Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen itse opettaja. Ostin pojan opettajalle lahjan, jonka olisin itse halunnut

Vierailija
05.06.2016 |

Olen toiminut kuutosluokan päättäneen poikani luokkavanhempana ja vastannut myös opettajan lahjoista osittain. Edellisjouluna hän sai laadukkaan punaviinin, ja peräkkäisinä keväinä pullon aitoa shamppanjaa. Nämä olisivat maistuneet itsellekin.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojan opettaja oli absolusti uskovainen. Hyvä opettaja, uskonto pysyi uskontotunnilla. En edes tiennyt, että oli uskovainen, mutta naapurissa asunut toinen opettaja, joka oli opettanut samassa koulussa ennen eläkkeellejääntiä, kertoi. Eli eipä tuo lahja sovi kaikille. Enkä lapsen kautta laittaisi mitään sellaista, mitä lapsi itse ei voi antaa. 

Vierailija
2/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei ole sopiva lahja. Koskaan ei tiedä, kuka on esim. raitistunut alkoholisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että mitä isompi pullo sitä mieleisempi lahja opettajalla.

Terveisin 10 litran pänikkä kipakka pontikkaa.

Vierailija
4/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veimme peruskoulun päätyttyä esikoisen luokanvalvojalle pullon shampanjaa. Luulen, että ymmärtää lahjan arvon, vaikka ei itse sitä nauttisikaan.

Vierailija
5/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-30 pulloa viiniä onkin todella kiva lahja. Opettajissakin on alkoholisteja, jos et sitä ole tiennyt.

Meillä ei lapset osta alkoholia aikuisille.

Vierailija
6/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veimme peruskoulun päätyttyä esikoisen luokanvalvojalle pullon shampanjaa. Luulen, että ymmärtää lahjan arvon, vaikka ei itse sitä nauttisikaan.

Mikä tämä arvo on? 

Vierailija
7/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kuka vie lapsen opettajalle lahjan? Miksi ihmeessä?! Jokainen käyttäköön rahansa miten haluaa, mutta jos tuo on yleinenkin tapa niin kuulostaa melko naurettavalta.

Vierailija
8/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen antanut lasten valita lahjan. Jos ei ole keksinyt, olen antanut kukan ja kortin mukaan.

Vierailija
9/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin lapsen kevätjuhlassa yhdellä Alkon pahvikotelon, mutta minusta se ei kuitenkaan ole sopiva lahja lapselta opettajalle. Ja käytän itse alkoholia ja uskoakseni lapsenmopettaja myös.

Vierailija
10/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen antanut lasten valita lahjan. Jos ei ole keksinyt, olen antanut kukan ja kortin mukaan.

Tämä selittänee miksi opettajilla on vino pino söpöjä posliinkoristeita tai mukeja.

Vierailija
11/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein lapsen eläkkeelle jäävälle opettajalle konjakkipullon. En ole mikään tapalahjoja. Lahjon opettajia vain silloin kun tuntuu, että on kiitoksen paikka ja talous kestää. Hän oli selvästi ilahtunut, halasikin oikein.

Vierailija
12/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein muinoin yhdelle opettajalleni viinipullon kiitokseksi siitä, että oli joustanut pitkittyneiden kurssisuoritusten kanssa. Olin tuolloin päässyt juuri lukiosta.

Vierailija
13/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi ei ole sopiva lahja. Koskaan ei tiedä, kuka on esim. raitistunut alkoholisti.

No jos tuolle linjalle lähtee niin eihän kukaan voi tietää sitäkään jos ope on kukille allerginen. Minusta punkkupullo on oikein passeli lahja, tosin lapsen vietäväksi en sitä laittaisi vaan veisin itse.

Vierailija
14/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä selittänee miksi opettajilla on vino pino söpöjä posliinkoristeita tai mukeja.

No eivät ole kyllä valinneet kertaakaan mukia tai posliinia. Suklaata, teetä, kahvia tms. Tiesivät, että ope tykkää niistä. En suostu viemään alkoa. Muistaminen on minusta enemmän lapsen kiitos lukuvuodesta ja kesän toivotus. Ärsyttää vanhempien liika säätö ja laskelmoivuus tai lahjomisen ajatus.

Vierailija
15/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi alkoholia opettajalle enkä tarhantädille. Mielestäni se ei vain ole sopiva lahja tässä yhteydessä. En itse ainakaan tunne näitä ihmisiä niin hyvin, että voisin olla varma, miten he alkoholiin suhtautuvat. Tai onko esimerkiksi kotona viinaan menevä puoliso tms. Kukka tai jokin herkku, joka ei jää kaappeihin notkumaan, on aina toimiva valinta. Siinäkin tapauksessa, ettei ko. ihminen itse herkkuja söisi, voi ne aina laittaa kiertoon. Viina on vähän eri asia, jos se sattuu olemaan ihmiselle ongelma. 

Vierailija
16/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit opettaja, tietäisit, että samppanja kirjoitetaan samppanja, ei shampanja.

Vierailija
17/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin 5 kg sokeria ja hiivan. Tehköön itse kiljunsa. Hiiva meni luonnollisena tartuntana.

Vierailija
18/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahjan antavat oppilaiden vanhemmat ja eri tilaisuudessa, niin lahja on ok.

Mutta, eikä lahja opettajalle, ole lahja oppilailta, jonka he hyvän kesän toivotuksin antavat, jolloin oppilas syyllistyy luvattomaan alkoholin hallussapitoon, joka Suomen lain mukaan on rikos.

Ja toisekseen, monelle lapselle opettaja on esikuva, joka omalla käytöksellään antaa esimerkin ja hyväksynnän alkoholin käytölle.

Itse vanhempana en pidä lahjaa sopivana, jos opettaja haluaa nauttia alkoholijuomia, ostakoon itse.

Vierailija
19/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella persoonaton lahja. Tiedän että opettajat arvostavat eniten lahjoja jotka muistuttavat oppilaista. Vaikka oppilaan itsensä askartelema juttu tai joku missä on valokuva (vaikka muki). Eihän mistään viinapullosta jää mitään muistoa, ajatelkaapa nyt ihmiset vähän tiedostavammin.

Vierailija
20/39 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa nyt jo, ettei niitä lahjoja tarvi ostaa. Ap ei ole opettaja. Hyvää kesää kaikille!

T. Ihan oikea opettaja