Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylioppilas: vältä näitä ammatteja

Seija
04.06.2016 |

Listaan alle ne ammatit, joita uuden ylioppilaan tulee välttää. Sen jälkeen on lista hyväksytyistä ammateista. Oletko menestyjä or not?

T. Seija, filosofian maisteri (töissä)

Halveksumani ammatit:

1. Siivooja
2. Kaupankassa
3. Vartija
4. Perushoitaja, välinehoitaja
5. Järjestysmies, ovivahti
6. Rekankuljettaja
7. Taksikuski
8. Bussikuski
9. Psykologi
10. Roskakuski

Hyväksymäni ammatit:

1. Juristi
2. Veroasiantuntija
3. Ekonomi
4. Konsernitason kirjanpitäjä
5. Lääkäri, myös psykiatri
6. Assembler-koodaajat
7. Fyysikot, kemistit
8. Geenitekniikan asiantuntijat
9. Robotiikan asiantuntijat
10. Muotoilijat (TaiKista valmistuneet)

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Toi sama teksti on ollut täällä ennenkin, silloin jonkun mieshenkilön allekirjoittamana.

Vierailija
2/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että vältettävissä ammatissa on yksi ylemmän korkeakoulututkinnon vaatima ammatti (pitää olla Psykologian maisteri jotta voi toimia laillistettuna psykologina), jonka työllistymisnäkynätkin on valtakunnan parhaita. No niin tai näin, itse neuvoisin seuraamaan omaa intohimoa, ennemmin kun Seija listaa. Tulee loppuelämästä huomattavasti siedettävämpää, Jos saa tehdä asiaa mistä pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemisesti korkealle tähtäävä lukiolainen. Silti ymmärrän, että yhteiskunta ei pyöri ilman siivoojia, kassahenkilökuntaa, julkisen liikenteen kuskeja ja etenkään ilman roskakuskeja. Heitä ei tosiaankaan kuulu halveksua.

Vierailija
4/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 vetoa on Saijalla on munat..siis hyvin pieni muna :)

Vierailija
5/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen akateemisesti korkealle tähtäävä lukiolainen. Silti ymmärrän, että yhteiskunta ei pyöri ilman siivoojia, kassahenkilökuntaa, julkisen liikenteen kuskeja ja etenkään ilman roskakuskeja. Heitä ei tosiaankaan kuulu halveksua.

Mäkissä aina sanon lapsilleni: tuollaiseksi tekin joudutte, ellette akateemisiksi opiskele. Sormella osoitan tiskin takana olevia.

T. Seija (fm)

Vierailija
6/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Voisi kyllä Seijallakin tulla itku kun siivoojat, roskakuskit yms. lopettaisivat työnteon.

Vierailija
7/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä joku tuiki tuntematon ylioppilas piittaisi jonkun tuikituntemattoman Seijan listoista???

Vierailija
8/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmeessä joku tuiki tuntematon ylioppilas piittaisi jonkun tuikituntemattoman Seijan listoista???

No onpa ÄLYVAPAA kysymys. Miksi? Siksi, että olen akateeminen menestyjä ja minun mielipidettäni aina kysytään.

T. Seija (fm)

Vierailija
9/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
10/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö filosofian maisteri tiedä, että ekan ryhmän ammatit ovat amisammatteja eivätkä niihin ylioppilaat rupea? Ylioppilaat jatkavat ammattikorkeaan tai yliopistoon, ei ne mihinkään amikseen mene.

Vierailija
11/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit akateeminen, tietäisit että bioalalla (mukaan lukien geneetikot yms.) ja kemisteillä on korkea työttömyys. Ei niille aloille kannata hakeutua.

Vierailija
12/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö filosofian maisteri tiedä, että ekan ryhmän ammatit ovat amisammatteja eivätkä niihin ylioppilaat rupea? Ylioppilaat jatkavat ammattikorkeaan tai yliopistoon, ei ne mihinkään amikseen mene.

Paitsi minä. Menin lukion jälkeen amikseen ja nykyisin olen kirvesmies.

Vierailija
13/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa ÄLYVAPAA kysymys. Miksi? Siksi, että olen akateeminen menestyjä ja minun mielipidettäni aina kysytään.

T. Seija (fm)

Akateeminen menestyjä saa palkkansa liian usein minun verorahoista, kiitti vaan me muut tehdään ihan oikeita töitä.

Vierailija
14/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole paras ettei tähän enää kommentoida.

Vierailija
15/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. Toi sama teksti on ollut täällä ennenkin, silloin jonkun mieshenkilön allekirjoittamana.

Ei kai tämä nyt provo ole. Eikö tämä ole ihan avoimesti ironiaa/v-tuilua niille, jotka peitellysti ja vähemmän ilmeisesti levittävät näitä samoja ajatuksia?

Vierailija
16/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seija on itse työtön retku.

Vierailija
17/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi minä. Menin lukion jälkeen amikseen ja nykyisin olen kirvesmies.

Ja minä. Tein amistöitä yli kymmenen vuotta ja maksoin niillä asuntolainan pois, nykyään luuhaan yliopistossa. Tuleva FM, ei kuitenkaan Seija.

Vierailija
18/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä on myös Seija ja sekin on idiootti!

Vierailija
19/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologian koulutukseen hakee joka vuosi tuhansia nuoria ja sisään pääsee vain muutama hassu prosentti hakijoista. Psykologien työllistymisnäkymät ovat erinomaiset. Mitäköhän Seijalla on hampaankolossa? Veikkaan Seijan ex-miehen uuden vaimon ammattia... ;)

Vierailija
20/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällaisia "Seijoja" työkavereista 40%.

Toivon vilpittömösti heille kaikkea k....aa.