Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsensä näkeminen peilissä / kuvissa.

Vierailija
24.05.2023 |

Näettekö itsenne samanlaisena (samankokoisena tai sellaisena jolta kuvittelette näyttävänne) peilissä ja kuvissa? Jos ette, niin mikä on erilaista?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilissä näytän normaalipainoiselta, kuvissa lihavalta rymältä. En tiedä mistä johtuu.

Vierailija
2/19 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, peilissä jotenkin vaistomaisesti kai kiinnitän huomion hyviin kohtiin ja jätän huonot huomiotta, joten näytän mielestäni ihan kivalta sairaalloisesta ylipainosta yms. huolimatta. Kuvissa sitten totuus paljastuu. Aivan kaamean näköinen tankki rupsahtanut akka, jonka kaulan tillalla on pelkkä läskityyny ja koko naamakin on pelkkä rasvapallo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvissa olen ihan oudon näköinen. Suuni on epäsymmetrinen ja koska olen tottunut peilikuvaani niin valokuvissa suu on vänkkyrä väärään suuntaan. Kauhistun aina. Sama sitten, kun satun jonkun kanssa peilin ääreen niin se toinen nauraa peilukuvalleni, kun on tottunut näkee naamani oikein.

Vierailija
4/19 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihmettelen itsekin. Olen tässä melko lyhyessä ajassa laihtunut 15 kg, mutta näen itseni peilistä edelleen täysin samanlaisena kuin ennenkin. Mutta kun olen nähnyt itsestäni nyt uusia kuvia niin niissä kyllä huomaan että olenpas laihtunutkin... En vain enää ilmeisesti hahmota omaa olemustani yhtään.

Vierailija
5/19 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilissä näytän jotenkuten normaalilta, kuvissa ja videoissa aivan ihme ufolta.

Vierailija
6/19 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
7/19 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilissä näytän vieraalta ja kuvissa ihan hirveältä.

Vierailija
8/19 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuvakulmasta. Kuvissa vois liimata päälle Jorma Pulkkisen kuvan.

Vierailija
9/19 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä on kysymys mitä just ajattelin?

Peilissä on parempi kuva kuin kuvissa. Kumpi on lähempänä miten muut näkee?

Vierailija
10/19 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilissä joko vieraalta tai ok päivästä riippuen. Videoissa aivan epäsymmetriseltä mudalta, jonka naaman kaikki mittasuhteet ja ilmeet ihan päin helvettiä ja kuvissa pöhörupsulta. Ei kiva.

Vierailija
11/19 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän ne kuvat ole se todellinen miltä näytät, peilikuvassa on tietenkin peilikuva.

Vierailija
12/19 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilissä näytän pulleammalta ja kuvissa hoikemmalta, mutta tunnistan hyvin itseni.

En ole kasvosokea.

Vierailija
13/19 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän kuvissa ja peilissä mielestäni tosi hyvältä. Jään aina tuijottamaan itseäni.

Vierailija
14/19 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisesti tykkään enemmän kuvista itsestäni kun peilikuvasta, olen laihtunut tosi paljon ja siis olen ollut lapsuudesta asti lihava ja en kykene näkemään peilistä muutosta, kuvissa taas näen

Vierailija
15/19 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän ne kuvat ole se todellinen miltä näytät, peilikuvassa on tietenkin peilikuva.

No peilistä otetuissa kuvissa ja selfieissäkin on peilikuva. Sama efekti silti.

Vierailija
16/19 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikkeli näyttää peilissä isolta ja valokuvissa pieneltä.

17/19 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta kuva on sama, peilikuvassa se vain on käänteinen eli vasen puoli on oikealla ja oikea vasemmalla. Kun itse on tottunut näkemään itsensä peilistä, valokuva itsestä saattaa näyttää erilaiselta, koska epäsymmetrisyydet korostuvat, kun ne näkee eri päin kuin mihin on tottunut.

Joltain valokuvaajalta kysyttiin, miten saa realistisimman kuvan siitä miltä itse näyttää, ja hän vastasi, että katsomalla videoita itsestään. Valokuvissa ilme on pysähtynyt, kun taas videolta näkee ilmeet, eleet, katseen, ruumiinkielen yms., jotka kaikki vaikuttavat siihen miltä näyttää.

Vierailija
18/19 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän ehdottomasti paremmalta peilissä.

Haluaisin uskoa että näytän oikeastikin peilikuvaltani. Käsittääkseni useimmat pitävätkin peilikuvaansa kauniimpana kuin todellisuutta. Toisaalta jos katsoo vaikka jonkun kaverin kanssa peilistä samaan aikaan niin kaveri näyttää luonnossa ihan samalta kuin peilissä. Ehkä sitä on vain itse liian kriittinen itseään kohtaan tai sitten kaverit ovat symmetrisempiä kuin minä.

Vierailija
19/19 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toisinpäin, peilikuva usein jotenkin nuhju, vaikka välillä kyllä ihan kivakin. Selfieistä suurin osa rumia, pitää ottaa tosi monta selfietä ennen kuin näytän hyvältä.

Sen sijaan toisten ottamissa kuvissa ja etenkin tilannekuvissa näytän aina hyvältä, samoin videokuvassa aina viehättävä. Muiden ottamista kuvista ja videoista tajuan aina, että no emmä niin ruma ookaan, vaan hyvältä näyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi