Kuntouttavana työtoimintana paskan lapioimista hevostallilla
Tähän on menty. Työpajalta lähetetään porukkaa lapioimaan paskaa. Onneksi olen itse säästynyt tuolta "kuntoutukselta", valitettavasti jotkut sinne joutuvat karenssin uhalla. Mikä pakko se on nöyryyttää työttömiä? Eikö se työttömyys itsessään ole tarpeeksi paha, ilman paskan lapiointia ylimääräisenä rangaistuksena? Kuinka tällainen toiminta kuntouttaa?
Kommentit (137)
Minä menisin ilosta kiljuen tuohon heppahommaan. T:ikuinen heppatyttö 40+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen jo niin vanha, että itseäni ei pakoteta orjaksi työnantajien kyykytettäviksi. Jos joku nyt väkisin haluaisi 50v. akan ilmaistöihin, niin voi voi, kun heti ensimmäisenä päivänä iskisi joku vaiva, johon sairausloma olisi tooooosi pitkä sekä jatkuisi ja jatkuisi. Tai kieltäydyn heti suoraan, se on sama, miltä luululta sen rahan saa. Liitto, Kela vai sossu. Jotain kunnioitusta työttömiä kohtaan.
Pitäis kieltäytyä kaikkien noista orjuutuksista.
Pitäisi kieltäytyä maksamasta työttömyyskorvausta ihmisille, jotka eivät halua olla työmarkkinoiden käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saathan sinä sitä rahaa seinästä, kun lapat sitä paskaa. Voit olla myös lappamatta, jolloin rahaa ei tule. Ei kai sinulle tekemättömästä työstäkään palkkaa makseta?
Ei kun kato työttömän kuuluu saada ilmaista rahaa! Ehdottomasti! Paskan lappaminen loukkaa ihmisoikeuksia! Perustulo taattava kaikille!
Niin pitääkin. Mitäs hilaatte tänne mamuja niin paljon, että ei riitä töitä kaikille. Hedelmällisyysluku on ollut jo tarpeeksi alhainen korjaamaan väestönrakenteen, mutta ongelma korostuu pakolaisilla ja maahamuuttajilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen jo niin vanha, että itseäni ei pakoteta orjaksi työnantajien kyykytettäviksi. Jos joku nyt väkisin haluaisi 50v. akan ilmaistöihin, niin voi voi, kun heti ensimmäisenä päivänä iskisi joku vaiva, johon sairausloma olisi tooooosi pitkä sekä jatkuisi ja jatkuisi. Tai kieltäydyn heti suoraan, se on sama, miltä luululta sen rahan saa. Liitto, Kela vai sossu. Jotain kunnioitusta työttömiä kohtaan.
Pitäisi kieltäytyä maksamasta työttömyyskorvausta ihmisille, jotka eivät halua olla työmarkkinoiden käytettävissä.
Hyvä idea. Sitten työttömät vois varastella henkensä pitimiksi. Täysi anarkia vaan pystyyn, mitä sitä turhia mitään sosiaalihuoltoa.
Itseasiassa täällä oli kokeilu joissa työttömät vapaaehtoisesti käyttivät ikäihmisiä ulkoilemassa ja olivat seurana, moni kokeilussa ollut lähti tämän jälkeen opiskelemaan lähihoitajaksi. Mielikuvat vanhusten hoidosta muuttuivat. Kaikki kokeilussa olleet olivat muuten miehiä. Terveisin edelleen hoitaja kotihoidosta.
Ei kai sitä paskaa ny ihan hiki hatussa tarvii lapioida vaan ottaa hengailumeiningillä? Joku raja tosin pitäisi laittaa sille, ettei hirveän kauaan joudu samaa yksitoikkoista hommaa tekemään ja että saa siinä päivän aikana tehdä muutakin kuin 8 tuntia paskan lapiointia. Hyvää se tekee lähteä aamulla hommiin, mutta joo kunnon palkan kanssa kivempi.
Kouluttakaa itseänne, nuoret! Opiskelu kannattaa aina- voitte päästä lapioimaan paskaa jonkun rikkaan hevostallille kuntouttavana työtoimenpiteenä ilman pakkaa! Iha-haa ja plöts!
Mäkin voisin jäädä työttömäksi ja alkaa nostella rahaa seinästä pari vuotta. Kun tulee tollanen työharjoittelu, ilmoitan EU:n ihmisoikeusistuimeen että Suomessa harrastetaan sortoa ja orjatyötä. Sitten voin jatkaa istuskelua ja nostaa lisää rahaa seinästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea. Sitten työttömät vois varastella henkensä pitimiksi. Täysi anarkia vaan pystyyn, mitä sitä turhia mitään sosiaalihuoltoa.
Niin, koska ilmaiseksi pitää saada se, mitä muut saavat tekemällä töitä. Varastelun eteen pitäisi vain jaksaa nähdä vähän vaivaa, eli uhkakuvasi tuskin tulee toteutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä paskaa ny ihan hiki hatussa tarvii lapioida vaan ottaa hengailumeiningillä? Joku raja tosin pitäisi laittaa sille, ettei hirveän kauaan joudu samaa yksitoikkoista hommaa tekemään ja että saa siinä päivän aikana tehdä muutakin kuin 8 tuntia paskan lapiointia. Hyvää se tekee lähteä aamulla hommiin, mutta joo kunnon palkan kanssa kivempi.
Kuntouttava työtoiminta harvoin kestää täyttä työpäivää, vaan esim. 6 tuntia päivässä. Itsestä ja omasta työtahdista se on kuitenkin kiinni, ehtiikö päivän aikana tehdä muutakin kuin lapioida paskaa. Eivät ne hevosetkaan määräänsä enempää ulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, koska ilmaiseksi pitää saada se, mitä muut saavat tekemällä töitä. Varastelun eteen pitäisi vain jaksaa nähdä vähän vaivaa, eli uhkakuvasi tuskin tulee toteutumaan.
Juu työttömyyskorvaus onkin niin suuri että voi verrata palkkaan. Vai niinkö vähän tienaat?
Vierailija kirjoitti:
Eikö työttymyyskorvaus ole juuri se "palkka" siitä työstä. Minä taas en ymmärrä minkä takia yhteiskunnan täytyy elättää työttömiä ilman että se saa mitään vastineeksi. Koska ihan oikeasti Suomessa on myös sellaisia työttömiä jotka eivät edes halua mennä töihin. Onhan se hyvä että heidät patistetaan toimintaan mukaan. Toisaalta ymmärrän jos lannan luominen kolmen yliopistotutkinnon suorittaneesta tuntuu alentavalta.
Onko oma palkkasi 700 euroa kuussa 20%:n veroprosentilla? Menisitkö töihin sellaisella palkalla 8 h päivässä?
Herää nyt hyvä ihminen, sinä olet oletettavasti samalla puolella kuin työttömät, sillä työntekijänä tai pienyrittäjänä voit joutua heidän asemaansa koska tahansa.
Perustulo vaan kehiin ja äkkiä. Se olisi myös edullisempaa kuin tukien maksu. Motivoisi ja helpottaisi ottamaan pätkähommia ja freelancer töitä. Onhan se jo laskettu että se tulisi halvemmaksi valtiolle kuin tämä nykytilanne.
Vierailija kirjoitti:
Perustulo vaan kehiin ja äkkiä. Se olisi myös edullisempaa kuin tukien maksu. Motivoisi ja helpottaisi ottamaan pätkähommia ja freelancer töitä. Onhan se jo laskettu että se tulisi halvemmaksi valtiolle kuin tämä nykytilanne.
Saisi tulla perustulo. Nyt joudun hakemaan kolmea eri tukea: Asumistukea, työmarkkinatukea ja toimeentulotukea. Kyllä paperinpyörittäjillä riittää töitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö työttymyyskorvaus ole juuri se "palkka" siitä työstä. Minä taas en ymmärrä minkä takia yhteiskunnan täytyy elättää työttömiä ilman että se saa mitään vastineeksi. Koska ihan oikeasti Suomessa on myös sellaisia työttömiä jotka eivät edes halua mennä töihin. Onhan se hyvä että heidät patistetaan toimintaan mukaan. Toisaalta ymmärrän jos lannan luominen kolmen yliopistotutkinnon suorittaneesta tuntuu alentavalta.
Onko oma palkkasi 700 euroa kuussa 20%:n veroprosentilla? Menisitkö töihin sellaisella palkalla 8 h päivässä?
Herää nyt hyvä ihminen, sinä olet oletettavasti samalla puolella kuin työttömät, sillä työntekijänä tai pienyrittäjänä voit joutua heidän asemaansa koska tahansa.
Missä paikassa kuntouttava työtoiminta kestää 8h päivässä?
Olen tehnyt hevosenhoitajan hommia 1200e bruttopalkalla, mikä siis on normaali siitä maksettava tesin mukainen palkka. Sen sijaan työtunnit ovat 10-16 tuntia päivässä 6-7 päivänä viikossa eli saatat jopa saada paremman tuntipalkan siellä kun ne työntekijät. :D
Ihanaa hommaa se on, tekisin edelleen sitä jos ei olisi perhettä elätettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu työttömyyskorvaus onkin niin suuri että voi verrata palkkaan. Vai niinkö vähän tienaat?
Jos verrataan työn määrään, niin minä en saa 660e siitä, että käyn kerran kuussa nettiasioinnissa laittamassa ruksin kohtaan "olen ollut työttömänä koko edellämainitun ajan" ja klikkaamassa lähetä. Väittäisin, että vaivaan nähden tuo on ihan kelpo urakkapalkka.