Uusi ammatti 4-kymppiselle sairaanhoitajalle
Kommentit (28)
Mikä vaan, kun eläkeiät vaan kasvaa eli työelämää todennäkösesti enemmän edessä ku takana
Masentaa eläkeiän nousu. Olen ihan piipussa tehtyäni 6 vuotta sijaisuuksia hoitoalalla. Vakitöistä turha haaveillakaan, koska kunnat eivät vakinaista vaikka nytkin osaston listoilla 1/5 työporukasta pitkäaikaista(6kk-3vuotta kaikki samalla työnantajalla) sijaisia. Ei kesälomia, ei vuorotteluvapaita, ei mitään. Hoitoala on vienyt mut pahimpaan jamaan ikinä. Miksi kellään päättäjällä ei kiinnosta hoitoalan työntekijöiden paska jama?
Valmet Automotivelle pistehitsaajaksi tms.
Metallialat yleensä. Hyvät palkat ja kevyet työtehtävät verrattuna sairaanhoitajien raskaisiin töihin.
Saat varmaankin kosolti hyväksilukuja ammattiopisto (tms?) opinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Valmet Automotivelle pistehitsaajaksi tms.
Metallialat yleensä. Hyvät palkat ja kevyet työtehtävät verrattuna sairaanhoitajien raskaisiin töihin.
Saat varmaankin kosolti hyväksilukuja ammattiopisto (tms?) opinnoissa.
Niin, ja äänestät kokoomuksen sijasta demareita!
Itse olen suunnilleen samanikäinen sairaanhoitaja, työkokemusta sen vajaan parikymmentä vuotta. Lyhyesti sanottuna yritin vaihtaa alaa, mutta epäonnistuin. En a) yksinkertaisesti enää oppinut ja sisäistänyt uusia asioita riittävän tehokkaasti sekä nopeasti, mikä aiheutti ikäviä tilanteita ja alemmuuskompleksia, ja b) huomasin että olen yksinkertaisesti laitostunut sairaalamaailmaan liian syvälle, enkä enää yksinkertaisesti osaa olla kuin ns. normaalit ihmiset ja puheenaiheet jäi väliin.
Joten se siitä ja takaisin. Enää 27 vuotta..
Vierailija kirjoitti:
Mäkin ehdottaisin jatko-opintoja yliopistossa, hallinto- tai terveystieteiden maisterina pääsisit hallinnollisiin tehtäviin, osastonhoitajaksi tai esim. hoitamaan henkilöstöasioita. Olettaen että opiskelet nykyisen työsi ohella, et siis irtisanoudu missään vaiheessa.
Täytyy todeta että olen oman 20-vuotisen urani varrella tehnyt osastonhoitajan sijaisuutta melkein vuoden eikä minua saisi sille pallille istumaan enää millään rahalla. Palkka on surkea verrattuna kolmivuorotyöhön, korkeakouluopinnot nielaisee useamman vuoden eikä ole ilmaisia nekään plus että se työ on ihan persiistä. 95% työajasta menee siihen että yrität pitää osastolla riittävän miehityksen, ja sen loppuajan väännät typeriä tilastoja. Ehkä noin 1% työajasta voi käyttää hoitotyön tai toiminnan kehittämiseen.
Itse en suostuisi edes harkitsemaan hallintohommia. Jos ammattia vaihdan, menen mieluummin vaikka lehtiä jakamaan!
T: yksi 40-kymppinen sh, ei ap
40-v työura ei ole vielä edes puolivälissä! Mä 43 v sh ja aion jatkokouluttautua alan opettajaksi. Siellä ja johtotehtävissä tarvitaan nimenomaan kokemusta omaavia ihmisiä, samoin projektitöissä! Eläkeikä yli 67 v...
Valitse ala jota ei voi ulkoistaa Intiaan, LVI, sähkö(paitsi automatiikka) toki nekin pitää täällä rakentaa.. autoala yms.