Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalimmat kokemuksesi siivoojana

Siivoton
05.06.2016 |

Olen tehnyt aina satunnaisesti siivoojan töitä opiskeluiden ohessa- kuten moni muu ikätoverini akuutissa rahapulassa. Työ on kamalaa, palkka paskaa ja ihmiset kohtelevat kuin saastaa. Jos vika ei ole kusettavissa siivousfirmoissa, asiakkaat ovat ihan psykopaatteja. Olisi "kiva" kuulla muiden hirveitä siivouskokemuksia, ihan vertaistuen vuoksi.

Aloitan omalla semikamalalla kokemuksella. Asiakas kotisiivouksessa piilotti hiuksiaan ja pieniä roskia vaikeisiin paikkoihin nähdäkseen siivotaanko kämppä kunnolla. Jos piilotettu hius löytyi siivouksen jälkeen, valitus ja huudot perään.

Olisi myös kiva kuulla mielipiteitä henkilöiltä jotka ovat veemäisiä siivoojille.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedätte että meillä siivoojilla on suloinen kosto. Vessarätillä pyyhitään ruokapöytä ja kaikki kosketuspinnat...

Koronavirus elää pinnoilla (ovenkahvat sun muut) onneksi vain muutamia tunteja, mutta tuota. . . niin....miksikähän sitä ei saada kuriin....

Vierailija
62/72 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä hotelli/laiva/ metro/bussi/junasiivojien pitää työnantajan mielestä hosumalla tehdä työnsä? joku 15min ei riitä mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi ihmeessä hotelli/laiva/ metro/bussi/junasiivojien pitää työnantajan mielestä hosumalla tehdä työnsä? joku 15min ei riitä mihinkään.

Kuulemma myös kotisiivousrintamalla.

Aivan kauhea vauhti päällä koko ajan.

Vierailija
64/72 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellisiivouksessa näki kyllä kaiken mahdollisen. Etenkin itänaapurit osasivat välillä olla aika järkyttäviä asiakkaita. Varastivat hotellivaunusta kaiken mitä irti lähti jos sen jätti hetkeksikään silmistään, joku pölli jopa takkini minkä olin ruokatauon jälkeen jättänyt hetkeksi vaunuun. Mikrossa oli kypsennetty jopa kalaa, eihän sitä hajua saanut mitenkään pois. Erään seurueen jälkeen huone oli pakko ottaa pois myynnistä viikoksi, eivät pahaa sotkua tehneet, mutta haisivat niin pahasti lialle että kaikki tekstiilit oli lähetettävä pesulaan ja huone otsonoitava..

Tämän kirjoittanut vielä jatkaa.. Tuo haisuli seurue oli siis venäläinen perhe, näin heidät jo kun saapuivat hotelliin, ikinä en ole niin resuisella ulkoisella olemuksella olevia ihmisiä nähnyt, näytti jo kaukaa siltä että nämä hyppäsi suoraan neuvostoajalta. Yhden yön yöpymisen jälkeen haju oli niin sanoinkuvaamaton. Ei ojan puli voi haista niin pahalle.. En ole kovin herkkä kun kerroshoitajana on kyllä nähty ja haistettu kaikki mahdolliset eritteet mitä ihmisestä lähtee. Tuohon huoneeseen meno sai oksennuksen suuhun välittömästi. Lakanoiden läpi oli imeytynyt lika. Kylpyhuone..näennäisen siisti kun suihkua ei tietenkään oltu käytetty, eikä edes yhtään käsipyyhettä!!? Hajulle ei löydy sopivia sanoja.. ihmisiä jotka eivät todellakaan peseydy kuin juhannuksena ja jouluna, tai ehkä joka viides?! Paljon on nähty, vaan tuo oli pohjat..

Vierailija
65/72 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upp, lisää .

Vierailija
66/72 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanottokeskus, ne miesten vessat oli ihan kusessa. Tietyillä ihmisryhmillä on tapana pestä alakertansa vedellä aina wc-käynnin jälkeen esim vesipullolla niin lattiat lainehti. Oli ulostettu lattiakaivoon. Saunasta löytyi kananmunan kuoria 

Tykkäsin siivoojavuosistani, se oli itsenäistä työtä. Aloin kettuillessani tervehtiä niitä oikein kuuluvasti, jotka eivät suvainneet siivoojaa tervehtiä. Myyjät olivat pahimpia, samoin kaikki muut jotka olivat vain hitusen ylempänä siivoojaa.

Vierailija
67/72 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin rappusiivoojana kerrostaloissa. Kauheasti peloteltiin hulluista ukoista, jotka ahdistavat siivoojan kellarikäytäviin. Onneksi ei sattunut yhtäkään kohdalle. Joskus rappukäytävästä löytyi ihmisen paska. Kyllähän se mykisti. 

Muuten työ oli jopa siedettävää, mutta jo silloin, ysärillä, oli liian vähän aikaa ja liian paljon siivottavaa. 

Vierailija
68/72 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin puolen vuoden ajan isoa tavarataloa. Alkuun oli ihan mukavaa ja siivous firman esihenkilötkin mukavia ihmisiä. Kuitenkin, itse tavaratalon myymäläpäällikkö paljastui ajan kuluessa ilkeäksi ihmiseksi.. Menin eräänä päivänä siivoamaan hänen toimistoaan ja hän oli itse siellä. No, siinä sitten pyyhin tasoja, kun hän alkaa juttelemaan minulle. Kysyi olenko ottanut yhden tiskin takaa lattian, silloin oli maanantai ja kyseinen tiski otetaan perjantaisin. Kun kerroin tämän, alkoi tulla hänen suustaan sammakoita. Kysyi äkäisenä, että miksi viime perjantaina sanoin etten ole tiskin takustaa aiemmin ottanut. Hän kysyi silloin, olenko ottanut sitä lattiaa ja sanoin rehellisesti, että en. Toki moppasin aina perjantaisin roskat pois, koska tiukan aikataulun sisällä en ehtinyt muuta. Palataan toimiston tilanteeseen, siinä hän räksytti minulle, kuin joku koira ja suu vaahdossa sanoi, että "siinä oli muita todistamassa, kun sanoit ettet ole ottanut sitä!". Tilanne oli ihan kamala, toimiston ovi oli auki ja taukotilassa olevat työntekijät kuulivat kaiken.. Olo oli nöyryytetty. Oli aika lähellä, etten alkanut itkemään sen räksyttäjän edessä. Sen jälkeen kyseinen myymäläpäällikkö alkoi tehdä minusta valituksia jatkuvalla syötöllä ja sain sen seurauksena varoituksen "huonosta siivouksesta". Olin niin vihainen ja turhautunut, koska tein lähes joka päivä (5pv viikossa) töitä yli varsinaisen työajan. Aina kun törmättiin myymäläpäällikön kanssa, hän pelkästään valitti minulle. Teki mieli välillä heittää moppi sen akan käteen ja laittaa se itse siivoamaan :D 

Ei siinä vielä kaikki. Sain lopulta potkut, koska myymäläpäällikkö teki vain lisää ja lisää valituksia. Enkä edelleenkään tiedä muuta syytä tai perustetta "huonolle siivoukselle", kuin asiakasvessojen lattiat. Tai enemmänkin miesten vessan lattia. Se oli kamalassa kunnossa, mutta minkäs teet kun pesuaineet ei tehoa.. 

Myöskin siivousfirman toiminta oli täysi floppi. En missään vaiheessa saanut kunnollista ohjausta työhön, eli piti opetella itse. Yhtäkkiä ajan kuluessa siivottavaa tuli lisää ja sitä ennen niistä asioista ei oltu edes mainittu. Semisti turhautti.. Esihenkilö lupasi useita kertoja tulla käymään, mutta lupaukset jäivät toteuttamatta. Näin häntä 2-3 kertaa ja potkut saadessani olin viimeksi nähnyt puoli vuotta sitten. Hän oli toisella paikkakunnalla, 2h päässä. Ymmärrettävää, että sieltä ei ihan joka päivä pääse käymään, mutta olisi vaikka edes kerran kuussa käynyt.. Hän ei edes käynyt katsomassa tavaratalon kuntoa, ennenkuin sain potkut. Eli perusti potkut yhden henkilön näkemykseen.. Edelleen pöyristyttää, vaikka potkuista kohta jo puoli vuotta. 

En ole tavaratalossa sen jälkeen käynyt, mutta vanhempani ovat. Kuulemma sotkuisempaa, mitä minun aikanani.. Että sillälailla :D 

Vierailija
69/72 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He eivät päätä sitä itse.

Vierailija
70/72 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena yhden kesän töissä bussifirmassa siivoajana. Tolu loppui eikä sitä saatu lisää, joten piti pestä pelkällä vedellä. Asentajat kourivat nuorta tyttöä rasvaisilla käsillään.

Vierailija
71/72 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin tässä muutama vuosi sitten hetken kuntosalisiivojana lukion jälkeen . Työ alko viideltä aamulla  ja ekana piti mennä siivomaan miesten puolelta suihkut ja saunat. Ei siinä muuten mitään, mutta kuntosali myös aukes samoihin aikoihin. Noin aamulla ei kuitetenkaan paljon väkeä ollu liikkeellä, ja ne jotka oli käyttäyty yleensä asiallisesti. Mut sitte oli yks mies, joka änkes suihkuun aina samaan aikaan kun siivosin  siellä. Yleensä lähdin pois, siksi aikaa kun joku tuli suihkuun, että  saisi rauhassa suihkutella. Mut tää tyyppi närkästyneenä kysy multa et miksi lähden pois. Sama tyyppi myös kommentoi, että meillä siivoojilla pitäis olla bikinit työasuna. Mua ahdisti tän takia aika rankasti aamulla mennä siivoomaan suihku ja- saunaosastoa. Muuten  työ oli kyllä ihan ok.

Oliko kuntosali auki klo 5?

Vierailija
72/72 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asukas oli ampunut itseään ilmeisesti suuhun ja sieltä seinistä sit rapsuteltiin jos mitäkin irti.

Myös jos asunnossa on kuolleena ollut ihminen jo kauan, on se haju jäätävä sekä jos nesteet valunut lattialle tms. on todella ällöttävää.

Kerran oli yhdessä arkkumallisessa pakastimessa ollut jotain, mennyt pilalle ja koko pakastimen pohja lillui vihreää paakkuista mömmöä. Onneksi se lähti kaatopaikalle :D

Myös yltäpäältä homeessa olevat jääkaapit on mukavia yrittää pelastaa.

Tietääkseni ns.kuolinsiivoukset tekee sellaisiin tarkoitetut henkilöt.?..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä