Apua, miten piilarit saa pois silmistä??
Ei tartu sormenpintaan tuo piilarimassa ja painan automaattisesti silmäluomen kiinni kun kosketan yhtään silmää, apua!!
Kommentit (14)
Pinsettiotteella. Levitä toisella kädellä silmää samalla auki. Eikö optikko varmistanut, että saat linssit myös itse pois silmästä??
Vedä alaluomesta alas. Sitten peukulla ja etusormella pinsetti ote pilarin reunoista niin että sormet estävät yläluomea sulkemasta silmää
Optikko opetti ottamaan pois mutta se tapa oli huono. Itse irrotan vähän alaluomea silmästä toisella kädellä, toisen käden etusormella vedän piilarin sivuun pupillin päältä ohimoa päin, sitten se irtoaa helpommin, kun ottaa etusormella ja peukalolla pinsettiotteen sen päältä ja laittaa sormia kiinni päin.
Jos silmä on kuiva, piilarinestettä voi pudottaa silmään tai kostuttaa sormen siinä ja pistää pisaran sormen avulla silmään.
Mä otan vasemmalla etusormella yläluomesta kiinni, oikean nimettömällä alaluomesta ja oikealla etusormella ja peukalolla pinsettiote linssistä.
Vittu että oli vaikeaa, meni varmaan lähemmäs 10min että sain sen pois. Ja nyt on silmä punainen vaikka tiputin sinne jo kosteuttavia tippojakin. Taitaa minun piilarien käyttöni jäädä tähän, olis vaan kiva kuin olis joku kakkosvaihtoehtokin näkemisen suhteen esim matkoilla ym jos vaikka lasit hajoaa. Stana kun pitää olla näin sokea että lasitkin maksaa maltaita triplahiontoineen yms. Kade niille joilla varaa hankkia useita silmälaseja ikäänkuin "asusteiksi".
Silmätippoja tai piilarinestettä kannattaa tiputtaa silmään jo ennen piilareiden poisottoa jos tuntuu että linssit ovat kovin kuivat. Kuivia linssejä on inhottava ottaa pois ja silmät jäävät helposti punaisiksi ja kipeiksi. En lähtisi kerran perusteella luovuttamaan, muistan että itsellänikin oli vaikeuksia ekoilla kerroilla. mutta kyllä piilarit helpottavat elämää ihan uskomattoman paljon kun niitä vain tottuu käyttämään. Itselläkin puolisokean miinukset ja lasit tosiaan maksavat mansikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vittu että oli vaikeaa, meni varmaan lähemmäs 10min että sain sen pois. Ja nyt on silmä punainen vaikka tiputin sinne jo kosteuttavia tippojakin. Taitaa minun piilarien käyttöni jäädä tähän, olis vaan kiva kuin olis joku kakkosvaihtoehtokin näkemisen suhteen esim matkoilla ym jos vaikka lasit hajoaa. Stana kun pitää olla näin sokea että lasitkin maksaa maltaita triplahiontoineen yms. Kade niille joilla varaa hankkia useita silmälaseja ikäänkuin "asusteiksi".
Harjoitteleminen auttaa.
Mulla kesti aluksi piilarien pois ottaminen varmaan puoli tuntia ja uhosin, etten niitä enää koskaan käytä. Vähitellen sen oppi.
Itse poistan ne tunkemalla niitä nenää kohti. Jossain vaiheessa linssi pulpahtaa irti ja sen saa siitä napattua. Optikko opetuksessa neuvoi tuota tapaa pinsettiotteen lisäksi, ja minulle se toimiikin paremmin.
Vierailija kirjoitti:
mutta kyllä piilarit helpottavat elämää ihan uskomattoman paljon kun niitä vain tottuu käyttämään. Itselläkin puolisokean miinukset ja lasit tosiaan maksavat mansikoita.
Tehoavatko piilarit noin vahvoihin miinuksiin kunnolla? Pystytkö ajamaan autoa tai katsomaan tv:tä ilman laseja? Ärsyttää kun on -4 eikä pärjää yhtään ilman laseja. Lasit on monasti hankalat ja lisäksi rasittavaa olla aina rillipää.
Katso ylöspäin ja paina sormilla piilaria kokoon niin se pullahtaa pois. Ite oon joskus joutunut kynnellä kaivamaan kun oli kuivunut..Älä panikoi :D