Halpissalit puistattavat
Kävin kaverin kutsumana eräällä halvalla salilla. Saunaa ei ollut, vain suihku. Pukuhuone ahdas ja salilla näkyi paljon tatuointeja. Ajattelin hiljaa mielessäni: onneksi olen laatusalin asiakas. Käyn Helsingin keskustassa sijaitsevan hotellin alakerrassa olevalla salilla, jossa on myös uima-allas.
Kommentit (28)
Minä ajattelen hiljaa mielessäni: onneksi en ole minkään kuntosalin asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Köyhien saleilla haisee hiki ja ihmiset pukeutuu rumasti. Yäk!
Ja niiden hiki voi olla ruman näköistä myös.
Ai. Mua taas ei kiinnosta saunominen tai uiminen, joten en halua niistä myöskään maksaa. Pukuhuoneessa ja salin puolella on hyvin tilaa. Kenenkään tatuointeja en ehdi treenaillessa katsomaan.
Vaikka provohan tää oli.
Kallein sali Suomessa lienee Intercontinentalin yhteydessä oleva Imperial, jossa jäsenyys maksaa yli 200 €/kk.
Minä en tarvitse saunaa enkä suihkua. Ainoastaan ärsyttää jos joutuu jonottamaan laitteisiin kun liikaa porukkaa samaan aikaan paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tarvitse saunaa enkä suihkua. Ainoastaan ärsyttää jos joutuu jonottamaan laitteisiin kun liikaa porukkaa samaan aikaan paikalla.
Ei kai sellaisia saleja olekaan, jossa ei suihkua ole? Vai!?
Vierailija kirjoitti:
Siis lähdet hieltä haisten salilta? Yöks.
Repesin tolle tatuointijutulle, kaikkea sitä ihmiset ehtiikin katsoa kun treenaavat. Vai ootko sä semmonen joka ottaa vaan selfieitä?
Hyvä, että alkuperäisellä kirjoittajalla on prioriteetit hallussa.
Itse kun valitsen salia, katson ensin millaisia laitteita siellä on, vapaapainot +harjoittelutila ja millaiset ryysikset iltaisin.
Mutta onhan nuo tatuoinnit ja uima-altaan puuttuminen toki tärkeitä asioita. :)
Kauhistunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sellaisia saleja olekaan, jossa ei suihkua ole? Vai!?
Itse asiassa on. Tiedän muutaman tanssikoulun, jossa ei ole suihkua, ja toisen yhteydessä toimii kuntosali.
Vierailija kirjoitti:
Repesin tolle tatuointijutulle, kaikkea sitä ihmiset ehtiikin katsoa kun treenaavat. Vai ootko sä semmonen joka ottaa vaan selfieitä?
Tatuoinnit aiheuttavat minussa levottomuutta ja esteettistä mielipahaa. En halua nähdä tuttuja iholla. Valitettavasti halvoilla saleilla näkee paljon tatuointeja. Pitkähihaiset paidat on keksitty... Kalliimmalla salilla tauoitua katsottaisiin vähän vinoon. Kyse on paikan statuksen luomasta koodista, joka ei hyväksy tatuointeja.
Ap
Maksat 30e/kk parkettilisää, johon painot pitää asettaa niin, ettei kuulu mitään ääntä. Onnea tehokkaaseen mavetreeniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit aiheuttavat minussa levottomuutta ja esteettistä mielipahaa. En halua nähdä tuttuja iholla. Valitettavasti halvoilla saleilla näkee paljon tatuointeja. Pitkähihaiset paidat on keksitty... Kalliimmalla salilla tauoitua katsottaisiin vähän vinoon. Kyse on paikan statuksen luomasta koodista, joka ei hyväksy tatuointeja.
Ap
Siis en halua nähdä SUTTUJA iholla. Kännykän ac temppuilee.
Ap
Olen käynyt hal-pissa-lilla ja muillakin. En tosin kalleimmilla. Tatuointeja on näkynyt kaikissa, joissa olen käynyt. Herää kysymys, onko kalleimpien salien asiakkailla tatuointeja. Voisiko joku hyväosainen vastata? Vai onko niin, että saliharrastus per se houkuttelee puoleensa ihmisiä, joita houkuttelevat puoleensa myös tatuoinnit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis lähdet hieltä haisten salilta? Yöks.
Minä kyllä lähden haisten salilta. Usein pyörällä, joten tulee kuitenkin hiki, kotona sitten saunaan, tosin pitää vähän aikaa odottaa että lämpiää tai suoraan suihkuun. En voi jalkasienen takia käydä yleisissä suihkuissa, eikö olekin parempi näin? kengät jalassa se sieni ei haittaa ja vaihdan sukat kyllä matkalle ja kotona pesuun. Tai autolla, omassa autossanipa haisen. Ei mulla perse koskaan hikoa, kainalot lähinnä vain, joten ketäpä se haittaa.
Minä pyöräilen kotoa ns. halpissalille enkä halua mennä salin suihkuun, koska on paljon hygienisempää käydä vain kotona suihkussa. Oikeat kuntoilijat eivät tuijottele muita - paitsi fitnesskisoissa...Ei ole järkevää maksaa liikaa saleista. Niillä rahoilla voi matkustella tai ne voi sijoittaa osakkeisiin. Vain tyhmä maksaa kuntoilusta liikaa. Kunto-ohjaajan saa ostetuksi vaikkapa Fitfarmilta, kuten fitnesskisoihin osallistunut tyttäreni tekee, mutta salilla voi käydä missä tahansa, missä on riittävästi rautaa...
Halvoilla ja kaupungin saleilla käy kaikenlaiset hullut ja muut idiootit mitkä tekee liikkeet päin persettä. Jossain vatsalihaspenkissä tehdään ihan kummallisia operaatioita ja levytangoilla harjoitellaan tasapainoa. Osalla saattaa housuissa muhia paska, ainakin hajusta päätellen. Eli ei kiitos. Mieluummin maksan vähän niin ei tarvitse treenata separeiden keskellä.
Ap käy siis Foreverillä Töölössä. Mäkin kävin siellä kahden viikon testiajalla, kun töölöläisenä sain ilmaislipukkeen. Salilla haisee aivan karmealta, ei siis pelkästään hieltä, vaan joltain mädäntyneeltä ja tunkkaiselta. Lisäksi valaistus on ruma/ankea ja pinnat kuluneet, paitsi siinä yhdessä uudessa huoneessa lähellä jumppasaleja. Samoin kaikki kamat ovat kolhiintuneita, puuttuu kahvakuulista tiettyjä painoja jne. En oikein ollut vakuuttunut, että hinta-laatusuhde tuolla kohtaisi.
Tatuoinneista en muista, mutta paljon siellä on eläkeläisiä, jotka eivät yleensä ole tatuoituja.
Köyhien saleilla haisee hiki ja ihmiset pukeutuu rumasti. Yäk!