään ne keittiöt ja kylppärit uusiksi. Jos jotain ilmaantuu niin siitä saa vielä myyjän vastuuseen...

Aionkin laittaa kauppakirjaan että aika varmasti 20 v vanhasta kylppäristä löytyy kosteusvaurio eli huomioitu hinnassa. Tärkeintä varmasti mitä kauppakirjassa lukee.

Vierailija
4/37 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan siihen kauppakirjaan pykäliä, joilla välttää mahdolliset 'ongelmat' vuosien(kin) päästä. Myydään siinä kunnossa kun on... Myydään purkukuntoisena... Myyjä ei vastaa... jnejne

Vierailija
5/37 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hakoteillä olette.. Me myytiin asunto, josta kaikki asiat kerrottiin rehellisesti ja tietyt asiat oli nähtävillä. Ei oikeudessa auttanut, jouduttiin korvaamaan. Uusi omistaja vain sanoi, ettei hänelle ollut kerrottu näitä asioita vaikka olikin nähtävillä.. Käytiin käräjät sekä hovi läpi.

Vierailija
6/37 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hakoteillä olette.. Me myytiin asunto, josta kaikki asiat kerrottiin rehellisesti ja tietyt asiat oli nähtävillä. Ei oikeudessa auttanut, jouduttiin korvaamaan. Uusi omistaja vain sanoi, ettei hänelle ollut kerrottu näitä asioita vaikka olikin nähtävillä.. Käytiin käräjät sekä hovi läpi.

Kaikki pitäisi laittaa paperille, koska nykyään ei sanaan voi luottaa.

Vierailija
7/37 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin!!!Jos ostaja ei omaa tyhmyyttään tajua että talo on VANHA niin miksi myyjää pitää sakottaa?kun tuntuu ettei tuo paperille laitto enää auta...

Vierailija
8/37 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan siihen kauppakirjaan pykäliä, joilla välttää mahdolliset 'ongelmat' vuosien(kin) päästä. Myydään siinä kunnossa kun on... Myydään purkukuntoisena... Myyjä ei vastaa... jnejne

Ei poissulje vastuuta edes purkukuntoisena myyminen. Korvausvastuuseen voi joutua silti. Löytyy ennakkotapaus. Millään et voi sulkea pois vastuutasi mutta sitä helpottaa jos kertonut kauppakirjassa tarkasti oman käsityksen kunnosta. Itse olen myös oikeudessa ollut näistä asioista.

Vierailija
9/37 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät vietiin asuntokaupasta oikeuteen asiasta joka oli kerrottu mutta milläs todistat. Viimein löytyi tärkeä sähköposti ison firman palvelimen (minun työpaikan) muistista jolla saatiin todistettua syyttömyytemme oikeudenkäynnissä. Siinä oli ostajat ihmeissään ja joutuivat maksamaan kaikki kulut. Tuli todella kalliiksi heille. Vieläkään en ymmärrä miksi noin tekivät.

Vierailija
10/37 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pitäisi laittaa paperille, koska nykyään ei sanaan voi luottaa.

Niinpä, jälkiviisaana juurikin näin. Myytiin ihan maalaisjärjellä, jos asia on kerrottu sekä nähtävillä, niin siitähän ei voi tulla korvausvelvollisuutta.. Eiku..

Vierailija
11/37 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidät vietiin asuntokaupasta oikeuteen asiasta joka oli kerrottu mutta milläs todistat. Viimein löytyi tärkeä sähköposti ison firman palvelimen (minun työpaikan) muistista jolla saatiin todistettua syyttömyytemme oikeudenkäynnissä. Siinä oli ostajat ihmeissään ja joutuivat maksamaan kaikki kulut. Tuli todella kalliiksi heille. Vieläkään en ymmärrä miksi noin tekivät.

Oltiin jo itse joutumassa maksumiehiksi.. ennen oikeudenkäyntiä oli useampi tapaaminen tuomarin kanssa ja kaikki viittasi siihen että ollaan syyllisiä. Oli todella ahdistavat n. 7 kk... jos sitä yhtä sähköpostia ei olisi löytynyt niin oltaisiin n. 40 000e köyhempiä..

Vierailija
12/37 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua raivostuttaa nämä kosteustutkimukset ym. raportit. Niiden laatijilla ei ole mitään vastuuta siitä mitä ne papereihin kirjoittaa.

Vierailija
13/37 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakirjan liitteeksi yksityiskohtainen lista kaikista virheistä/tehdyistä remonteista ja kuntoon liittyvistä huomioista. Molemmat osapuolet allekirjoittavat sen.

Vierailija
14/37 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin jo itse joutumassa maksumiehiksi.. ennen oikeudenkäyntiä oli useampi tapaaminen tuomarin kanssa ja kaikki viittasi siihen että ollaan syyllisiä. Oli todella ahdistavat n. 7 kk... jos sitä yhtä sähköpostia ei olisi löytynyt niin oltaisiin n. 40 000e köyhempiä..

Mun ahdistus kesti 3 vuotta ja 20.000€ (Asianajokulut ja korvaus-vakuutus 10.000), ihan hyvin kävi sinänsä. Jos olisin täysin hävinnyt olisi kulut ollut n. 100.000€ nykyisen asuntolainan päälle=konkurssi. Juu, ei enää myydä. Jos halutaan vaihtaa asuntoa, nykyinen lähtee vuokralle!

Vierailija
15/37 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun joskus omani myyn, niin myyn vain tontin. Tontilla olevat rakennukset ja rakennelmat kuuluvat kauppaan ja ostaja saa tehdä niillä mitä haluaa.

Vierailija
16/37 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei poissulje vastuuta edes purkukuntoisena myyminen. Korvausvastuuseen voi joutua silti. Löytyy ennakkotapaus. Millään et voi sulkea pois vastuutasi mutta sitä helpottaa jos kertonut kauppakirjassa tarkasti oman käsityksen kunnosta. Itse olen myös oikeudessa ollut näistä asioista.

Purkukuntoisena myyminen poistaa vastaan, mutta silloin hinnan pitää vastata purkukuntoisen hintaa. Vastuun voi sulkea pois myös selkeillä ja yksilöidyillä lauseilla. Esim. alapohja tarkistamaton, ostaja tietoinen alapohjan iästä ja mahdollisista vaurioista. Ei ole ostajalla mitään valittamista alapohjasta tuollaisen lauseen jälkeen.

Vierailija
17/37 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjäkin voi jättää kertomatta ostajalle oleellista tietoa. Vaikka myyjä antaa ja kertoo talosta kaikki tiedot välittäjälle, ei ole takeita että ne kaikki välittyvät ostajalle. Käykää kaikki välittäjän kanssa läpi sähköpostitse ennen kauppoja! Jos välittäjä ei suostu sähköpostitse tietoa antamaan, unohtakaa kaupat.

Vierailija
18/37 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä väärä päätös, jos eivät edes olleet teettäneet kuntotarkastusta (siis ostaja) ja toiset vielä sanoivat missä on vikoja. Vanhassa talossa on aina jotain valitettavaa.

Me kävimme edellisessä talossa 6v oikeutta rakennusaikaisesta viasta ja meidät pelasti toimittajan post-it lapulle kirjoittama viesti jossa antoi väärät ohjeet! Onneksi oli tallessa... Mutta löysässä hirressä eläminen oli todella kamalaa, pelkäsimme menettävämme koko talon korvauksiin jos olisimme hävinneet.

Vierailija
19/37 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kysymys olisi nyt myös itselleni ajankohtainen. Google toi minut tähän ketjuun.

Kyseessä on entinen 80-luvulla tehty pieni kesämökki keskisuuren kaupungin välittömässä läheisyydessä , kuitenkin omassa rauhassa, joka muutettu 90-luvulla vakituiseksi asuinkiinteistöksi. Sisällä on kk, parvi, oh sekä tehty sähkösauna ja kylpyhuone entisen omistajan toimesta. Olen käyttänyt vain sisävessaa ja kylpenyt ulkosaunassa, jonne kantovedet, en pidä sähkökiukaasta. Kylpyhuoneessa selvästi kaadot väärin, eikä kosteuskaan poistu hyvin esim. pyykkiä kuivatessa tai ruokaa tehdessä. Painovoimainen ilmanvaihto ei mielestäni toimi kunnolla ja selkeästi huonot eristeet, huomaa talvisin. Olohuoneen lattia uusittiin ja eristeinä oli hiiren kakkimaa purua sekä sanomalehteä. Uskon koko talon olevan näin eristetty. Talo itsessään puu- ja sähkölämmitteinen. Minulle ei ole tullut mieleenkään ikinä valittaa tästä - ostinhan tämän siinä kunnossa kuin se on, päivittämätön, ei uusi. Edellistä omistajaa näen yhä silloin tällöin ja kysyy aina, miten menee. Olen pärjännyt hyvin jo 10 vuotta, tykkään tästä "vaatimattomasta" elämästä, jota talo on tarjonnut. Sijainniltaan aivan loistava ja iso tonttikin.

Miten tällaisen talon voisi myydä ilman, että perästä tulee sanomista? Olen muuttamassa töiden vuoksi 500km päähän, eikä minulla ole tosiaankaan aikaa tai rahaa tulla setvimään "yllättäviä vikoja" käräjille. En miettisi myyntiä, ellei olisi pakko. Yritänkö etsiä vain jonkun saman henkisen jolle myyn tai vuokraan? Ennemmin möisin, mutta otsikissapa se mieltä vaivaava kysymykseni onkin.

Vierailija
20/37 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purkukuntoisena myyminen poistaa vastaan, mutta silloin hinnan pitää vastata purkukuntoisen hintaa. Vastuun voi sulkea pois myös selkeillä ja yksilöidyillä lauseilla. Esim. alapohja tarkistamaton, ostaja tietoinen alapohjan iästä ja mahdollisista vaurioista. Ei ole ostajalla mitään valittamista alapohjasta tuollaisen lauseen jälkeen.

Ei poista vastuuta. Purkukuntoisuuskin pitää määritellä tarkemmin, mikä aiheuttaa purkukuntoisuuden

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän