Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri lähettää kuvia lapsestaan. Ei kiinnosta.

Vierailija
03.06.2016 |

Melkein joka päivä lapsi tekee jotain "ihmeellistä", josta pitää jostain ihmeen syystä ilmoittaa mulle. Ja nämä ihmeteot ovat olleet mm. sotkevan ruoan syömistä niin, että koko naama, rinnus ja pöytä on sotkussa (ilmeisesti hienoa, kun osaa syödä itse) , jonkun laatikon tai kulhon laittaminen päähän (heh heh, eihän niitä kuulu päähän laittaa), kärryissä istuminen väärin päin (hihii, ihan väärin istuu hupsu).

Mua ei vois vähempää kiinnostaa tuollaiset kuvat. Ja vielä vähemmän kuvat, joissa ei olr edes mitään hauskaa. Lapsi kiikussa, "Ollaan puistossa", Lapsi syöttötuolissa "Tultiin kotiin", lapsi ostoskärryissä "Mentiin kauppaan".

Arrgh!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähettäisin itestäni vastaavia kuvia jatkuvasti. "Istun tietokoneella" "Katson telkkaria" "Kokkaan pastaa"

Vierailija
2/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee, mä tunnistan tästä yhden kaverini! Tosin hän laittaa ne kuvat faceen ja instaan, joissa toki voin valita seuraanko tätä materiaalia. Jo olis kiva 13-vuotiaana löytää sosiaalisesta mediasta jokaiselta elämänsä päivältä 1-5 kuvaa, joissa esim. syö, vääntää kakkaa pottaan, sotkee itseään tai itkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ihan tavan käytöstä kaveriltasi. Ei ketään kiinnosta toisen lapsi noin kovasti.

Vierailija
4/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ihan tavan käytöstä kaveriltasi. Ei ketään kiinnosta toisen lapsi noin kovasti.

Yllättävän moni mamma silti kuvittelee, että kiinnostaa.

Vierailija
5/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaveri joka tiedottaa omista asioistaan whatsupp-viesteinä samalla tavalla. "luin sen sähköpostin". "kirjoitan nyt muistiota". "lähdin palaveriin". No jaa, ei ihan hirveästi kiinnosta! Kunhan hoidat hommasi.

Vierailija
6/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielen köyhyyttä ajatella, että se mikä itselle on tärkeintä olisi muillekin tärkeää. 

Eli jonkin sortin autisimia tai ainakin empatian puutetta.

En ole koskaan lähtettänyt lapsistani kuvia, muuten kuin sitä erikseen pyydettäessä. Jos pyyntö on tehty vain kohteliaisuudesta, niin vastuu kuitenkin siirtyy pyytäjälle. 

Lapsilla nyt edes on jotain ilmeitä, mutta nämä koira- ja kissakuvien postaajat mietityttävät vielä enemmän. 

Vierailija
7/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulle tehty abortti

Vierailija
8/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulle tehty abortti

Ei ole tehty. Ja mullakin on lapsia, mutta ei tulisi mieleenkään raportoida päivästä lapsen kautta jollekin kaverille. Kuviakin lähetän lähinnä vain isovanhemmille silloin tällöin kertoakseni kuulumisia.

Kyllä joku hauska kuva silloin tällöin on ok, mutta kun se on päivittäistä ja niitä kuvia tulee helposti kymmenenkin päivän mittaan. En tiedä, olenko ainoa, jolle raportoi. Tuskin.

Ap

Vierailija
9/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mielen köyhyyttä ajatella, että se mikä itselle on tärkeintä olisi muillekin tärkeää. 

Eli jonkin sortin autisimia tai ainakin empatian puutetta.

En ole koskaan lähtettänyt lapsistani kuvia, muuten kuin sitä erikseen pyydettäessä. Jos pyyntö on tehty vain kohteliaisuudesta, niin vastuu kuitenkin siirtyy pyytäjälle. 

Lapsilla nyt edes on jotain ilmeitä, mutta nämä koira- ja kissakuvien postaajat mietityttävät vielä enemmän. 

Minä kyllä katson mieluummin kissojen tai noirien kuvia, ne ovat yleensä sentään söpöjä. Mutta joo, kyllä alkaa nekin ärsyttää joss joka päivä joutuu näkemään useita kuvia.

Vierailija
10/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vanhemmat aina ajattelee että se oma lapsi on jotenki erityisen söpö/hassu/hauska/mitä milloinkin ja mitä ikinä se lapsi sitten tekeekin. Luonnollista se onkin, että vanhemmille se oma lapsi on erityinen, mutta sitten ne spämmää kaikkialle niitä saamarin kuvia ja ketään ei oikeesti kiinnosta. Ainoot jotka niitä kuvia jaksaa katella on vanhemmat ite ja korkeintaan sukulaiset. Menee niin hermo näihin.

Sama juttu lemmikinomistajilla, jotka tykittää kaikkialle niitä eläinkuvia. Tämä ei ehkä niin rasittavaa, koska oon itekin eläinrakas, mutta kyllä siihenkin hermo menee :D

Ah, sainpas avauduttua.

Vierailija
11/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ei vaan tajua, että toisia ei kiinnosta heidän lapset/lemmikit ollenkaan niin paljon kuin heitä itseään.

Se, ettei minua kiinnosta kuvat jonkun lapsista tai lemmikeistä ei tarkoita, että vihaisin tai inhoaisin häneen lapsia tai lemmikkejä. Toisen ihmisen lapset ja lemmikit eivät ole osa minun elämääni. Minulla ei ole niihin minkäänlaista emotionaalista sidettä.

Mutta jos mulle tulisi päivittäin kuvareportaaseja jonkun toisen lapsen päivästä, SE alkaisi ärsyttää vaikkei itse lapsi ärsyttäisikään. Jokainen saapunut kuva syö kännykästä muistia ja vähänkö ärsyttäisi huomata, että puhelimeen ei mahdu omia kuvia enää, kun se on täynnä kaverin lapsen kuvia.

Vierailija
12/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooo yksi tuttu lähettää minullekin "söpöjä" kuvia vauvastaan. Niitä on myös koko Face täynnä. Ja niiden lisäksi tulee sellaisia ihme lässypäivityksiä "Tänään sain pienet varpaat jo suuhunu oho" tai "Äitiys on niin ihanan mahtavan pakahduttavan upeaa ja elämälläni on viimein tarkoitus".

Hoh hoi.

Vierailija
13/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän samaan kuuluu ne lapsijoulukortit!!

Ei hemmetti ketään kiinnosta saada toisen lapsesta kuvaa tonttulakit päässä.

Mut ku on näitä mun, mun lapsi ;)

Vierailija
14/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuvista mitään haittaakaan? Koko ajan joka tuutista syydetään kuvia ym joka ei kiinnosta. Ystäväsi elämässä tällä hetkellä hänen lapsensa on kerta kaikkiaan kaiken keskipiste ja hän haluaa jakaa sitä sinun kanssasi. Minusta jos olet ystävä, kestät ne kuvat siinä missä telkkarimainoksetkin - niiden lähettäminen tekee ystäväsi onnelliseksi, suo se nyt hänelle.

Vierailija
15/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tulee puhelimen muistin täyttymiseen, ne voi hei poistaa...

Vierailija
16/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuvat häiritsee niin kai kaveruus kestää sen, että sanoo asiasta? Mun yks kaveri aloitti tammikuussa laihiksen ja alkoi lähettelemään meidän kaveriporukan whatsappiin kuvia kaikista ruoka-annoksistaan mitä päivän aikana söi. Ekan viikon se oli ihan ok ja me kaikki tsempattiin laihduttajaa. Sitten alkoi kyllä kypsyttään, kun sen ryhmän kaikki kuvat ja jutut oli vaan tän yhden tyypin ruokia! Mutta siitäkin selvittiin sillä, että sanottiin asiasta hänelle. Ei loukkaantunut ja on muuten nyt 12 kiloa laihempi kuin tammikuussa!

Vierailija
17/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan jo kaverin kanssa mummoiässä ja arghh joka päivä siis joka ikinen päivä facessa ainakin 5 kuvaalapsenlapsesta, ja se mitä pentu on sanonut hassusti kun ei vielä osaa kaikkia konsonantteja!

Muksussa ei vikaa, vaikka on sellainen herkuilla mummolassa syötetty pullukka.

Jos en reagoi tykkäämällä, kyselee seuraavalla kerralla kun tavataan, että näitkö kun oli taas niin hassu ja ihana!  Juu näin mutta ei kiinnosta pätkääkään. Alkanut jo ällöttämään tämän lapsen naama jo, vaikka ei tietty ole hänen vikansa typerän huomiohakuisen mummon vuoksi.

Näillä kuvilla kalastelee ystäviensä kehuja ja kiillottaa glooriaansa, kuinka on niin hyvä kun jaksaa jokapäivä villin tenavan kanssa melskata.

Auts, olen ilkeä, mutta näin se vain on.

Vierailija
18/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös kaveri, joka lähetteli kuvia lapsistaan, niiden vaippaihottumasta, syylistä, molluskoista ja ties mistä. Näitä samoja laiteltiin myös faceen ja instaan. Ärsyttävää! No, ei ole en kaverilistalla ja on hirveän helpottavaa, kun ei viesteihin pamahtele kuvia kaverin ärsyttävistä kersoista.

Vierailija
19/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se on facebookissa. Pitää blokata kaikki lapsen saaneet tyyliin pariks vuodeksi kun seinä täyttyy kakaroitten kuvista.

Vierailija
20/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein joka päivä lapsi tekee jotain "ihmeellistä", josta pitää jostain ihmeen syystä ilmoittaa mulle. Ja nämä ihmeteot ovat olleet mm. sotkevan ruoan syömistä niin, että koko naama, rinnus ja pöytä on sotkussa (ilmeisesti hienoa, kun osaa syödä itse) , jonkun laatikon tai kulhon laittaminen päähän (heh heh, eihän niitä kuulu päähän laittaa), kärryissä istuminen väärin päin (hihii, ihan väärin istuu hupsu).

Mua ei vois vähempää kiinnostaa tuollaiset kuvat. Ja vielä vähemmän kuvat, joissa ei olr edes mitään hauskaa. Lapsi kiikussa, "Ollaan puistossa", Lapsi syöttötuolissa "Tultiin kotiin", lapsi ostoskärryissä "Mentiin kauppaan".

Arrgh!

Miksi vitussa siitä meille ilmoitat? Meni viesti vähän väärään osoitteeseen.