Te jotka olette pienessä työpaikassa, eikö teitä häiritse että tiedot työterveyskäynneistänne menevät pomollenne?
Tai muulle vastaavalle laskuja setvivälle henkilölle, jonka todennäköisesti näette joka päivä työpaikalla?
Kommentit (28)
Ainakin kun itse tarkastan työterveyslaskut näkyy esim labroista mitkä labrapaketit otettu. En tiedä riippuuko lääkärifirmasta miten tarkkaan kirjataan. Oma silmälääkärini oli vaan käynti silmälääkärillä mutta kollegan veri/virtsakokeista oli lähetteen tiedot, samoin kuin röntgenistä oli että mitä kuvattu.
En koe ongelmaksi. Kaikilla meillä on sama kroppa ja erilaisia sairauksia. Koskaan en tietenkään hiisku asioista enkä ilmaise kollegoille että olen saanut tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama vaikka kaikki tietäisi terveystietoni. Ei ole mitään salattavaa, enkä ymmärrä ketä edes kiinnostaisi mun asiat.
Itseäni tympäisee uteliaat alaiseni, jos joku on poissa tullaan kyselemään ai se on sairaana, aina kun ei ole sairaudesta kyse. Esimiehellä on vaitiolovelvollisuus.
Olin ennen pienessä työpaikassa ja kyllä häiritsi. Jos työterveyden lasku oli tavallista suurempi, siitä tuli kyllä puhetta ja voivottelua. Ei kamalasti huvittanut käydä ettei joutuisi silmätikuksi.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kun itse tarkastan työterveyslaskut näkyy esim labroista mitkä labrapaketit otettu. En tiedä riippuuko lääkärifirmasta miten tarkkaan kirjataan. Oma silmälääkärini oli vaan käynti silmälääkärillä mutta kollegan veri/virtsakokeista oli lähetteen tiedot, samoin kuin röntgenistä oli että mitä kuvattu.
En koe ongelmaksi. Kaikilla meillä on sama kroppa ja erilaisia sairauksia. Koskaan en tietenkään hiisku asioista enkä ilmaise kollegoille että olen saanut tietoja.
Täh? Oikeastiko siellä näkyy mitä kokeita on otettu???
Kyllä tuo voi oikeasti olla ongelma. Ainakin osa työpaikoista pyrkii hillitsemään työterveyden kustannuksia sillä, että jos pelätään jollain olevan jatkossa terveysongelmia niin kummasti henkilöt siirtyvät seuraavissa yt-neuvotteluissa irtisanottavien listalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama vaikka kaikki tietäisi terveystietoni. Ei ole mitään salattavaa, enkä ymmärrä ketä edes kiinnostaisi mun asiat.
Itseäni tympäisee uteliaat alaiseni, jos joku on poissa tullaan kyselemään ai se on sairaana, aina kun ei ole sairaudesta kyse. Esimiehellä on vaitiolovelvollisuus.
Hienoa että olet noin fiksu. Itseäni kyllä todella häiritsi kun oli esinainen joka ei lakia tuntenut, vaan jos joku ilmoitti aamulla olevansa sairas, niin tämä nainen isossa avokonttorissa nousi aina seisomaan ja kailotti kuuluvalla äänellä tiedotuksen - sekä omalle tiimilleen että kaikille muillekin jotka samassa kerroksessa tiiviissä avokonttorissa sattuivat istumaan - kyseisen henkilön tarkasta terveydentilasta ja sairaudesta.
Kertoili myös alaistensa sairauksista kaikille muille muutenkin. Ja haukkui alaisiaan sekä toisilleen että ulkopuolisille. Kehui sillä, miten monta liian kunnianhimoista nuorta alaista oli saanut lannistettua sekä savustettua työpaikasta ulos ja saanut vielä torpattua kaikki mahdollisuudet saada uutta työpaikkaa haukkumalla näitä kaikille mahdollisille uusille esimiehille. Kertoi, ettei suostunut kirjoittamaan arviota alaistensa suoriutumisesta työtodistukseen ilman että olisi siihen kirjoittanut kaikki terveystiedot ja negatiiviset mielipiteensä kyseisestä henkilöstä, vaikka tuo on lailla kiellettyä työtodistuksissa.
Ja tosiaan kehui ja ylpeili tällä miten monen henkilön uran oli saanut tuhottua.
Samalla uteli aina yksityiselämästä.
Ei taida edes yrittäjät itse tietää, että vaikka työterveyshuolto on pakollinen, niin mitään lääkärin palveluja ei ole pakko työntekijöille järjestää. Jos ne ongelma, niin senkun ottaa vain minimiterveyshuollon, mihin ei edes kuulu kuin työpaikkaselvitykset ja terveystarkastukset, meillä niitäkään ei ole kuin kolmen vuoden välein ja kuulemma ei ole edes minimi. Mitään lääkärin palveluja ei kuulu.
Kannattaa ottaa työterveys Heltistä. Sinne maksetaan jäsenmaksua jokaisesta työntekijästä/kk, eikä ole mitn eroa onko tyyppi käynyt 0 krt vai 20 krt lääkärillä/kk. Laskulla ei näy kuin kk-summan jakautuminen KL1 ja KL2 välillä.